Blog

>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-06-18

Történt, hogy a mélygarázsban lefelé leállt az autó. Amikor nagyot billent előre a kasztni. Indítás után kis idővel tiltott és leállt megint. Ekkor otthagytam és hívtam egy ilyen kiszállós szervizt, mert már olyan idegállapotban voltam, hogy nem tudtam gondolkodni. Nem volt nálam laptop, higy ki tudjam olvasni. Gyerek mondott is mindent is. Blablabla. De ő ilyet még nem látott. Mármint autót. Na de fasza akkor minek jön ki 30ért? Főleg, hogy tudják milyen a kocsi... Mindegy. Hibát törölte utána jó lett minden. Valószínű ez a két kábel hátul összezárt. Javítva. Termosztát melletti kábelek ezek. Letakarítva az olaj.

>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-08-04

Szükséges volt egy szíjcserére, mert az egyik oldala elkezdett foszlani. Kb 1000 km volt benne. Ez a generátor és a kompresszor közti kis szíj. Bevallotta a szerelő, hogy valószínű ők baszták el, mert feszegették. Jó, hogy észrevettem, mert a múltkor ez a szar mászott be a vezérlés alá és okozott kárt.

>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-10-16

Kicseréltem a szervószivattyút. Ricambit kapott a lelkem. 50.295 Ft betetdíjjas volt. Olaj hozzá és szíj, ha már ott jártam.
Volt egy kis kínlódás vele, mert a bal felső csavar a tárcsa alatt szét volt barmolva és nem tudtam kiműteni. Anyaleszedővel megoldottam.
Összerakni 2 óra volt, de csak azért, mert az egyik kicsi bilincshez szűkösen lehet hozzáférni. 310.000 km
Szétszedni se egy nagy feladat, ha nem kúrnák szét a csavarokat.

>> Autóápolásszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2022-10-16

Tél előtt kapott az autó egy fusso waxot.

 
>> SzervizSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2022-10-15

Eltelt egy év,(13 hónap) 7517 km-ert mentem az előző olajcsere óta.

Levegőszűrő: MANN-FILTER MAC18003 (előző ugyan ez volt)
Olajszűrő: MANN-FILTER MAHU711/4X (előző ugyan ez volt)
Üzemanyag: Champion CFF100502 (előző ugyan ez volt)
Pollenszűrő: VALEO VA715533 (előző ugyan ez volt)
Olajleeresztő csavar + alátét: FA1 F866.371.011 *E1
Olajleeresztő csavar: Metzger 8030042_METZ * *SZ (tartalékba került)
Olajleengedő csavaralátét: Corteco 005569S_CTO * *SZ (tartalékba került)
Olaj: Petronas Selénia WR Pure Energy 5W-30 5L

KM 214371

 
>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-10-15

Végiggondoltuk a köv. heteinket és nemsokára autópályára szeretnénk menni, így a kíméletes 90km/h 3000rpm 0-500km bejáratási szakaszt letudjuk most hétvégén:)

Ennek első része volt a mai kis esti karika.
Elindultunk: Rakpart, Szentendre, Esztergom, Tata, 1-es úton haza.

Tapasztalataim:
Először izadtam meg igazán az autóval amikor megpróbálta a 3 gyerekülést már rendesen bekötve a helyére tenni, hát nem ment elsőre:D
Végül maradt a két szék és egy magasító, ez lesz a megoldás, illetve övhosszabbítókat kell vásárolnom, mert a kezem ezt kívánja:D nem nagyon fér a székek közt :D

Amikor mindenki a helyén volt, kiállás a garázsból, konstatáltam hogy nincs sok hely:D az autó is, azt mondta, ő se előre, se hátra:D csak sípolt a radar, pedig van ott még simán 2 cm:)))
Harmadszori kézifék ellenörzésre hajlandó megmozdulni, de nem kellett kikapcsolni a radart.

Maga az út kellemes volt, a gyerekek nem panaszkodtak, egy uzsonna után elalaudtak és csenben tűrték míg Apa játszik;)

Nem is tudtam hogy ilyen széria extráim vannak:
- a követő tempomat szerpentinen és körforgalmakban is hiba nélkül követ, de ha van egy kis hely ahol elfér az autó pl. egy lekanyarodó jármű, azt azért tudja parkoló autónak nézni, ha nem előttünk állt meg.
Amúgy teljesen állóra fékez és újra is indul lámpánál az előttem lévő autó után, ha nem telik el sok idő. Nyilván a félkbe nem szabad belepöccinteni mert onnan a tied a híd :D
- nekem az egyszerűbbik Xenon fényszóró van a gépben, de ha egyszer felrakom a távfényt onnan automatán kapcsolja, illetve élesebb kanyarban LED fényekkel segít oldalra
- a fogyasztás most még magas 13-ról indult, most 10L-nél tartunk. A grafikon szerint 5-7L között van ez a kímélős bejáratós országúti fogyasztás. De valóban néha látszólag indokolatlanul feldobja 15+L-re lejtmenetben, ekkor a részecskeszűrövel trükközik ismereteim szerint
- az automata váltó nagyon inteligens, 50-körül alapjáraton vitorlázik, de fékezésre kapcsol motorféket, nagyrészt N és D módban mentünk, az A-t elrakjuk dugóban araszolni:) mert olyankor nagyon nyomatékból és kis fordulaton gyorsít, ami a bejáratós motornak szerintem nem jó.

