Blog
No,ma felkerült a téli gumma,mert már érződik a tél eljövetele.
Felbuzdulván a múlt heti kirándulás élményén,újra a Börzsönyt céloztuk meg,ezúttal Nagymaros városát,honnan is a Julianus kilátóhoz mentünk fel,amelyről fenséges látványban volt részünk,tekintve,hogy a Duna pont alattunk kerüli meg a hegyet.
Amúgy meg tök finom a lángos Nagymaroson :))












Rég készültünk már felülni a szobi kisvasútra.Ez az idő ma érkezett el.
Márianosztráig zötyögtünk a kis csettegővel,egy tízperces megállóval Máriakútnál,ahol kitűnő forrásvizet ittunk.Megérkezvén a végállomáshoz,rögvest nekivágtunk a Kopasz hegy nevűmagaslatnak,ami egy 540 méter magas vulkáni kúp.Gyönyörűséges kilátás nyílik odafentről a Dunakanyarra ésa Börzsöny hegyeire-völgyeire:))
Azután természetesen kisvonattal ereszkedtünk lefelé is :))












A szép időre,valamint a mehetnékünkre való tekintettel ma Zebegényben kötöttünk ki, ahol is a szép őszi időben kedves kis sétát tettünk.












Examiner-es átvizsgálás, futómű, teljesen átnézve az autó.
Hibák a motornál: időnként a motor teljesen leáll, nehezen indul újra, leesik a fordulat, alapjárat ingadozik, a következő hibák lettek tárolva:
- fojtószelep rugó
- lambda szonda
- fordulatszám mérő jeladó
A váltónál is volt két hiba, azokra már nem emlékszem. A lényeg, folyik a Selespeed olaj még mindig, nagy valószínűséggel a nagynyomású cső elengedi az olajat, repedezett. Újra kell roppantani, vagy cserélni. Majd Januárban, most az Ünnepek miatt eléggé halott minden. És várok, hogy tisztuljon le, mi a gubanc a motornál is, először a váltót kell lezongorázni, mert igencsak hatással van a motorra is. Bár nem igazán érti senki sem, csökken a Selespeed tartályban az olajszint, leáll a motor, villog a Selespeed egység visszajelzője, a motor nem indul újra. (Vagy ha újraindul, csak 2. fokozatig enged felváltani, és 2000-ig pörög csak a motor, és nincs erő a motorban) . Selespeed tartályban ilyenkor az olajszint nem éri el a minimumot sem - feltöltöm max.-ig, motor azonnal beindul, tökéletesen húz, lehet váltani 5-ig minden ok. Várok, és próbálom megérteni a jelenséget. De bízom benne, ha az olajfolyás ok, utána már a motor sem fog leállni. Csak nem értem, mi az összefüggés a kettő közt.. egyelőre nem érti senki..
Vettem bele egy xenon trafót, azt, ami a lámpa belsejébe való, de kiderült, hogy nekem nem az a rossz. A lámpa alattira van szükség :). Vettem azt is, amikor elhoztam a szervizből, világított, utána már nem volt hajlandó bekapcsolni.. Januárban viszem vissza, nem tudom, most mi lehet a baja, talán most az izzó??? Vagy kontakt hiba?? Picit kezd unalmas lenni..
Ma délelőtt sikerült csináltatnom a gépen egy számítógépes motordiagnosztikát.
A gyanúm beigazolódott.Valóban az EGR-szelep a bűnös.Ami a jó hír,hogy azon kívül semmilyen hibát nem jelzett.Mivel a tisztítása csak ideig-óráig jelent megoldást a szerelő szerint,így gyorsan célbe is vettem autósboltos barátomat és erősen kedvezményes áron vásároltam egy a gyárival megegyező EGR-t.Csütörtökön sort kerítünk a cserére is.Addíg talán nem tellik meg a részecsketároló korommal:S!
Vettem ismét egy flakon gázolajadalékot is,mert már fogyóban volt.




Gumi csere..4db 225/50x17 Good Year UG3-as defekttűrő papucsot kapott a gép 7-8mm es mintával, ismét a baráttól, baráti áron...svájci import:D
7e a gumisnak.
(+ajándékba ott hagytam a 3-4mm es téli Continentalokat)


1db izzítógyertya cseréje. (12.000.-Ft)
Kézifék bowden cseréje. (10.000.-Ft+5.000.-Ft)
Izzítórelé cseréje. (10.000.-Ft+5.000.-Ft)






1
597
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
- Alfa reklám
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV