Blog
2022.10.31. - 157.254 km
Felkerültek az autóval kapott téli kerekek.
Gyári 16"-os acélfelnire szerelt újszerű 2018-as Fulda Kristall Control HP2 gumik.
Én nem feltétlen ezeket a gumikat választottam volna, de ha már jártak az autóhoz és ennyire jó állapotúak pár szezont még elfutnak a csere előtt.
Az augusztusban újan felkerült nyári gumik 1.971 km-t futottak.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107874t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107875t.jpg)
Mai nappal forgalomból ideiglenesen kivonva, eltéliesítve.
2022 egészen mozgalmas volt az elmúlt 4 év után:
Mentünk durván 2500 km-t, részt vettünk egy Laptiming forgatáson a Kakucs-ringen, ahol Walter Csabi és Vida Jani hajtotta meg a gépet.
Lehet, hogy tölthettünk volna együtt több időt is, de jött a családba egy új "jövevény" és most Ő lett a "legkisebb" kedvenc :D
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107871t.jpg)
Az autót szövetülésekkel vette Faterom, aztán teljes bőrbelsőt kapott. Azonban a bőrülések nem voltak állítható magasságúak. Nem vagyok egy nagyranőtt ember, viszont (szélességben jelenleg ezzel nem büszkélkedhetek) ha nem húzom el a tetőt sajnos elég zavaró, hogy a fejem súrolja a tető kárpitott. Kiszedtem a bőrüléseket, a háttámlát és az ülőrészt szétcsavaroztam, majd az ülőrészt lefejtettem. Ezt ugyanígy az állítható szövetüléssel is el játszottam. Ezután az állítható ülésvázra ráhúztam a bőrt, és össze csavaroztam a bőrháttámlával. Letekertem padlóig, majd beraktam őket. Nagy változás nem történt, talán 1-2 cm-el lejjebb kerültem. Viszont pont ez az 1-2 cm kellett ahhoz, hogy a nyári kánikullában ne kelljen elhúzni a tetőt és komfortosabban tudjak vezetni( azért az oszlop még mindíg zavaró tényező).
Valamint ma egy autóval bővűlt a géppark, bár megfogadtam hogy elsőkerekes autóm többet nem lesz, de mégis kellet egy kicsi, alacsony fogyasztású szaladgálós autó. Természetesen maradt a jól bevált Olasztechnika. Fiat Panda 1.3 Multijet
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107865t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107866t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107867t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107868t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107870t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107971t.jpg)
Rendesen stresszben vagyok ha más autók közé kell parkolnom:D
És valljuk be ez Budapest vonzáskörzetében nem ritka:D
És akkor ezek a fekvőrendőrök meg járdák…
3x ért már oda, asszem mostantól figyelek…
Ezt fogom mantrázni nem érkezünk lendületből fefkvőrendőrre, nem hajtunk fel járdára, a stílus költelez, aki bokorugrót akar az vegyen olyat.
Nem lehet hogy le fog érni hanem LE FOG ÉRNI, megálsz lelassítasz, és fölgurulsz:D
Ez a kerék előtti kis koptató, amúgy nagyon hálás dolog mert az ér le először és mire az elkopik pont megtanulod hogy meddig ér, akarom mondani még van pár centi a fényezett felületig. De az tényleg elég egy kicsit bebólintott fékezés egy rámpára felhajtás.
Stressz mert megnézik!
Stressz mert a teslás is bámulja!
Stressz mert hova parkoljak!
Stressz mert menni akar!
Stressz mert jaj mi lesz ha úgy megyek ahogy ő szeretne.
Ez jó stressz az ilyen életben tart, ez hiányzott!!
Őőő most 9,7 a városi fogyi ez már Alfásabb közlekedés:)))
Sávot váltok és gyorsítok az Árpád-hídon erre látom rombol utánam a model y :D
Megtisztelő hogy azt gondolja vele versenyzek :D :D :D
Pedig nem... de ő is ilyen autóra vágyott csak nem merte megvenni :P
Azért mégis jó valamire hogy nem 2,5 tonna a vas, nagyon könnyed mint egy telivér csikó:)))
Egyépként meg a villanyautós felni működik, megnézik dugóban, méregetik hogy akkor ez most mi??? Van hogy a mellettem lévő hagy két autónyi távot maga előtt hogy megnézhesse jól:)
És élőben tényleg jobb mint fotón ám!!
Én meg bent vigyorgok:)))
1330km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107864t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107878t.jpg)
Alsó fordulatszám tartományban érezhetően nem húzott úgy a V6, plusz néha a beszivott levegő hőmérséklete miatt hibát dobott, így csere volt.Most nyers alulról ahogy kell.
Idén november 1 től májusig 1 ig a kocsi téli pihenőn szezonrendszámmal.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107863t.jpg)
Tegnap hazatért az autó, így több, mint 2 hónap után. Lekerült a felirat az oldaláról, meg az ablakokról is leszedtem pár matricát. Lehet, hogy lesz majd másik felirat, egyelőre nem döntöttem el. Csillivilli, nagyon tetszik az autó! Viszont hogy, hogy nem, de a hosszú állás alatt az akku megadta magát. Ami azért bosszantó, mert még nem volt 3 éves, és korábban 5 és fél évet is bírt az Exide Premium. Így ez most csalódás. Akciósan Varta Black Dynamic került bele, remélem, hogy ez tovább fogja bírni!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107861t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107862t.jpg)
Tegnap bedobta az autó a csekkendzsint. Már vártam, mivel évek óta nem világított a lámpa. Gyors kiolvasás, atmospheric pressure és boost presure sensor hibákat jelzett az app, amik törlés után egy-két indítással visszajöttek, úgyhogy mindenképpen valósnak tűnt a dolog. Gyors utánaolvasás után a MAP szenzorra gyanakodtam, amit az is alátámasztott, hogy sokszor még indítás előtt, a gyújtás ráadás után már kb 0,2 - 0,3 bar töltőnyomást jelzett turbótöltés műszere. Pár indítás után annyival rosszabb lett a helyzet, hogy valószínűleg még a töltést is levette, alig volt ereje a motornak.
Mivel Nápolyban vagyok hosszabban az autóval, éppen egy hosszú hétvége alatt, nem nagyon örültem, de volt még egy reményem, hogy csak elkoszolódott. Kiszereltem reggel, és tényleg! Teljesen befedte a mocsok a jeladót. Tisztítás után, mintha új lenne megint.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107858t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107859t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107860t.jpg)
Elkelt. Nem is volt eladó, elégedett voltam vele, nagyon szerettem.
Nagyon extrás, marha erős, keveset fogyasztó kocsi. Meg azért nagyképűség nélkül elég jól sikerült az összkép :D
Az ültetés miatt kicsit macerásabb, de az évek alatt azért ezt megszoktam.
Egy barátom autót keresett, és végül megvette tőlem. Vicces, mert az előző 3 autóm is így kelt el. :D
Hogy mi lesz helyette a munkás, cipekedős, azt nem tudom fixen, vannak gondolataim, valószínű 10év után letérek egy kicsit az olasz autók útjáról :)
Olyan projectben vagyunk, hohgy jó nagy cuccolós verda kell, lehetőleg vonóhoroggal . (Mitsubishi Lancer IX Wagon) Azért látszik itt is,hogy picit ritkább autót keresgépek, nem egy passatot....
4hónapot volt meg és 2300km-t tettem meg vele.
update: Lancer lett.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107855t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107856t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000107/0000107885t.jpg)