Blog

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2022-10-28

Téli szett felkerült

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2022-10-27

Felraktam a téli kerekeket.
Óra állás: 152951Km
Nyári gumikban: 15564km (2szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig 10387Km (2szezont futott)

Korábban felfedeztem olajszivárgást, úgy tűnik, hogy a vákumkamrát, és az EGR hűtőházat összekötő csó a ludas. Alapból egy nagyon lágy gumicső volt ott mindenféle rögzítés nélkül, ezt lehúzva olaj folyott ki belőle. Ebben sem vagyok biztos, hogy normális, de kicseréltem egy sokkal masszívabb gumicsőre, egyenlőre ezt a vákumkamránál egy aba bilincsel rögzítettem is, és lepucoltam féktisztítóval a környéket, ha újra folyna, lássam honnan.
Közben felfedeztem a TCT váltó szűrőjét, gondoltam akkor ezt is kipucolom, de megbontva kristálytiszta olaj folyt belőle. Igy az összes olajat le sem engedtem, és a szűrőt sem vettem le takarításra. Így is kb. fél liter olajat töltöttem utánna.

>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 Distinctive // 2022-10-27

Külső mosás, waxolás, felni tisztítás, gumiápolás. Belső műanyagok nano-bevonata és bőrápolás.

 

Nyár végén kezdett rendetlenkedni az akksim, valószínűleg a telet már nem élte volna túl, ezért vettem egy újat.
Az autó Start&Stop rendszerét soha nem használtam, mert szerintem nem tesz jót a motornak és a turbónak sem. Már évekkel ezelőtt szoftveresen kikapcsoltam, ezért az új akksi nem Start&Stop lett.

 

Az elpukkant vízcsövet gyári újban nem sikerült beszerezni (több hetet kellett volna várni rá), ezért egy bontott került beépítésre. A csövet testvérem szerezte be, a Vecsési Alfa Bontóból, nagyon barátságos áron.

A furcsa, hogy az eredeti (elpukkant) cső nem gumiból, hanem műanyagból volt. Az "új", bontott viszont teljes egészében gumicső.

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-10-26

Bevallom eddigy nyúl módon ezt nem tettem.
De tekintve a tapasztaltakat a mesés fogyasztást, és azt a nagyfokú harmoniát amit a gép sugall, úgy éreztem az autó kész van arra, hogy megmutassa mit tud.

Az M0-ra felhajtva M2-ben szándékosan nem váltottam el, óvatosan gyorsítottam negyedgázon, épp csak hogy elforogjon odáig, egészen a tiltásig.

Majd mikor elvette a tüzet, elengedtem a gázt és húztam egy hármast, egy segberugást és durrogást hallva egyből beugrott amit eddig a videókon láttam, ÚRISTEN ez ezt is tudja???

Megint magamban kuncogtam és visszaraktam automatába:)

Gurultam a 0-áson és próbálgattam, hogy gyorsít 4000-ről.
Lefordulás előtt vissza visszaváltások, lassítás:)

Aztán megint egy kis gyorsítas.

Hirtelen beugrott hogy jön egy aluljáró:D ablak leereszt sebesség bekészít.. atyaég mennyire kulturált ez az auto, de mégis az az ősi erő ami előtör belőle.

Utána a szokásos körforgalom bejárat előtt még nyomtam egy kövérebbet akkor mindegy merre állt az autó orra ő egyenesbe rakta magát és elrugaszkodott!

Aztán fék szépen végig fűztem az íven, semmi vagánykodás. Kifele egy kis gáz.
Atyaég!

Ezt az elementális őserőt ami ebben a paripában lakozik.

Meg akarom tanulni megülni!
Gy ahogy neki, nekünk jó!

Lehet kell majd mégis az a 300ló majd meg a kétszéles kerék egyszer.
Most így is bőven sok, de eljön az idő:)

Most csak azt akarom tudni mikor hogyan váltsak, mikor nyikkan a kerék a féknél, hogy viselkedik az íveken:)

Zseniálisan csinálja hogy ok te vagy a főnök, de ha belehibázol azért segítek:)

És továbbra is bejáratósnak tekintem nincs ökörködés, csak a manual szerint.

1152km

 

A keménymag ismét összejött egy évzáró körre.
Az időjárás is megörült a bandának mert ideális kabriós idő kerekedett.

9-től gyülekeztünk a szokásos Ötvös Csöpi emlékpontunkon, a Lepke Étterem és Apartmanház előtt. Itt tervben volt hogy reggelizünk, de már nem voltak nyitva. Miután már csak gtviktor hiányzott felhívtuk. Sajnos az egészségi állapota nem engedte hogy eljöjjön.
Többen éhesek voltunk ezért már itt módosult a tervezett menetrend. Megálltunk Örvényesen a Huszár étteremben reggelizni.
Az északi parton indultunk tovább. Megálltunk egy benzinkútnál amiről csak az ottani beszélgetés során derült ki hogy szintén Ötvös Csöpi féle nevezetes pont. Itt olajozta meg a kutas a motorházfedél zsanérját mielőtt felrobbant a Merci :-)
Pár gyors kép a keszthelyi kastély bejáratánál és irány Rádpuszta! Itt fél 3 körül megebédeltünk...
...és természetesen ahogy ez Alfás körökben szokásos elbeszélgettük az időt.
Kitöltöttük a Spider és az Ötvös Csöpi tesztet. Jókat nevettünk mert a benzinkutas rész is kérdés volt. Mindenki eltalálta :-)
Csináltunk kinek van hosszabb mérést is (amit elvesztettem) és felfedeztük a tanksapkák titkát is.
5 óra körül indultunk tovább a Balatonvilágos kilátóhoz hogy még elérjük a naplementét.
Sikerült, pazar látvány volt.

Hogy ez a nap is méltó legyen az Alfa hírnevéhez a Pók akkuja elhagyta magát és úgy kellett betolni. Cserébe hazavitte a gazdáját.

Jó buli volt, jövőre a szezonnyitón veletek ugyanitt!

 
>> SzervizLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-10-26

Olajcsere, levegőszűrő csere, futómű ellenőrzés, gyógypillantás, természetesen Csörgőéknél.

>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-10-25

Felraktam a téli kerekeket.
Óra állás: 159082Km
Nyári gumikban: 29291km (4szezont futott)
A téli kerekekben ismeretlen, nálam idáig kb. 3500Km ment bele. (2 szezont kezdik)

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2022-10-25