Blog
All in one. A kuplungom megint kezdett keményedni, egyre jobban zavart, így elébe mentem a gondoknak. Az Elaforgtól kaptam egy kihagyhatatlan ajánlatot, csakúgy, mint az olajcsere-szettre.
A nyolcadik olajcserére 15.540 km után került sor. Most végre tudtam tartani az általam kitűzött 15 ezres periódust :)
A szerelést az Autóház Budaörsnél végezték el.
A GT a vizsgán természetesen simán átment, de megállapították, hogy a bal első lengőkarom halódik, így ki is cseréltettem azt is. Köszi a törődést Horváth Lacinak!

Cseréltem a 6db gyertyát eredeti NGK PFR6B típusra.
188800Km
Megtörtént a generátor szabadonfutó cseréje+feszítő+szíj, illetve a hátsó fékbetétek lettek cserélve.A rugós rezgéscsillapító 2éve kompletten lett újra cserélve.
Felhasznált anyagok:
INA szabadonfutó
SKF feszítő
GATES szíj


Alfacitybe menet vasra ért a fékbetét elöl, a kopásjelző nem jelzett. Vagyis csak akusztikusan :) Rendeltem Albaalkatrész.hu-tól motyót (tárcsák, betétek), és a délelőtt kicseréltem. Simán ment minden. Ami kell hozzá: kerékkulcs, 12-es, 19-es kulcsok, 7-es imbusz.



Tényleg ünnepnap számomra, helyére került a motor/váltó több, mint 2 hónap után.
Délután negyed 3 vagy fél 3 körül kezdtük berakni és 5 óra körül már kitoltuk a ház elé. Könnyítette a dolgunkat, hogy nem voltam olyan buzgó, mint szétszerelésnél, így nem mindent a motortérben akartam helyére igazítani. Szétszedéskor külön levettem a kábelezést, külön a generátort, önindítót, elkötöttem a motort a váltótól, hasonló marhaságok. Két hónap alatt kicseréltem a vezérlést, lendkereket, kuplungot, kinyomócsapágyat, kipucoltam a szívósort, levettem az olajteknőt, kipucoltam és újra szilikonoztam, kicseréltem az olajfiltert, majd szépen helyére raktam az összes vezetéket, önindítót, generátort. Ezzel a módszerrel egyszerűbben tettük a motort vissza a helyére, mint ahogy kiemeltük. Akartam új bakokat vásárolni, de 2 rendelésből 2 ugyanaz lett, így egyiket feladtam, amiből meg volt 2 új, azt persze kicseréltem. Helyére kerültek a féltengelyek és a nap befejezéseként felöntöttem a váltót TUTELA Transmission Matryx olajjal.
Majdnem 2 és fél év után eljutottunk oda, hogy lefényeztessük az autót.
Az első és hátsó lökös teljesen lefújva, mindkét első sárvédőív a lökös találkozásánál javítva és a motorháztető is a jel mögött javítva. Természetesen egy teljes polírozás koronázta az egészet! Kapott egy új matrica rendszámot is. :)
Szükséges volt, mert rengeteg kisebb nagyobb sérülés volt ezeken a részeken. De végre megvan... :D
Egy-két kép az előtte-utána állapotról.





Hátsó ablaktörlőm megadta magát (1.kép). Mindig közép tájt egy ponton megállt. Kézzel rásegítve elindult. Leszedtem a fedelet de nem lehetett teljesen szétszedni. Egyik napról a másikra jött elő a hiba. Vettem a Tatai bontóból egyet (2.kép). Először rosszat küldtek így lett egy kör posta pluszba (3.kép). Kicserélés egyszerű volt. Kivettem a 10 csavart ami fogta bombabiztosan a műanyag borítást. Patentekkel nem volt gond már korábban letörtek. Kar lecsavaroz , belül három csavar kiteker és kész. Visszafele ugyanez.



Csörinél jártunk komplett vezérlés olaj és szűrőcserén esett át a gép. Váltó olajat is cseréltünk. Egy darabig nyugodtság van. Klíma még mindig nem jó... Csövet kell cserélni, elengedi a gázt. km.: 166500
Amennyire szerettem volna elmenni alfa city-re annyira nem sikerült. Péntek reggel munkába menet az autó úgy gondolta, hogy lengéscsillapító tányérnak le kell rohadnia. Mankókerék mellett szerencsére elfértek a dolgok úgyhogy sikeresen átszáguldottam 20-al a városon hazáig, ahol szombaton sikerült is befejezni a cserét. Az új pár már pénteken megérkezett, de az alfa mérnökeinek hála és a 14 év rohadásának az autó csak másnap készült el. Remélem azért akik ott voltak élvezték az eseményt.




3
573