Kipróbáltam az Apple Carpaly-t is:
- a telefonom nem wireless charger-es, de oda tettem, ezt 10-15 percenként jelezte is hogy talált itt valami de nem tetszik, majd megnézem esetleg ezt le lehet-e tiltani menüből, átraktam máshova a telefont onnan rend volt.
- google maps-ot szoktam használni navigációra, így tükrözve nekem kicsit lassúnak tűnik, lehet hogy csak megszokás kérdése de több fordulót is elnéztem, igaz este is volt.
De nem értem pl. körforgalmakban szeret több kört is menni:D

Maga a menet komfort szuper:)
- a gumi most már jobban betapad kanyarban:))) nem huzgáltam a bajszát, de azért egy-egy tempósabb forduló belefért.. először ellenőriztem, mindenkinek jó irányban alszik a feje, kitámasztva, és gyí:D
- egy padlógáz “sajnos” sikeredett.. kicsit bizonytalanul érkeztem egy alig kivilágított traktor mögé az 1-esen és ellenőrizve a GPS-en az egyenes útszakaszt végül rászántam magam az előzésre, hát persze hogy azonnal feltűnt szembe a fényszóró:D na innen hathatós intézkedésnek tűnt a gázpedál padlóra helyezése, azt hiszem ez a megfelelő eljárásrend:)
- de minden egyéb esetben sikerült a bejáratásnak megflelő viselkedés:)

Km állás: 241

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2022-10-16

Szóval...
A Hengerfej teljesen szétszedve még év elején, szelepek szimeringek, tőcsavarok stb..
Elmosva, zsírtalanítva.
Nagyítóval centiről-centire átnéztük a hf-et de nem találtunk rajta repedést. Ezzel számoltam is, mivel csak akkor folyik át a fagyálló mikor az autót járatom. Azaz csak hő hatására dolgozik át a fagyálló az olajba,és áll a felső holtpontra feltekert dugattyú tetején.
Faterom vissza vitte a Hengerfej cetrumhoz (Tuning Center bt.- Gépműhely) a HF-et (előzőleg is itt síkolták nyomás próbázták) és kért egy ujjabb nyomás próbát. Elmondta hogy 3 éve ők csináták de továbbra is ugynaz a hiba, nem panaszkodni akar hiszen amúgy is már 3 éve volt hogy csinálták, mindössze szeretnénk a végére járni a hibának, szeretnénk megszüntetni, és össze rakni a kocsit.
Készségesen áltak a rendelkezésére, fél órán keresztül kérdezték pontról pontra mi hogyan merre, mekkora a fagyálló veszteség, mennyi km mire össze keveredik a fagyálló és a motorolaj, álló helyzetben kihűlt motorral is egybe folyik-e stb...
Miután mindent megbeszéltek mondták hogy egy ilyen jellegű összefolyásnál már szabad szemmel is egy nagy repedésnek kell látszódnia, nem tartják valószinűnek hogy a hengerfej repedt lenne, de elválalják lenyomás próbázzák, nyagyfigyelmet szentelnek majd neki.
Míg a Hf-et nyomáspróbázták addig én a torok fűtést nyomattam meg, bár tudtam hogy nem lehetséges hogy ott dolgozzon bele hiszen láttam volna az erre utaló jeleket, de itt már biztosra kell menni. Eggyik végét ledugóztam másik végét megküldtem 8 bárral. Beleraktam egy edénybe telivizzel és elkeztem forralni, de sehol sem engedett.
Ugyanezt eljátszottam a turbóval is hiszen az is vízhűtéses, de itt sem volt erre utaló jel hogy repedt lenne.
Párnapra hívott faterom kész a Hf, azt mondták hibátlan... -18000Ft
-A hengerfej levételekor a tömítésen tökéletesen kirajzolódott a víztér, nem volt átfolyás.
-Pillangószelep fűtését én ellenőriztem, nem volt átfolyás
-Turbó szintén ok
Minden ami vízcsővel kapcsolatban áll egr stb. azt átnéztem.
Ezek szerint a blokk lesz mégis megrepedve amit az első perctől kezdve kizártunk, mivel a hármas hengerben lévő dugattyút legfelső holtpontra tekertem és ahogy hűlt vissza a motor úgy kezdett a dugattyú tetején álni a fagyálló.
Szétszedés után ugye szintén megvizsgáltam a henger falát nagyítóval, de itt sem találtam repedésre utaló jelet...
Autodocról rendeltünk egy teljes motor tömités készletett. -54746Ft

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2020-08-15

Minden motor indítás illetve leállításnál a rádió kijelző nyílik és csukódik, hideg időben előfordul, hogy akadadozik a mechanika. Hogy kíméljem, lehuztam a motorról a stekkert,
Ha leveszem a gyújtást a kijelző marad nyitott állapotban, az egység pedig kikapcsol.
Illetve a gombokkal ha akarom le tudom manuálisan teljesen engedni és utána akár felnyitni.

 
>> Autóápolásotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-10-15

Mint minden évben most is téli felkészítés.
Ebbe bele tartozik, szőnyegek cseréje, a zárak, zsanérok tisztítása, kenése, ajtó tömítések szilikonos kezelése, ajtókeretek tisztítása.
Ablakmosó tartályba szélvédő mosó feltöltés (-19fok)

 
>> EgyébGaborGaborGabor // Alfa 159 TBi TI // 2022-01-10

RRR autoban (https://www.karosszeria.net/)
Kapott egy alvaz es uregvedelmet