Blog
Liqui Moly 5W30 TopTec
Olajszűrő
Km: 307000
Skf csapágy
Km: 307.000
Olajszint továbbra is maxon, indulhatunk.
Ma átszelünk Svájcot kelet-nyugati irányba és élvezzük a hegyi kocsikázást. Az utak más kategóriába tartoznak mint amit megszoktunk.
Elsőnek átkeltünk az 1.508 m magas Jaunpass-on, majd a hasonló nevű vízesést néztük meg.
Újabb fél óra kocsikázás után megnéztünk egy falucskát a hozzá tartozó várral. (Château de Gruyères) A faluban nemrég éghetett le egy több száz éves kocsma teteje, azt bontották.
Továbbmenve a hegyi szakaszokon találtunk egy kanyont, ami 100m mély volt így ott kialakítottak egy bungee jumping pontot. Még lenézni is szédítő volt...
Következő állomás az 1.445m magas Col de Moses volt ahol megebédeltünk. Izgalmas volt mert az étlapon fantázianevek voltak. A Rita napi menüt kért én meg ráböktem valamire az étlapon. Igazi zsákbamacska volt, de végül mindketten "ez jó döntés volt" érzéssel és tele hassal keltünk fel az asztaltól.
A következő érdekesség egy "balkonút" volt. Elképzelni is nehéz hogy mennyi munkába került utat építeni egy függőleges szilafalra.
Az 1.527m magas Col de la Forclaz következett. Itt már jártunk, de a hágón elrejtett erődöt csak most néztük meg. Egy alpesi háznak van álcázva előtte a földben ágyúval. A helyi ajándékboltban megpróbáltuk elkölteni a CHF készleteinket, majdnem sikerült is.
Utolsóként megnéztük az 1.970m magas Gueulaz-Pas-t ami tulajdonképpen egy hatalmas völgyzáró gát csodálatos kilátással.
A határ után még átmentünk az 1.451m magas Col de Montets hágón. Még egy fénykép erejéig sem álltunk meg mert valamiért tele volt rendőrökkel, nem volt szabad hely. A tilosban meg mégse akartam megállni...
227 km után elértük az uticélinkat Chamonix-ban a Chalet Holet Le Prieuré-t. Itt kettőt alszunk mert holnap sorra vesszük a korábban elmaradt helyeket a környéken. A hotel parkolója sajna megtelt így kénytelenek voltunk a szomszédos, sorompóval lezárt fizető parkolóban hagyni PHuBi-t. A fák alatt még árnyékban is volt és olcsóbb is volt mint a hotel parkolója.
A napot egy jó vacsival zártuk a szomszédos sétáló utcában.
Sajnos ismét ki végeztünk egy váltót, most a hosszú 5 ös váltót is sikerült ki nyírni 1000km alatt, ugyan az a hiba ,ki tolja a tengelyt a kuplung felé, és le fogazza a 4dik fokozatot.
Most raktunk vissza egy gyári 6 os váltót, és a programon butítottam picit, reméljük most jobban fogja bírni.
km : 213.800
Eljött az újabb olajcsere ideje. Budaörs, mint mindig.
Jelezték a srácok, hogy a 60.000-es szerviz kicsit komolyabb lesz:
szokásos: olaj, szűrők
nem szokásos:) : gyertyák, betétek, tárcsák
km: 50.873
Soha nem volt még pótkerék nélküli autóm, ráadásul eltűnt a kompresszor, így biztos ami biztos vettem egy defekt javító készletet, spray-t és kompresszort.
Lehet hogy semmire se jók, de megnyugtat a tudat hogy van :D
Remélem pont annyiszor lesz rá szükség mint az elmúlt 20 évben vagyis nullaszor :)
Hozzáraktam még egy összecsukható rendezőt is.
Az előző gépekben is volt kamera, így a Stelvio se maradhatott ki. Hónapokkal ezelőtt dobott be a fórumba valaki egy igényes kialakítású kamerát Giulia/Stelvio-hoz, akkor megjegyeztem, most hogy aktuális lett utánanéztem. Aliexpress-en találtam, de hála Pettinkének, végül egy olasz webshopból rendeltem meg. (184 EUR) A tükör burkolatba integrálták, első és hátsó kamera, korrekt leírással, kábelekkel, SD kártyával.
DHL hozta 5 nap alatt. A tükör mögötti burkolatot kell cserélni, aztán a tetőkárpit alatt, az A-oszlopnál elágazik, a hátsót a tetőkárpit szélénél vittem hátra az ajtó szigetelések megbontásával. Hátul az átvezetőn keresztül a csomagtér ajtóra és kb. középre ragasztottam fel az üvegre. A csomagtér ajtó burkolatát kellett leszerelni, illetve az átvezetőt megbontani. Nem volt vészes. A fő kábel az A oszlopban megy le, a kesztyűtartó alá. A kesztyűtartót kivettem és az alatta lévő fedelet is, ami mögött a biztosítékok vannak. Ezek helye korrektül benne volt a leírásban képekkel illusztrálva.
Az ott lévő test csavarra kellett rákötni a testet, az állandó és a kapcsolt 12V-ot pedig úgy oldották meg, hogy a gyári biztosítékok helyére kell betenni a spec csatlakozót, ami egy biztosíték egy kijövő kábellel. Ötletes megoldás, nem kell semmit megbontani, megcsapolni. Egy Youmera nevű app van hozzá amivel lehet adminisztrálni, de az SD kártyát kivéve is egyszerűen megnézhető mindkét kamera képe. Eddig nagyon tetszik kíváncsi vagyok, hogy muzsikál élesben :)
1
469