Blog
Szépen, tisztán vágtunk neki a közel 150 km-es útnak Nagykanizsáról Balatonfüredre. Kora reggeli órákban indultunk, hogy ne kelljen sietni illetve a nagy dömpinget megússzuk Peti159-el. Nem mentünk gyorsan így kiderült az is, hogy lehet 7,8-as átlagfogyasztást produkálni, ha nyugodt az ember. TBi akkor fogyaszt, ha nyomom neki, de akkor legalább megy. Nekem ez számít.



Először magam akartam megoldani a felújítást, szétszereltem, majd nem láttam semmi kopást. Gondoltam veszek inkább egy bontottat, fel is kerestem egy 2.4 JTD-t bontó faszit, akitől mindössze 20€-ért vettem egy kormányművet. Kiszerelve semmi lógása nem volt, nem látszott rajta semmi különösebb probléma. Beszerelést követően vettem észre, hogy rettenetesen mozog a középen lévő tengely. Nem tököltem sokáig, kerestem Szlovákiában egy céget, amelyik a kormányművek javítására specializálódott. A telefon másik végén egy kedves hölggyel megegyeztem, hogy elküldöm nekik futárral a darabokban álló kormányművet, majd ők megnézik, hogy meg lehet-e menteni. Feladás másnapján felhívott, hogy rendben van a kormánymű, megcsinálják. Kb. 3 munkanap és visszakapom, majd ez 210€-ba fog kerülni + 10€ a szállítás. Ezzel szemben 2 nap után hívott, hogy sikerült összerakni és már küldik is. Ma átvettem a csomagot, a megbeszélt ár helyett 20€-val kevesebbet fizettem, ami azért pozitív. Kicsomagoltam, majd nagy meglepetésemre egy kék kormánymű fogadott. Jót derültem ezen, elég vicces számomra. Van még rajta pár apróság, amit pótolnom kell, a porfogókat vissza kell tennem a helyükre, meg lemaradt egy tömítő karika, amit leszedek a másikról, de egy cetlit ragasztottak rá, miszerint tesztelve nyomás alatt és tökéletes. Ami a motort illeti lassan látszik a fény az alagút végén. Több, mint 2 hónapja pihen a garázsban egy állványon, várva a pillanatot, hogy újra a helyére kerüljön.


Idén ismét részt vettünk az év legnagyobb találkozóján.
A tavalyi évben még új volt a helyszín és talán jobb volt a szervezés is. Idén sajons csalódás volt ez a találkozó. A 20 percig kerestük a parkolási lehetőséget majd végül a legelőn raktuk le a kocsit. De ez azért is volt bosszantó mert sokan úgy gondolták, hogy a Tesco parkolóban vannak és nekik legalább 2-3 hely kell a biztonságos parkoláshoz. Jó volt ismerősökkel találkozni és beszélgetni. Nem voltak olyan programok amik igazából lekötik az embert. Sokan csak azért maradtak, hogy megvárják a tombola végeredményt. A kiállított standokon gyenge volt a kínálat.


Idén is eljött a nap, amit alfások annyira várunk!
Péntek délután lerobogtunk a pályán Alsóörsre, s közben GT-s ismerőssel találkoztunk. Megalapozta a jó kedvet másnapra! :) A facebook-on megbeszélt baricska dűlő utcában találkoztunk GT-sek, hogy együtt jussunk be Alfacitybe, s tudjunk egymás mellé parkolni.
A video lapse-s, konvojos Alfacity 2015 zenés videót ide kattintva láthatjátok
Sajnos, az egymás mellé parkolás már nem jött össze. Fél 11-kor már elfogytak a parkolóhelyek!? Ráadásul a prompt jegyvásárlók oldalról beelőztek, s megbontották a GT sort, beléptetésnél. ennél már csak az a pár 'alfás' volt szebb látvány, akik két helyet is elfoglaltak a parkolóban.
A poros, kaszálatlan fű helyett, a lekordonozott parkoló végébe álltunk nero GT-kkel. Később még többen lettünk, beálltunk szálka alakban. Más nem is tett így :D
Később valamiért már megnyitották a lezárt parkolóhelyeket is, amit nem tudunk mire vélni, hogy miért történt így ...
Tavaly még nagyon jó helyszínnek tűnt Suncity, idén ehhez képest csalódásként hatott!
Kevés ennyi autónak a hely, valódi programok nélkül "aszfalt parkolós kirakodóvásár" feelingje lett az egésznek. Aki tavaly volt, annak már nem újdonság a görög faluban korzózás. Eddig visszatekintve voltak ismert fellépők, Wolf Kati, Zséda, BackIIBlack vagy műsorvezetőként Rákóczi Feri. Ezek a (számomra) ismeretlen fellépők nem érdekeltek, de talán jobb is, ha tényleg trágár RAP-et nyomtak, mai nem igazán illik egy mediterrán családias rendezvényhez SZVSZ
Tavaly volt ingyen cirkusz is, ma csak az üres sátorhely... Tavaly itt láttuk elsőként élőben a 4C-t, hiába pörgettek egyet, már nem volt akkora visszhangja.
A 2014-es jubileumi 10 éves találkozó csúcs volt, az idei annak az afterpartyjának hatott...
Szétszóródott a kis csapatunk és délutánig nem is találtunk egymásra. programok híján csak a bolyongás maradt, ami egy idő után monoton és unalmas, ezért du. 3 körül lementünk fürdeni a Balatonra.
Az alsóörsi kempingben még két ezüst-metál GT-t láttunk, majd dél körül haza indultunk. Elmúlt ez a rendezvény is, jövőre -remélhetőleg új helyszínen- újra várjuk!










