Blog
Km állás: 224656
Eddig megtett: 3622 km ebből 2200km Autópálya
Fogyasztás: pályán 9,6 városba 13,2
Hibalista: szervó elment mert egy 60 Ft-os bilincs megadta magát a szervócső hűtő csatlakozásnál.
A többi cserélt alkatrész a felújítás része!
Amuket cseréltem:
Teljes fékrendszer, fúrt-mart tárcsák, betétek, kézifék kötelek.
SKF vezérlés ngk gyertyák bosch trafók, dayco hosszbordás szíjjak és görgők.
Kayaba tekercsrugók
Épített kipufogó
Féltengely csuklók, gumiharangok.
Fűtőradiátor
Selénia 20K
Bőr belső
4db Új Hankook ventus prime2 17-es gumi
+ millió apróság
Tervbe van: új esőérzékelős szélvédő

Eltelt 5év és 50.000km. Ennek örömére kapott új vezérműszíjat, feszítőt, görgöt, vízpumpát, olajat szűrőstől, szelepfedél tömítést, valamint egy újrametszett olajleeresztő nyílást új dugóval.
Km állás: 148.755
A vásárláskor Semperit téli gumik voltak az autón, kb. 2-3 mm-nyi futófelülettel, így gondoltam, még elhasználom pár hónapig, akkor pedig úgyis venni kell téli garnitúrát.
Nos, nem volt jó ötlet, egy csúnya esős napon megcsúszott az autó eleje egy, a főútról lekanyarodó éles kanyarban a falu szélén, ahová a helyi vagány traktorosok szakmányban fölhordják a sarat, nem kis mennyiségben. A '97-ben szériafelszerelésként adott ABS-nek hála, néhány centi híján megálltam az árokparton, orral előre a meredek, mély árok felé nézve. Viszont az úttest és a padka között szintkülönbség volt, így kapott egy "állast" az autó eleje, amit a hűtőtartó hidam bánt...Úgy tűnt, a hűtő nem sérült, a híd vissza lett egyengetve, hálisten' nem lett nagyobb baj.
A történteket követően természetesen első dolgom volt a közel slick-re kopott gummák (1. kép) cseréje, gumis ismerőstől szereztem szép állapotú, alig kopott (6,5-7 mm), minőségi használt abroncsokat. Több teszten is jól teljesítő, Bridgestone Turanza ER300 Ecopia típusú papucsok lettek felszerelve. Érezhetően javult az úttartás és a zajkomfort, illetve némi fogyasztáscsökkenés is várható ezekkel a gumikkal.
Tanulság: ne járjunk kopott, idénynek nem megfelelő abroncsokkal, mert -ha még száraz úton nem is okoznak problémát,- kicsit mostohább körülmények között nem fognak jól viselkedni.


Végretaláltam egy lakatost aki elvállalta Elég olcsóért a lakatolást de Csörögben nem biztam menne de a képek magukért beszélnek jah meg Krizsán Petitől Kaptam egy csomó kasztni elemet hogy minél kevesebből megússzam .






Kiszedtem a komplett belsőt hogy lássam mi a szitu a kasztnival amikor megláttam akkor teljesen kiakadtam hogy nem lehetet vigyázni rá ennyire






Nagyon hervadt kasztnival került hozzám ez az 1.8 ts nem sok reményt láttam benne hogy elkészül, de ismerősök biztatásával megvettem Krizsan Petitől ezúton is mégegyszer köszönöm neki mert nagyon erős motorja van a Diselhez képest mintha dupla olyan erős lenne.
A feleségemtől és a családomtól előre megkaptam a szülinapi ajándékomat ami egy vadiúj nyárigumi garnitúra volt:)! Olasz autóhoz Olasz gumi illik úgyhogy nagyon örültem a Pirelli P7-eseknek:)! Hihetetlenül jó a tapadása, nagyon tetszik:)!
Tizedik napja, hogy tulajdonomban a vas, és már nem bírtam tovább nézni a siralmas külső-belső látványt, így nekiugrottam egy teljeskörű szépítkezésnek az autón.
Indításképpen belül kegyetlen alapossággal kiporszívóztam minden centimétert, így azonnal tisztább szagú lett a beltér, nem beszélve az előző tulaj által rám hagyott kacatok felbukkanásáról, amelyek az ülések alól/közül jöttek elő, engedelmeskedve a vákuum erejének (zsebkendő-gyűjtemény, oxidált 100 forintos, hétvégi Teszkó-bevásárlás nyugtája stb.).
Ami a külsőt illeti, saját kezűleg lepolíroztam (Turtle Wax-szal) a teljes kasznit, ennek eredményeképpen eltűntek a kisebb karcok, a fényezés pedig visszanyerte Itáliában megálmodott színét. :-)
Ezután az összes külső műanyagot/gumit átfújtam szilikonnal, mert az évek során a Nap durván kiszívta őket. Nagyon elégedett voltam a művelet után, az összes fakó műanyag elem diszkréten csillogó koromfeketévé változott (képek), másrészt így tartósabb marad az anyag, nem fog megkeménykedni, repedezni.
Zárásképpen pedig megpucoltam minden üvegfelületet kívül-belül, hogy egységesen ragyogó legyen a verda.
Mire végeztem mindennel, majdnem be is esteledett, az Alfa viszont egyértelműen megfiatalodott néhány óra leforgása alatt, letagadhatna most pár évet! :-))



