Blog
Droberto blogjában és a fórumon olvastam az AutoGlym prémium minőségű, professzionális termékeiről. Elsősorban kiváló minőségű, bevált bőrápolót kerestem, mert az autó vásárlásakor Zsoltitól ajándékba kapott bőrápoló flakonjában már alig volt valami. Több cartárs a Nagy-Britanniában alapított AutoGlym két termékét ajánlotta: Leather Cleaner (bőrtisztítót) és a Leather Care Balm (bőrápoló balzsamot). Azonnal felmentem a honlapjukra és böngésztem az autóápolási termékek között, de megvártam az AlfaCityt a vásárlással, mert a srácok megsúgták, hogy a cég kint lesz akciókkal, segítő tanácsokkal.
Valóban készségesen és kedvesen segítettek, vásároltam is náluk néhány autóápolási terméket, igazán kedvező áron (2012 árlista mínusz 20%!).
Alig vártam a hétvégét, hogy végre legyen időm és kipróbálhassam ezeket és megszépítsem az üléseimet! :)
Most ezeket teszteltem:
Leather Cleaner 500 ml: 2075,-
Leather Care Balm 500 ml: 3195,-
Mikroszálas törlőkendő: 1000,-
Már a bőrtisztítás utána is láttam szépülést az ülésen, a balzsam állaga pedig a Nivea testápolót juttatta az eszembe. Csodásan fényes lett tőle a bőr felülete, de ahogyan droberto is mondta és a használati utasításon is szerepelt, végleges kinézetét kb. 48 óra múlva tapasztalhatjuk (már mattabb, de szép, egységes felület).
(Az ápolás vasárnap történt, a fotók szerda reggel készültek.)



Péntek reggel elkezdődött a készülődés az AlfaCity-re. :) Munkába menet megtankoltam, utána Zsolti gondjaira bíztam az autót - guminyomás ell., külső-belső teljes nagytakarítás, polírozás... - csodaszép állapotban kaptam vissza ebédszünetre! Gyorsan elszaladtam vele a fodrászhoz, megebédeltem, s ebéd után meg is érkezett a futár a várva várt Alfás pólókkal is, amik nagy sikert arattak a kollégák körében. :) Délután összepakoltam a cuccokat is és izgalommal vártam az első AlfaCitynket.
Kora reggel egy nyugis reggelizést követően, 6 után néhány perccel indultunk Szarvasról. A nap már szépen sütött, igazi nyári idő volt, úgyhogy elég volt egy csini szoknya és az új Alfás rózsaszín atlétám +az új original Alfa Romeo basesapi, amivel Zsolti lepett meg! :) Dömpiék már nyitott kapuval, forró kávéval+tejes kávéval vártak Abonyban, majd fél8kor el is indult a konvojunk, élén Rékával alias SignoraDömpivel. :) A barkácsboltnál már 4 cartárs is csatlakozott, szóval jó hangulat volt, igazi nyári időjárással. Cegléden már 10 fölé nőtt az Alfák száma, Vecsésen pedig ismét dagadt a konvojunk, tök jó volt látni elöl-hátul a sok-sok Alfát, a jellegzetes szép külsővel. Számolni már nem tudtam, pontosan hányan vagyunk, de mire 11.15kor az erődhöz értünk, a csapat 30 felett volt!! KÖSZÖNET MINDEN CARTÁRSNAK A JÓL SZERVEZETT, KULTURÁLT, BALESETMENTES KONVOJOZÁSÉRT, ÖRÜLÖK, HOGY A CSAPAT TAGJA LEHETEK! Valóban egy újabb élmény volt veletek (úgyis, hogy egy darabon átadtam a volánt Zsoltinak).
A beléptetés gyors volt, ahogy megérkeztünk és beolvasták a belépőt, már állhattunk is be az erőd füves parcelláira. Már szép számmal voltak 159esek is, beálltunk mi is a sorba, utána belevetettük magunkat a forgatagba.
Az első AlfaCity-nk volt, de biztos vagyok benne, hogy nem az utolsó. Szép volt a helyszín (én még eddig nem jártam Komáromban), jó volt találkozni a tagokkal, sokakkal újra, akikkel már ismerősökként üdvözöltük egymást. Sikerült nagyon kedvező áron rendelni pajzsot és első, hátsó jelet (ugyanis igen hamar elkapkodták a kivitt példányokat), vettem többféle AutoGlym autóápolási terméket (már alig várom, hogy kipróbáljuk őket!!), piknikeztünk a napernyőnk alatt a verőfényes nyárban (le is égtem rendesen, atlétacsíkosra!, hiába az előszoláriumozás), megtudtuk, hogyan lehet hűtőtáskának szivargyújtót kivezetni a csomagtérbe..., sok érdekes és hasznos infot gyűjtöttünk, megcsodáltuk a szépséges verdákat és persze készítettünk rengeteg fényképet.
Sajnos a tombolasorsoláson nem kedvezett nekünk a szerencse, de ezt elfeledtettük egy közös fotózással a srácokkal a nap végén.
Mi nem jöttünk haza, Dobogókőn foglaltunk szállást, így vasárnap még egy kis kirándulásban is volt részünk és kényelmes hazaútban. Sajnos Zsolti térdsérülése miatt a Rám-szakadék meghódítása idén elmaradt, de szeretnénk bepótolni jövőre. Reméljük, néhány cartárs is velünk tart majd egy közös kirándulásra a Pilisben - nagyon klassz erdei túraösvények vannak. Szép a kilátás, jó a levegő, izgalmas szerpentines utak, amiket mi könnyedén jártuk a 159sel - ez a szakasz külön élmény volt.
Hazafelé útba ejtettük Tinnyét, megálltunk Lali Üvegtigrisénél pihenni, fotózni (igazi turistahely lett!). Amikor befordultunk az Alfával, az egyik pasi odaszólt a feleségének: "Néz, jön Gaben!" - mindenki nevetett. :)
Megtett táv: 585,7 km
Átlagfogyasztás (kb. fele úton légkondival) 5,8 :)