Szép, szikrázó május végi napon találkoztunk a már bevett Campona parkolójában, s onnan indultunk Tatabányai turulhoz. Apró baki volt, hogy a felvezető személy nem törődött a mögötte levő többi alfással, s egy lámpasor leszakította a mezőny felét. Megvártam őket a lámpás kereszteződésben, s mivel a jelzéseimet nem vették az előttem haladók, rá csörögtünk Zoliékra, álljanak már félre. Hiába na, konvojt felvezetni tudni kell, nem megy elsőre mindenkinek! :D
Tatabányai turulnál megfordultunk gyalog, majd még csatlakoztak hozzánk, ahogy a Tatai várnál is. Remek alkalom volt az általam tervezett GT-s logós polók -csak mert ezt Sudár Zoltán alias Chopper6 elfelejtette feltüntetni - fotózására is. ;)
Napközben már egész szép számban össze jöttünk, kár hogy volt aki nem folytatta tovább velünk Székesfehérvárra, ahol a Bori várat tekintettük meg. A többiek maradtak még egy közös fagyizásra, mi eljöttünk idő előtt. Hazafelé még megálltunk a Lovasberényi kastélynál.
Nagyon jó hangulat volt egész nap, szuper jó arcok a résztvevő GT-sek! Örülök, hogy megismerkedhettünk veletek ;)










Nem, is lehetett volna jobban időzíteni a jubileumi 120 000-es Km számlálóra váltást, mint Alfacity-be menet! Az M7 kihajtó után, Balatonakarattyánál megtörtént az esemény :)

Beszereztem a gyári első, illetve hátsó sárfogó készleteket.
A felszerelésnél szükség volt a fúrógép használatára is.
Az előre kerülő készletnél alul két csavar rögzíti, amiből a külső rögzítési pontnak nem volt lyuk a dobbetéteken. A sárfogó külső felét kapcsokkal kellett rögzíteni a karosszériához.
A hátsók esetében összesen három csavar rögzíti a gumi elemet. Az alsó rögzítési pont, ami a dobbetét belső felén található szintén fúrást igényelt.
Szerencsére mind a négy helyen sikerült kifúrni a kerekek levétele nélkül.
A felszerelés nagyjából 1,5 - 2 órát vett igénybe.



Már előre eldöntöttük, hogy egyik konvojhoz se csatlakozunk, így 8-kor elindultunk egy kellemes kabriózásra. Azaz csak indultunk volna, mert a tegnapi kocsimosás után úgy nézett ki az autó, mint egy vaddisznó.
Szóval tankolás, kocsimosás után indultunk útnak. A 71-esen két cartárssal verődtünk össze, így mégis konvoj lett belőle.
Sikerült jó helyet találni a fedett részen. (A füves részt továbbra is Alfához méltatlannak tartom.)
Sikerült kipróbálnom a részeg szemüveget. Jó buli .
Sikerült lefényképeznem egy jobb kormányos Spider belsejét, vele együtt egy gyári rádiót. Ilyet kell szereznem. (HA van valakinek, akkor keressen meg.)
Sikerült vennem bőr- és kabriótető ápoló szettet.
Sikerült fagyit venni a City területén. (Nagyon fincsi volt a szotyolás.)
Sikerült sok ismerőssel beszélgetni.
Viszont nem sikerült "hagyományos", galléros Alfás pólót venni.
Továbbá nem sikerült igazán jól érezni magam. A City már nem az, amit eddig nekem jelentett. Valami elveszett, valami ami nehezen megfogalmazható. Már nem annyira az Alfáról szól az egész...
Hazafelé jót kocsikáztunk egy kis megállóval Badacsonyban.




