Blog

>> Eseménycoco156.20.TS // Alfa 156 sedan // 2012-12-04

Üdv olvasó.
Leírnék egy balszerencsés történetet. Remélem ezzel vége lesz a sorozatnak.
Ez év szeptemberében vettem az autóm. A régi tulajról inkább egy szót sem szólok. Nem is nagyon akartam megvenni, mert láttam a sok problémát, de úgy gondoltam megmentem tőle... Hazafelé még nem is volt gond. Másnap láttam fogyott az olajból. (250km hazáig) Ok. Jelenleg, megyek vele valamennyit, felmérem mire kell elsősorban költeni... gondoltam. Első lépés, két hét után, megállt a generátor. Levettem a jobb oldali kereket, hogy jobban lássam mizu. Jó hogy nem esett ki sehol... Az összes gömbfej, szilent közé, szinte az ujjam is befért volna. Ok. Minden csere. Egyik klubtárs javaslatára, elküldtem feljavítani a gömbfejet egy Érdi céghez. Ő esküszik rá, jobb mint venni egy olcsó után gyártottat. Ok. Majd egy hónap alatt összejött minden. Csak a generátorral nem bírtam otthon. Összeraktam a futóművet, majd GO a szerelő. Elvállalta!! Este hívjam... Nincs kész. Reggel nincs kint a régi generátor... Este végre meglett. Két nap, két ember munkája. Huh. Mennyi?? 12 pénzt kért, mert a munka ennyit ér, de ezen az autón 65-öt. De gondolta, találkozunk még.... Két hete, egy előzés után, szépen beálltam a sor elejére és ráálltam a 130-ra. kb. 300 méter nyugodt tempózás után, olyan volt, mintha bele-bele fékezgetnék. Egyszer csak csattogás. Azóta kiderült, a lehúzó gyűrűk törtek. ............... De nem adom fel! Beleszerettem. Mivel a hűtöm sem volt az igazi, szórta is az olajat, a harmadikat dupla kuplunggal voltam kénytelen beletenni, (hogy ne recsegve vegye) Így úgy döntöttem, hogy a minden hónap és kisebb javítások helyett, veszek egy donort. Most, szombaton 8.-án megyek érte. Motor, váltó hűtő kipuff csere. Talán még kormányszervó is. Nos remélem ezután már tényleg vége lesz és lehet autózni. Tanulság!! : : : Persze ezzel a 2 Literes motorral, ez szedi a lábát rendesen, de nem sport kocsi. A rendszeres karbantartás mellett, azért hálás azért is, ha lehetőleg kerülöd a kátyúkat. Ha bekötsz egy vezetéket, jó ha igényesen teszed, mert biztos hogy vonz magával egy teljesen más jellegű problémát. A testkábeleket nem árt negyedévente után ellenőrizni. Városon kívül kilencven, autópályán lekötözött lábú szigorú százhúsz, fogyasztás 6,5. Bemértem. Sietve, mindig a sor elejére ugorva, akár elérhetjük a 15-17 litert is. Szóval megtanultam mit mikor lehet vele és remélem jó gazdija és ő hű társam lesz addig, míg nem telik a másik álomra ALFA ROMEO 159. Egyenlőre ennyi. A fejleményekről még beszámolok. Vigyázzatok magatokra és autótokra. Üdv. coco156.20.TS

 

Ma egy ambuláns vizsgálat erejéig meglátogattuk Csörit. A kocsit felemelve és a kerekeket kézzel megforgatva egyértelmű volt, hogy a bal hátsó kerék furcsa hangokat ad. Beülve, meghallgatva még egyértelműbb lett. Hogy idézzem:
- tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak
Köszönjük Bulgária!
(Mi lett volna, ha 18" vagy 19"-os kerékkel??)

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-12-06

A hétvégi (1202) erőlködés után, ami csak esőből lett havas eső, aztán fél órás hószállingózás.. mára (1204) összeszedte magát és hóval borította estére a tájat. Még szerencse, hogy tegnap este kicseréltem a szőnyegeket az alfa logós gumiszőnyegekre és hogy már a téli gumik is fent vannak. A fagyálló rendben (-28fok) - mindaddig amíg a vízhűtőm újra el nem kezd ereszteni.. :S

Idén több mint két héttel korábban érkezett az első hó a tavalyihoz képest (111221).

Fotók (1206)

[Költségeim: jégoldó 399Ft]

>> Tuning és extraPiros Madaaar // Alfa 159 Ti // 2012-12-04

Nos kapott egy kis sotetitest is.

 
>> SzervizPiros Madaaar // Alfa 159 Ti // 2012-12-04

Klima kompresszor csere ami nem igazan lett jo annak ellenere hogy gyartotol nem uj csak felujitott.akciosan is nagyon draga dolog. az uj 1300 Eur.

 
>> SzervizPiros Madaaar // Alfa 159 Ti // 2012-12-04

Elso hidegek bekoszontevel termosztat csere :-(

 

Meglátogattam a gumisomat, hogy megszakértse a helyzetet. Jó és rossz hírek is vannak.
- A felniket nem érte kár. A gumis szerint nagyon jó anyagból lehetnek.
- A gumikon (mind a négyen) látni, ahol megütötte a perem a futófelületet. Ezen a ponton, kicsit "laposabb" a gumi. Nem vészes, de látni ahogy a kiegyensúlyozó gépen forgás közben változik a sugár.
- A legrosszabb, hogy elérték a téli kopásjelzőket. Kb. 32e km-t mentek. Jó csapaton ne változtass felkiáltással meg is rendeltem egy ugyanilyen garnitúrát. Csütörtökön itt van.

 
>> SzervizSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-12-03

Gondoltam mig el nem jutunk a vakuumcso cserejeig, erdemes lenne kiutnom a hibat (a csovet megszakertettem atmeneti jelleggel egy kis mindenrehasznos ducktape segitsegevel), igy rendeltem egy remeknek hitt SainSpeed ELM327 Bluetooth OBD2 CAN Interface-t. Ha minden igaz holnapra meg is jon, le is toltottem mar a Torque appot a telefonomra. Ezekkel elvileg telefonrol megszakerthetem a computert, alig varom :)

Ha valakinek van ezzel tapasztalata, kerem ne tartsa magaban. :) Koszonom.

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-12-03

Megérkeztek a téli gumik. Persze nem új.
Michelin Pilot Alpin PA2
Majd dobom fel a kocsira lassan...ideje lenne!

Mielőtt valaki megjegyezné, hogy nem tettem a kerekek alá semmit, az ne izguljon, mert nem sáros volt a kerék. :-) Egy kis port hiphop letörlök a bőrről.

>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-12-02

Mióta nálam van a hintó most először tankoltam bele Shell kúton. Konkrétan a Shell V-Power Nitro+ üzemanyagot próbáltam ki. Ég és föld ahhoz képest, amit itthon tankolok.

+ jobb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás
- drágább (0,08 €-val:), legközelebbi Shell kút 35 km-re van