Tegnap estétől garázsban tölti az éjszakákat a csodaszép. :) Az első éjjel után ma reggel szép nagy pelyhekben hullott a hó, amikor felébredtem, így ez még jobb érzés volt. :)
Ma felkerültek az autóra a téli gumik - bár kicsit sokáig válogattam és nehezen találtuk meg a tökéleteset (használt, prémium min., újszerű, lehetőleg 2011es, keveset futott, min. 7-7,5 mm) -kicseréltük a szélvédőmosó folyadékot és a szőnyeget gumiszőnyegre, vettem jégoldó sprayt és ajándékba kaptam Zsoltitól egy szélvédőtakarót, hogy a munkahelyi parkolóban is védett legyen az autó és ne kelljen órákig kapargatnom a jeget/havat, ha lesz. :)
Egy hete elvittem egy téli átvizsgálásra a drágát, ahol egy apróságot állapítottak meg csupán: a fagyálló folyadék túl tömény -60 fok. Így ezt a problémát is javítottuk: hígítottuk 2 liter ioncserélt vízzel.
Múlt héten, egy szép napsütéses vasárnapon leszereltük az alsó burkolati elemet, illetve a kerékjárati műanyag dobbetéteket, mert sérült és hiányos. Ezek javítása folyamatban - az első karosszériás sikertelenül próbálkozott :) azt javasolta, dobjam ki és vegyek újat. :) Most egy (reméljük) szakember dolgozik rajta.
Zsolti kissé megküzdött az elemek leszerelésével, néhány rozsdás csavar feladta a leckét (nem jött ki, beszakadt...), így ha már levettük az autó alját, ma a rozsdásodó részeket csinosítottuk. Zsoltim kifúrta a beszakadt csavarokat, hegesztett újakat, lerozsdátlanította és szépen lefestette a részeket - én pedig kiválóan tudok szerszámokat adogatni és szendvicseket készíteni. :)










Az első Alfa találkozónk nagy élmény volt.
5.20kor indultunk Szarvasról, majd csatlakoztunk a 12 fős konvojhoz, aminek nagyon jó volt a részese lenni. Elképzeltem, milyen lenne egy felvonulás mind a 120 autóval. :)
Reggel "produkáltam" egy kis ébresztőt, amivel felráztam a társaságot, ezúton is még egyszer köszönöm a srácoknak a segítséget!
Az idő csodálatos volt, mindenki kedves és barátságos - várjuk a következő találkozót! :)
Hosszu ideje tervben volt es vegre megoldodott.A cápa teli felnistöl mindenestöl matol beköltözött az uj házába.


A kárfelmérést a belső alapos és megfontolt kiszerelése követte, ami kb. 6 hónap alatt ment le, mivel csak minden 4.-5. hétvégén volt időm és lehetőségem ezzel foglalkozni.
A belső kiszerelése egészen jól ment, a visszapillantón kívül semmit nem törtem el. A belső visszapillantó leszerelése egyszerű, de iránymutatás hiányában nem tudhattam, hogy a közepében tengelyirányban egy rugó nyomja szét a két pöcköt, ami a tetőben lévő foglalatba akad bele. Mivel sehogy nem akart lejönni, az ész csődöt mondott és egyszerűen letéptem a helyéről…engedett az öntvény, így viszont kell egy új felfogatás. A többi használható cuccot letároltam felcímkézve és képekkel dokumentálva, mert a visszakerülésük ideje még …khm…nincs eldöntve.
A kókány nagyobb részt elkerülte a Kockát, csak az ’audiofil’ egyik tulaj eszkábálta tele Magnat hangszórókkal a belteret, így lett kukás a két első ajtó kárpit és a kalaptartó nagygenerálra szorul.
A beltér mélyebben valószínűleg soha nem lett lebontva, gyári szigetelések és tömítőanyagok mindenhol, még egy üzenetet is kaptam egy cetli formájában Arese-ből, illetve a jobb első taposólemez szétrohadt maradványai fölött a zajcsillapításba ágyazva egy teljesen gyári taposólemez dugóra is bukkantam…a gyári munkás trehányságából lett egy pótalkatrészem 25 évvel később.
Az autó jobb alján, illetve a bal elején ki kell cserélni a taposólemezeket, illetve a bal oldali két ajtó is anyaghiányosságok miatt cserére szorul. Akinek lenne két fölös darabja szóljon…
DE, végre elindult Kocka a lakatoshoz és a fényezőkamra is le van foglalva mától két hónapra…addig is alkatrészek lelkes gyűjtögetése folyik.








Március végén kezdődött, most értem a végére..
Kis lakatolás volt a 2 hátsó sárvédő ívnél és a bal e küszöbnél majd kapott 1 telifényt,dupla UV álló lakkal, full polír és kész.
Most karcmentes szebb mint újkorában.
Rozsda sehol, bevédve az belsőküszöbök, ill.minden rés alul méhviaszos bevonattal, lerücsive a javítások.Tip-top állapot.
Nem hiszem, hogy van párja a közelben:-)





