Blog
Mióta megvettem az autót, zavart, hogy a kulccsal kell zárni-nyitni, mert az egyik irányítón a gomb be volt ragadva, a másiknak pedig mozgott a belseje. Először azt hittem a riasztó sem jó, de miután megviccelt az akkusaruk visszarakása után az immobiliser :) gondoltam elviszem a rosszabbik kulcsot egy jó műszerészhez. Kemény 10 perc múlva teljesen működőképes lett a bicskakulcsom. A kis belső (tehát a gumiburkolat alatti) gomb egyszerűen le volt törve a panelról, csak vissza kellett forrasztani.
Végre valami, amit nem kell cserélni :)
Egyébként trükkös a bicskakulcs szétszerelése, mert a kis alfa jel (ami 2 oldalú ragasztóval van beragasztva) mögött lévő csavar tarja össze, senki ne próbálkozzon a szétfeszítésével.
Jövő 7en viszem a másik kulcsot is megjavíttatni.
Történt,hogy becsületes szolgálat után gyári turbómat érdemeinek elismerése mellett nyugdíjaztam.Ezzel nagyjából egy idősíkban beszereztem egy 20 szelepes JTD-t,akkor még csak M-zárolt tartaléknak. Mivel félmunkát nem szeretek végezni,így motorcsere lett belőle,ha már volt egy a polcon.A kaland ott van a dologban,hogy adott egy 140 lovas CF3-as motorvezérlő,amivel direktálni kell egy 175 lovas erőegységet.Szerencsére olaszaink nem szeretik túlcifrázni a dolgokat,ezért egy-két jeladó cseréjével - 80 %-uk jött a régi mociból - és pár vezeték átforrasztásával sikerült életre kelteni a szörnyet.A mocicsere Hétfő reggeltől Szerda estig tartott,ekkor már járattuk.Köszönet érte Tomsics Gábornak,aki mindvégig melankónikus nyugalommal állította,hogy kivesz-betesz.átköt,indít.Más kérdés,hogy a szakértelme nélkül ez hogy zajlott volna....
Most megyünk majd programozni.Vezérlőelektronikát.Amikor kész az alap és működik,akkor következik a Stage 3.
Napi Giulietta-tapasztalatok:
- a motor és az egész járgány kulturáltsága változatlanul hihetetlen, semmi zaj, semmi vibráció, viszont baromi erős és nagyon ugrik, pedig "csak" normálban van a DNA. Zseniális a gép. Holnap benézek ismét a motortérbe, mi van, ha összecserélték, és a 170Le benzinest adták, nem kevés autót látott egyik barátom kétszer visszakérdezett, hogy ez dízel...??
- a StartStop ma váratlanul működésbe lépett, pedig már kezdtem letenni róla, hogy kimozdul az "unavailable" stádiumból. Most olyan 3-4 megállásból 1-2x lekapcsol. A vezérlése nagyon érzékeny, és néha leállítja, máskor meg nem. Próbálom kitapasztalni, hogy min múlik, de eddig biztos megoldásig nem jutottam. Az újraindítás nagyon simán megy, és semmi kellemetlenséget nem okoz. Kuplungot benyomom, teszem egyesbe, és már nyomhatom is a gázt, mert a motort közben bepöccent.
- Ami viszont fekete pont, bár inkább (remélem) csak a bosszúság és az olaszos összeszerelés kategória: akár hiszitek, akár nem, a csomagtartófedélben szerintem benne felejtettek egy szerszámot a gyárban! Nyitom a csomagtartófedelet, emelkedik, és közben valami zörögve guruló hangot ad. Először nem is tudtam, honnan jön, de az ötödik fel-éle nyitáskor már nem volt kérdés, magában az ajtóban csúszik-gurul valami előre-hátra!!! :( :( Hang alapján elég méretes és súlyos valami lehet, tippem egy csavarhúzó, villáskulcs, vagy valami hasonló kaliberű dolog. A lámpák, a zár rendben működnek, szerintem nem azokról vált le valami, hanem "idegen test", ahogy az orvosi szakzsargonban mondják....... :( :( :( Nesze neked minőségi munka.... :( Nem tudom, merjem-e önerőből lebontani a hátsó műanyagpanelt, vagy inkább a garancia kapcsán vigyem vissza? Ha mégis műszaki hiba, és valami levált alkatrész, nehogy az én lecsavarozásomra fogják, mint okot....
Az első komolyabb havazás alkalmával kapásból két dolog is megadta magát. A szélvédő megrepedt, gondolom a kavicsfelverődés meggyengítette a hideg ónos eső meg a forró levegő amit fújattam a szélvédőre pedig megtették a hatásukat. Bebizonyosodott az is, hogy a termosztát cserét sem halogathatom tovább. Alig akar megmozdulni a hőfokmérő....
Folyamatosan izzít. Az izzítás vezérlő cseréje után remélem ez a jelenség megszűnik. Valami pedig egészen erőteljesen szívogatja le az akksit. Nyomozás folytatódik.
Jövő évi (2011) biztosításom 22.590 lessz.Maradok az uniqa-nál.Az astra biztosítónál lett volna 14.000.Azt inkább kihagyom!A generali-nál 17ezer párszáz ami szóba jöhet.Úgy döntöttem évi 5ezerért nem váltok.Majd kiderül mi lessz jövőre.
Elérkezett a hideg idő és egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a termosztátom kampó. Sehogyse akart felmelegedni a motor, bekómázott mindig 50 foknál, esetleg jobb kedvében 60-70. Fütésem persze pedig szinte a nullával volt egyenlő. Nincs mese, ez bizony termosztát hiba lesz.
Nem sokat gondolkodtam a dolgon, körbejártam az autós üzleteket és egyik helyen berendeltem egy VERNET márkájút (volt facet, de az nekem nem csengett megbízhatóan). Szerencsémre még aznap meg is érkezett, vásároltam még pár bilincset.
Ma neki is kezdtem...munkamenet a következő:
- Légcső ECU-rol le, kompletben félre
- Bilincsek meglazítása
- Hőfokszenzor ki, így könyebb hozzáférni a csavarokhoz
- Felső visszavezető cső le
- Nagy, első, vastag cső le, ilyenkor patak módjára ömlik ki a víz, de no problem, utánna lehet tölteni :)
- Tartócsavarok ki, és így könyebben leválasztható a hátsó cső is
Először felhuzgáltam a csőcsonkokra az új bilincseket, majd az előbb leírtakat fordított sorrendben, szépen lassan és nyugodtan (!) mindent visszaraktam, meghúzgáltam. Rendszert újratöltöttem és nini, lassan emelkedik a motorhő :P Az első vastag cső pedig még mindig hideg, yesss :P Fütésem is lett :) Voltam próbaúton is, úgy áll 90 fokon a mutató, mintha odaragasztották volna :)
Nem bántam meg, hogy egyedül végeztem el ezt a cserét, jó móka volt :)
És basszus még 140.000km után is a gyári termosztát volt benne :D Illet már a csere szerintem... :)









Az Autóklub vezetéstechnikai pályáján jártunk az Alfával.Mivel én már vettem ilyenen részt,átengedtem a kormánykereket "életem irányítójának" ,tudja meg hogy viselkedik az autó más körülmények között is...
Úgy érzem maximálisan helytállt :)))


