Blog
Csörinél cserélve:
- Vezérműszíj, görgők
- vízpumpa
- hosszborsásszíj
- hűtőfolyadék (Paraflu 11)
187.400 Km, olaj és szűrök cseréje. Olaj: Selénia WR 5W40, (Levegőszűrő: FIAT gyári, olajszűrő: FIAT gyári, carbon pollenszűrő 2 zónás légkondihoz, gázolajszűrő: FIAT gyári) Váltóolaj: Tutela 75W-85.



Alfacityn végre sikerült találnom olyan rendszámtáblakeretet, ami nem horror árban van és kimondottan jól is néz ki. Úgyhogy az autóra hátulra Alfacity-s rendszámtáblakeret került az undorító német feliratú helyett + még maradt is egy tartalékba.
csoda történt, kb. 1 éves keresés végére került pont, Kimis111 cartársunktól sikerült egy hibátlan katalizátort zsákmányolni és feltenni az enyém helyére (ami kívülről katalizátornak látszott, belül meg egyenes cső).
végre nem büdös az autó! :-)
(szeretem az elégetlen szénhidrogén szagát, de ezt meghagyom a veteránoknak)
Elkezdődött a hiba keresése, ami az alapjárati dadogást/köhögést okozza hideg motornál. Az első lépés az injektorok bevizsgálása volt.
Az eredmények tökéletesek mindnél. Egyedül a mágneseknek kell nagyobb áram a szokásosnál 3 injektornál, de még tűréshatáron belül vannak az értékek így is. Ez betudható annak, hogy a Bosch 5 év garit ad a mágnesekre mert meg kell élniük valamiből nekik is, az enyémek meg 7 évesek, tehát nem meglepetés. Soha nem voltak még kivéve az autóból amúgy.
Összegzés:
Valószínűleg nem ők okozzák a dadogást.
Az anyós oldali kilincsem megadta magát, ezért rendeltünk egy újat, ami nem a gyári műanyag, hanem tartós fém. A turbócső, amit tavaly vásároltam, ismét kilyukadt ugyanott, ahol a tavalyi, ezért egy fém toldással oldottuk meg. Olajszűrő és olajcsere is volt. (Fuchs - Titan 10W-40)
Az alkatrészek, az olaj, az olajszűrő és a teljes szervizért munkadíjjal együtt 32.500 Ft-ot volt.





Több nappal a trafó cserék után elmondhatom, hogy ez sem hozta meg a kívánt állapotot, így a gyújtás kábelek cseréje következett. Albától rendeltem egy szett NGK-t, hétfőn megjött, a mai nap be is raktam. Remélem ez már megoldja, mert a régi Bosch kábelekből három gyertyapipa is el volt repedve. Jót nevettem a címzésen, Erhard elhallotta a családi nevem, így Herényi került a dobozra :D







Megtörtént a fékfolyadék és a váltóolaj cseréje. A szervó és a váltó kapot egy-egy adag xado revitalizálót is, hogy még idejében orvosolva legyenek az apró kopások. Hozzátenném, hogy semmi probléma sem a váltóval, sem a szervóval :)
Fékfolyadék: Tutela Top 4 (1 liter) - 2.535 Ft
Váltóolaj: Tutela Car Matryx 75W85 (3 liter) - 8.565 Ft
Szervó revitalizáló: XADO EX120 - 2.900 Ft
Manuális váltó revitalizáló: XADO EX120 - 2.600 Ft
Munkadíj: 5.000 Ft
Most fordult elő először, hogy nem működött a klíma.
többszöri vákumozás, feltöltés eredményeként újra mükszik a rendszer

Gyári és szép állapotú, ritka Teledialok ide,- vagy oda... A harmadik autóm viselte már a szettet, és egyszerűen meguntam őket. Ezt az autót egy 5×100-as lyukosztású, 5 küllős felniszettel vásároltuk, nekem nagyon tetszettek, de megállapodásunk szerint vissza kellett adnom az előző tulajnak, mivel ez egy téligumival ellátott garnitúra volt. Visszakerültek hát a Teledialok néhány napra, majd egy számomra igen előnyös biznisz eredményeként egy gyári 17 collos szett került fel nagyon jó állapotú 215/45 gumikkal. Nekem nagyon tetszik, bár nem estem azonnal szerelembe a kinézettől, ma már nem venném le őket.


