Blog

>> Szervizboxerhang // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2015-06-17

Hirtelen kaptam észbe, hogy 280 ezren áll a számláló. 259-el vettem, kb 260-nál volt az első olajcserém. A második 270 körül (10 ezrenként cserélem), hoppá itt az újabb csere ideje. Egy év és három hónap alatt 20 ezer km? Hirtelen nem stimmelt a dolog. Az sok. Autózgattam kicsit, jól számol a számláló. Na mindegy, bele kell törődni, talán ezután kicsit kevesebbet hajtom a gépet. Talán nem. Elszaladtam a Unix-ba, összekapartam egy MANN olajszűrő, levegőszűrő kombót, egy Selenia 20K-t, és egy MÜLLER FILTER üzemanyagszűrőt. Az üzemanyagszűrőt azért cserélem, mert multkor alánéztem, és szerintem a 20 év alatt nem sokszor néztek rá. Elszaladtam a szerelőhöz, gyorsan lecseréltük.
HA ÜZEMANYAGSZŰRŐT VESZÜNK:
Benzines autóban az üzemanyagszűrő cseréje nem annyira éles dolog, mint gázolaj hajtotta gép esetén. Az alapvető különbség nem a benzin és dízel "tisztasága" között van. A gázolaj hidegben ledermed, ez szerintem ismert. Itthoni klíma mellett azért ez nem mindennapos télen sem. Viszont ami mindennapos az az, hogy a gázoljaban hideg hatására kis kristályok keletkeznek. Ezek a kis kristályok elindulnak az befecskendezőrendszer felé, és találkoznak a szűrővel, ami természetesen úgy van kialakítva, hogy ezeket felfogja. Ezek a kis kristályok hosszú távon komoly károkat okoznának a motorban. Szóval ezek fennakadnak a szűrőn, így két olajcsere között komoly módon "elkoszolják" a szűrőt. Benzines autó esetén ez nem áll, tehát itt a szűrőnek csak az üzemanyagban lévő szennyeződéseket kell kiszűrni. Ez azért egy normális kúton tankolva nem nagy fenyegetés. Ha ismeretlen eredetű üzemanyagot tankolunk, fordítsunk nagyobb hansúlyt a szűrő cseréjére. Én 90%-ban OMV-n tankolok. A használt szűrőt azért majd felnyitom, kiváncsi vagyok rá, hogy mennyi dzsuva van benne. A km számláló kb 281000-nél jár.

 
>> EseményPiros Madaaar // Alfa 156 SW 1.9jtd TI // 2015-06-16

Csopog az olaj :-( olajhuto hiba.klima csak a LO fokozaton hut hofok allitas utan fut.egyenlore hibafeltaras van folyamatban.szukseges alkatreszek beszerzese es auto rendberakasa mielott vizsgazni megy es megkapja a rendszamokat.

 
>> EseményPiros Madaaar // Alfa 156 SW 1.9jtd TI // 2015-06-16

2015.junius.14..elmentem megnezni valamit es a vege az lett hogy megvettem ezt a kis szekeret.eredeti terv benzines 166volt vagy offos.mielott elindultam meg raneztem a piackinalatra es felbukkant o.156.sw1.9jtd 103kw TI.megvan minden konyv,kulcs,szervizkonyv,kodkartya.osztrak szarmazasu.

 
>> SzervizcZ // Alfa 166 2.4 JTD 150LE // 2015-05-27

Kicsit megkésve bár és megtörve cseréltettem gumi...hurrá 4gumit vehettem megint mert tavaly a 2 hátsót eldarálta az első kettő Pirelli meg perem dudoros volt -szálszakadás-.
hurrá hurrá
4db Michelin Energy Saver...és megint használt...kapni fog 2 új télit...

 

Kicsit késve felkerültek a nyári kerekek.

 

Meglett a 16.000 km

 
>> Szervizpanza // Alfa 159 1.9 jtdm 8 v // 2015-06-15

Ma tovább folytatódott a prevenció a vasnál. Az EGR és MAP szenzor tisztítás után a DPF került sorra. Sardulah cartárs hathatós segítségével kitisztítottuk a DPF -et. Igazából levéve a szűrőt meglepően "jó" állapotban volt. Remélem a továbbiakban is megbízhatóan teszi a dolgát! A tisztítást WEPP 2232 -vel végeztük, majd jön hozzá tankolásnál egy kis WEPP 2132 és így teljes lesz a dolog.

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2015-06-15

2015.06.03.159000Km! Cserélve lett a két hátsó gátló, mert az összes olaj kifolyt belőle, már 4 ével ezelőtt is alig 10-20% os volt. A csere nem volt egyszerű mert a hosszú 12 csavar jó bevolt gyógyulva a csonkálványba. A jobb oldali melegítéssel kijött ,viszont a másikat szét kelett vágni, és cserélni kellet .A vágást a kerékcsapágy is megsínylette,ezért az is cserés lett, valamint a csonkállvány szilent is.Egyúttal kicseréltem a stabrúd bekötőket, és a stabszilenteket is! Az üzemanyagszűrő is cserélve lett( Machle-Knecht)

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2015-08-19

2015.05.12. 158000Km! Cseréltem a generátort ,mert nem volt töltés.Kiderült, hogy elkoptak a szénkefék, kopott a csúszógyűrű, a feszszabályzó, és a diódahíd sem volt tökéletes, és még a szabadonfutó sem működött rendeltetésszerűen!
A felújítás annyiba kerül volna ,mint amennyiért sikerült venni egy új utángyártottat! A generátor kiszerelése sem volt egyszerű, cserélve lett egyúttal a hosszbordásszíj is(Dayco) ! Az akumlátort is cseréltem, mert először cellazárlatra gyanakodtam, és már közel 6 éves volt.

 
>> Tuning és extraZsoltikj ૐ // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2015-06-15

Szombaton kapott egy új bőr váltógombot a piroska :)