Blog

A korábbi évek tapasztalataival ellentétben most nagyon hamar zárni kellett a tetőt mert nagyon tűz a nap. A levegő hűvös elég volt lehúzni az ablakot. Kicsit hiányzott a tető nélküliség...
A nap további része:

- Kis kitérő a főútról, de megéri - 1.924m Col du Glandon
- 2.067m Col de la Croix de Fer
- Grand Tunnel (45.211543352, 6.306823021)
- Útközben valahol bekaptunk egy gyorskaját, már errefelé is tele volt az út széle a Tour szalagjaival. Pár nappal ezelőtt erre járhattak. (4.kép)
- 796m Montvernier-Straße - Valamikor tavaly találtam teljesen véletlenül, de úgy gondoltam hogy egy ilyet nem szabad kihagyni. A net szerint is érdekes. A felvezető út is tele volt szalagokkal. (5.kép)
- A szerpentin után egy faluban meg is álltunk és emlékként hoztam egy-egy darabot a szalagokból (6.kép)
- 1.566m Col du Télégraphe - Itt már jártunk, most ittunk egy kávét
Innentől jön az igazi hegyi rész 2.000 méter feletti utakkal, anno 2018-ban már megjártuk ezt a szakaszt:
- 2.556m Tunnel du Galibier
- 2.642m Col du Galibier - nyilvántartásom szerint a 17. autóval elérhető legmagasabb pont.
- 2.556m Refuge du Galiber
- 2.058m Col du Lautaret

Végül Brianconban szálltunk meg a Hotel De Paris-ban. A napot pizzával és némi helyi sörrel zártuk.

 
>> EseményJCsabi // Alfa 164 2.0 TS Super // 2022-09-11

Kicsit hosszabb távra terveztem ezzel a kocsival, de így alakult. Gyorsan jött, gyorsan ment. Jó áron jött, jó áron ment :-)
Egy gyenge pillanatomban meghirdettem a használtautón. 1 hét alatt 4 érdeklődő volt rá. Az egyikük jött és vitte. Örülök, hogy jó helyre került AdamHawK cartárshoz.

 

93.991 km
Bár már volt egy hegyi szakasz tegnapelőtt de a 2022-es túra igazi hegyi szakaszai most jönnek.
Elsőre elgurulunk Briancon-ba - 272 km 6 óra 8 perc.
A város határában teletankoltunk. Tetszett hogy az áruházlánc kútján lehetett nyelvet választani, így aki nincs otthon a francia nyelvben az is tudja kezelni. 27,07 litert nyelt el PHuBi 303 km-e ami 8,92 l/100km-t jelen. A hegyi szakaszokra tekintettel elfogadható.
-Eredetilag a D220 balkonút lett volna az első cél, de a reggelinél úgy dönöttünk hogy kimarad, inkább a párját (D211) nézzük meg.
- 1044m - Barrage du Chambon - a mérnöki munka és az emberi leleményesség példája. (4.kép) 2015-ben volt némi földcsuszamlás ami elsodorta a régi alagutat a hegyoldalban. Később építettek egy újat. Az 5. képen a régi és az új alagút bejárata.
- D211A az egyik pont amiért elindultunk. (6-7. kép) A youtube videó mindent elmond hogy miért mentünk ilyen messzire. Szemben a hegyoldalban jól lehetett látni a D220 menetvonalát (8.kép)
- A következő a 770m-en lévő Eau d'Olle duzzasztó volt. Jót kávéztunk az aljában. (9.kép) A gát a következő célpontunkkal együtt egy hatalmas erőműrendszert alkot. Ha villany kell onnan jön ide a víz és áramot termel, ha felesleg van akkor innen szivattyúzzák oda vissza a vizet. (10.kép)
- 1698m Lac de Grand Maison - a rendszer felső tárolója. Ismét egy remek példa a mérnöki munkára és a kihasznált lehetőségre. (11-12.kép)

folyt.köv.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2022-08-24

Valami nagyon kopogott jobb elöl. A felső lengőkar volt az, cserélve lett + jobb, bal első stabpálca is. Meg elkezdett kifújni az egyik befecskendező szelepnél, gyűlt megint a fekete trutyi, mert átégett a tömítés. Mind a 4 cserélve. A befecskendező szelepek be is lettek vizsgálva, szerencsére mindegyik rendben van.