A kereskedésben, amikor kifizettem az autó árát, már tudtam, mi lesz az első teendő. A motorolaj meglehetősen elhasználódott volt, így annak érdekében, nehogy beálljon a Coure Sportivo menet közben, vérfrissítés volt javallott.
Gondoltam, a márkafüggetlen szerelők úgysem arról híresek, hogy mosolyogva fogadnak a szervizük udvarán egy Alfát, kedveskedek a szakinak (meg persze az autónak) egy alapos motortér-mosással, hátha majd nem fintorogva lesz elvégezve az olajcsere... Szép lett a mosás eredménye, le is fotóztam. :)
Természetesen a gyár által előírt Selénia 20K for AR 10W-40es olajat kapta a verda, gyári olaj- és légszűrővel kiegészítve.


Az autóvásárlás okát leírtam a bemutatkozásomban, így azzal most nem koptatom a billentyűzetet. :-) Szóval hosszas keresgélés és sok, már kinézett autóról való lemaradás után úgy döntöttem, hogy nem várok tovább, elmegyek édesapámmal megnézni egy-két jobbnak tűnő Alfát (már amennyire engedte a vásárlási keret, első autónak nem akartam drágát) a fővárosban, hiszen neki úgyis fel kellett mennie áruért (ruhakereskedő), és így egy úttal haza is hozhatom.
Egy szigetszentmiklósi kereskedésnél kezdtünk reggel, egy, a talán legritkább színben (Azzurro Achille) gyártott 156-ossal.. Érdekesség, hogy éppen aznap nyitották meg ezt az autókereskedést, így én voltam a legeslegelső potenciális vevőjelölt. :-)
Az autó másodjára indult, de legalább hideg motorral vártak..Átvizslattuk alaposan, a belseje iszonyú elhanyagoltan festett, nagyon poros volt a kárpit, a bajuszkapcsolókat és ablakemelő-gombokat egybefüggő emberzsírréteg borította. Az ülés kissé kiült állapotban várt, de így is kényelmesnek bizonyult. Az extrák zöme működött, és a külső-belső világításokkal sem akadt probléma.
Tetszett a különleges színű fényezés (bár a fényezés szó túlzás a 17 év alatt kifakult festésre), a kényelmes ülések, a gyárias állapot, a korához és árához képest magas felszereltség, az eladó állítása szerinti ~15.000 km-el ezelőtt elvégzett vezérléscsere, és hogy megvolt a hajdan olaszhonban beszerelt emelő+pótkerék, illetve a négy gyári 15"-ös alufelni.
Ami a negatív oldalt illeti: több helyen kezdődő rozsda, eléggé sötét, elhasznált olaj, ékszíjnyüsszögés, kissé köhögős-lusta gázreakció, elhanyagolt beltér (kérdéses előélet?).
A próbaúton -pozitív értelemben- nagyon más volt az Alfát vezetni anyukám Suzukija után, a motor és a váltó úgy tűnt, rendben van, a futómű viszont elöl kissé kopogott.
Lényeg a lényeg, nagy gondolkozás-sorozatot követően, végül 15%-ot lealkudva az eredetileg sem magas árból, megvettük a gépet. Biztosítást megkötöttük a kereskedésben, tankoltunk, felfújtuk a gumikat, aztán már suhantunk is hazafelé az M1-esen, kíméletes, 100-as tempóval. Gond nélkül letudtuk az utat, szépen duruzsolt a Twin Spark hazafelé.
Otthon a kapun begurulva, a németjuhászunk, Bella gyanakvóan nézett az új jövevényre, hiszen még sosem látott digó verdát a ház közelében, de aztán tudattam vele, hogy kénytelen lesz megbarátkoznia 156-os ügynökkel. :-)
A család minden tagjának tetszett a vas, és én még mindig nem tudtam felfogni, hogy megvettem az első saját autómat, ami ráadásul egy Alfa Romeo!! :o
Persze, ahogy mondani szokás, egy Alfát még megvenni a legkönnyebb, ez pedig hatványozottan igaz, ha ilyen koros jószágról van szó. Majd meglátjuk, hogyan szolgál, részemről biztosítva, hogy jó kezekben lesz! :-)


