Blog
Elkészítettem végre ezt is és ma kihasználva a napsütést pikk-pakk kicseréltem a gyári sima műanyag burkolatot illetve a 2 ablakvezérlőt is / mert a ragacsos bevonat elindult oszlásnak, a kivett párt lecsiszoltam matt fekete kezelést kapott spray formájában/ , ez valamivel szebb:-)
Következik még a hátsó lökös betétje és elkészül lassan a méregzsák.





Az első futómű felől néha "roppanást" lehetett hallani elindulásnál és megállásnál. Fórumokon olvastam, hogy a pályanapos autóknál érdemes a csavarokat rendszeresen ellenőrizni. Mivel már kerékcsavarnál előfordult nálam is olyan hogy lelazult, ezért elkezdtem a futóművet is átnézni. Végül annak ellenére hogy minden nyomatékra volt húzva, a segédkeret két csavarján kellett húzni, a váltó felőli tartóbaknál találtam laza csavart és a jobb oldali alsó lengőkar egyik csavarja volt laza. Ezt nem úgy kell érteni, hogy ki akart esni, csak annyi hogy nem volt nyomatékon és kicsit kellett húzni rajtuk. Ez viszont elég volt ahhoz hogy újra zajmentes lett az autó eleje.
Minden pályanap alkalmával vittem magammal egy 1 kg-os tűzoltópalackot, de nem volt fix helye. Maradék anyagból most csináltam neki egyet az utasoldali ülés sínjének a felfogatási pontjára. Így most az ülést nem lehet teljesen előrehúzni, de arra eddig sem volt igény. Viszont az autón kívülről nem is látszik a palack, de mégis könnyen elérhető a vezetőülésből is. Soha ne kelljen használni, de nyugodtabb vagyok ha van nálam.
Az autó súlya kb 1.2 kg-al nőtt.


2022.09.21 20110 kilométernél megejtettük az éves szervízt Budaörsön.Olaj 0w-30 Agip, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.Hiba mentes a a Hugi és végre az Alfa Conectet is belőtték a kocsihoz.Újra egy év Dolcevita!
204 559- km-nél jött el az ideje a következő olajcserének. Ezzel együtt olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és gázolajszűrő cseréje is megtörtént.


Mostanában hét napból hetet dolgozunk, mikor máskor kezdene el folyni a vízpumpa. Tragikus 4 nap volt mire megjött a motyó Erhardtól, az egyetlen pihenőnapom délutánját erre fecséreltem, de nagyon kell a vas.
8 éve cseréltem vezérlést, kb. 50000 km került bele. Hát ennyit bírt a vízpumpa.
Másfél éve munkásautó-státuszba helyeztem, bírnia kell a gyűrődést.



A márciusi évnyitó túra előtt nem bírtam tovább, beszereltem a hátsó GTA stabilizátort.
Elvem szerint egyszerre csak egy dolgot érdemes változtatni, különben nem tudod, minek tulajdonítsd a változást. Na ezt megszegtem. A lengéscsillapítók beszerelése után meg kellett volna állni és próbakörök után cserélni a stabot. De olyan messze vannak a hegyek.
Mindkét GTA (első, hátsó) kanyarstabilizátor megérkezett (fiatalkatrészek), de az elsőt bölcső leeresztéssel lehet csak. Annyira nem mennék bele. Viszont a hátsó pár csavar. Jóformán meg sem kell emelni a kocsit, csak bebújni alá.
Ahogy bújkálok az autó alatt, megláttam az erősen korrodált benzintartályt tartó pántokat. Megvan a következő szerelnivaló.
A hátsó stabilizátor erősítésével lehet javítani az alulkormányzottságon. Ez olyan jól sikerült, hogy az első lendületes mátrai kanyarban elindult az autó fara. Kissé meglepett. Ezt később is megcsinálta, túlkormányzott lett. Felborult az egyensúly a hátsó stab cseréjével, utána kell menni az elsővel.



A pályanapos PFC fékbetétek nagyon jól működnek, cserébe rengeteg fékport termelnek. Mivel a féltengely gumiharangok le voltak szedve és visszarakva jól teleraktam őket zsírral, ezért ezekből is szivárgott egy kis mennyiség. A fékpor és a féltengelyzsír elegye pedig annyira ráégett a felnire, hogy nem volt olyan felni tisztító ami levette volna. Sajnos nem pucoltam le minden pályanap után. Viszont már nagyon csúnyán nézett ki ezért brigéciollal sikerült lemosni a szennyeződést, de ez pedig oldotta a lakkot is. Elég csúnyán nézett ki, tehát újra kellett festeni és lakkozni. A korábbi lakk sima palackos egykomponensű volt, ami szerintem nagyon puha és sérülékeny. Most kevertettem a győri Piktor-ban 2K lakkot. Ez sokkal hamarabb megszáradt és érzésre sokkal keményebb is. Remélhetőleg tartósabb lesz.




Alig több mint 800 km út megtétele maradt a mai napra, hogy meglássuk az óceánt.
Toulouse mellett volt egy kisebb torlódás, ezen kívül rendkívül sima utunk volt. A pihenőhelyek a pálya mellett jól felszereltek, viszont ritkábban vannak, mint itthon. Táblákkal jelzik a benzinkutak árait és távolságát. Érdemes figyelni, mert abból is kevés van arrafelé. Egyes szakaszok 2 lehajtó között simán 60-70 km.
A lendületet csak a fizetőkapuk törték meg. Egyetlen előnyük, hogy a sorompó nyitása után lehet gyakorolni a 0-100-at :D