Költségek:
- lengőkar: 8003 HUF
- stabpálca: 1920 HUF/db
- befecskendező szelep tűzkarika: 575 HUF/db
- befecskendező szelepek bevizsgálása: 8000 HUF/db
- munkadíj: 50000 HUF

 
>> SzervizSpeed0102 // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2022-09-10

Elkoptak a hátsó fékek és ideje volt az olajcserének is már. Egy lengőkart is cserélni kellett.
Ez meg is történt és ismét minden rendben.

Beszerelt alkatrészek listája árral:

Féktárcsa hátsó(Maxgear): 8.745 ft
Féktárcsa hátsó(Maxgear): 8.745 ft
Fékbetét készlet hátsó(Brembo): 11.527 ft
Motorolaj(Motul X-Cess 5W40 5L): 15.248 ft
Olajszűrő(Hengst): 2.106 ft
Olajleeresztő csavar tömítés(Elring): 415 ft
Légszűrő(Filtron): 4.020 ft
Lengőkar felső(Starline): 14.799 ft

Munkadíj(Olaj+szűrők): 15.000 ft
Munkadíj(Hátsó fék komplett): 20.000 ft
Munkadíj(Lengőkar): 5.000 ft

Összesen: 105.605 ft
Csatoltam képeket is a beszerelt alkatrészekből.
KM óra állás jelenleg. 270.624 KM.

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2022-09-10

Már egy ideje tervezgettem, hogy kikapom az ablaktörlő mechanikát és rendbeszedem a mozgó elektromos érinzkezéseket. Hát zsírban ázott az egész, így ki lett pucolva, meg lett csiszolva, és lássunk csodát a szaggatás meg is szűnt.

 

Amíg PHuBi jól megérdemelt pihenőnapját tartotta a parkolóházban mi szétnéztünk a városban.

 

Motor beindult, majd lefulladt, és kigyulladt a motorhiba lámpa. Hibakódok a P0235 és P0069. Irány a szerviz. A fojtószelep szolenoidja adta meg magát, de cseréltettem a MAP szenzort is, bár nem volt köze a lerobbanáshoz. 321 000km

Hogy ez még az autómentőn is gyönyörű!

 
>> Szervizcarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2022-09-08

Elrepült egy újabb év, meg 15.000 kilométer. Ami viszont nem változott az az öröm minden egyes beszállásnál és megtett kilométernél. Na jó a városi dugózást leszámítva.

Most megugrott a szevízköltség mert elővigyázatosságból lecseréltünk egy turbó hűtőkör tömítést. 2931 forintért. Ennyi volt a nem tervezett alkatrészcsere és ez is inkább megelőző jelleggel...

Szóval 3 év, 40.000 kilométer, 0 hiba. És az autó többe kerül mint amikor megvettem. Életem legjobb autóválasztása volt :)

 
>> Szerviznemmate // Alfa Giulietta 1.4TB Super // 2022-08-31

Sajnos az augusztus egy elég szerencsétlenül sikerült hónap volt. 08.07-én barátnőm a garázsba állt volna be az autóval, és sajnos a jobb hátsó ajtóval nekiment a bejáratnak. Több karosszérialakatosnál is voltam a legtöbb hónapok múlva tudta volna vállalni a javítást. Végül az Autóméry Debrecenhez mentem mivel ott van Alfa Romeo márkaszervíz. Nagyon segítőkészek voltak. Mivel van casco az autón nem is javítás, hanem teljes ajtócsere lett. És pont egy hónapra a baleset után kész is lett. Öröm és boldogság végre újra szépnek látni az autó jobb oldalát.

Egy másik esemény is történt pont egy héttel később a garázsbeállós incidens után. Az országúton haladva egy faág hevert a másik sávban és egy szembe jövő UPS futár ezt ráverte a kocsi baloldalára, így a bal első ajtón és a bal első sárvédőn több ponton sérült a fényezés. Írtam a UPS ügyfélszolgálatának, és még aznap megkeresett a futár, hogy betétlapot cseréljünk. Szerencsére ez kevésbé észrevehetőbb sérülés, mint az előbbi, de ha megérkezik a kárnak a díja a biztosítótól minél hamarabb javítani szeretném azt is.