Blog
Felkerültek a téli gumik.
Km: ~96500
Reggel korán keltem....még 3 óra és 170 km választ el "Tőle" kicsit ideges és boldog is voltam egyben....vajon olyan lesz mint egy valóra vált álom?
Korábban érkeztem Bogi még sehol....Zoli (Az Értékesítő) stílusosan piros Alfa-dzsekiben fogad már csak egy kicsit kell várni nyugtat nem mintha ideges lennék....most már nem....itt vagyok "Nélküle" nem megyek sehová innen majd Ő visz....mindenhová!
Gyors papírozás....befut Bogi :-) kezembe nyom valamit egy antenna az "ennyi maradt belőle" viccel....
Átsétálunk az "átadó" csarnokba....egy vörösbe "öltözött" autó vár.....hiába fehérben az igazi így gyorsan "levetkőztetjük" egész más így.....látszik rajta falni akarja a kilométereket.....elfordítom a kulcsot egy Giulietta sziluett köszönt a műszerfalon....INDULHATUNK:-)



Ma átcseréltük a papucsokat, felkerültek a téli abroncsok.
Ma végre ki lett cserélve a jobb hátuljában a csonk szilent.Megszűnt a koppanás és az ide oda való járkálás.Most sokkal stabilabb.Remélhetőleg így is marad.


Kiszedtem a xenont.
Na nem ennyire egyszerű a dolog...
A méreg ugye eleve adott volt, hogy az ember kifizet x összeget arra, hogy rendes körülmények között autózhasson, és ettől akaratlanul meg kell szabadulni.
Ma rászántam magam, mert amióta összetalálkoztam a rend őrével, azóta sokkal izgalmasabb a közlekedés.
[15:39] Szóval nekiláttam. Addig gond nélkül haladt a dolog, amíg az izzórögzítő be nem akadt valahova úgy, hogy kb 10 percig azzal szórakoztam, hogy megtaláljam, mibe akadt bele. Mert ugye ezt a feszítőt ki kell szedni ahhoz, hogy a xenon izzóját ki-be tegyem (ezt nem részletezem, miért).
Kijött az izzó, feszítő visszatesz, ez újabb tíz perc.
Jöhet a másik oldal. Biztos az én kézügyességemmel van baj, de ez az izzórögzítő cucc sem akart kijönni olyan könnyen, sőt! Baromi nehezen jött ki, és amikor kijött, akkor le is esett, még hallottam, hogy a kartervédőn koppan, így megnyugodtam, hogy annyira nem kell majd keresgélnem, de amíg még elég világos van, nekilátok a másiknak, hogy ha mégsem lenne meg az a szar, akkor egy lámpával el tudok menni dolgozni hajnalban.
Régi izzó elővesz, 15 perc tökölés, nem megy bele, nem rögzíti rendesen. Izzórögzítő megfordít, izzó berak.
Akkor keresgéljünk. Az elemlámpa fénye már egy ideje elkelt, de még így sem láttam. Elkezdtem ütögetni a kartervédőt alulról, hallani lehetett, hogy zörög az alján. Addig ütögettem, amíg látható nem lett.
[16:38] Innentől már viszonylag hamar ment minden, de az egész művelet egészen pontosan 59 percet vett igénybe.
Nincs túl nagy kezem, de mégis nagyon kicsinek érzem azt a kb. 6 cm átmérőjű kis lyukat, ahol az izzók "laknak", emellett pedig nagyon mélyen is van.
Szóval a xenon megy vissza a dobozába, és várunk a szebb időkre, és talán arra, hogy véghezviszem a legális használathoz szükséges dolgokat, de most ennél sokkal fontosabb javítanivalók vannak.
A gyári fa váltógomb ugyan szimpi, de a sebességfokozatok festése már eléggé lekopott róla. Meg igazából, nekem egy bőr váltógomb lenne az ideális, úgyhogy elkezdtem nézelődni, milyen lehetőségek vannak. A tapasztalatok, hát elég változóak :)
Alig lehet találni szép, igényes váltógombot, miközben neonszínűen világító műanyag gagyikkal tele van az internet.
Sokáig kerestem igényes, bőr váltógomb után, amikor a MOMO márkába futottam. Az ő kínálatukban 3 féle tiszta bőr váltógomb van, a Anatomico (rövid és hosszú), és a Super Anatomico. Itthon is lehet kapni a sima változatokat elvileg, de a Super az nemzetközi szinten sem számít gyakorinak, ezért az eBay-en kezdtem el nézelődni, ahol belefutottam a képen látható gyönyörűségbe. Új, jó árban, ráadásul fekete fémgyűrűvel (az ezüstszínű a gyakoribb). Licitáltam, szerencsére nem volt más érdeklődő :) Úgyhogy most várom hogy megjöjjön az USA-ból.

A futómű felújítás első nagy fejezete sikeresen megtörtént. Az alábbi alkatrészek lettek kicserélve:
Első alsó, első felső lengőkarok (TRW, Speedline), hátsó keresztstabilizátorok.
Az autó úttartása érezhetően jobb, sokkal kevésbé lötyög, kopog. Mivel pár alkatrész még cserére szorul, most ha a kormány egyenesben van, kicsit jobbra húz a kocsi. Legközelebb ez is a normalizálódik reméljük :)
Aggódtam, hogy a váltóval is kell valamit csinálni, mert az én eddigi váltóimhoz képest kissé laza, nem annyira precíz. Fel lettem világosítva, hogy ilyenek az Alfa váltók :) Azóta már nincs is gondom vele, jól teszi a dolgát.
Vásárlás után kedvenc szervizemben felmérettem az autó állapotát. Az ex tulajék szerencsére vigyáztak rá, ezért leginkább csak a futóművet kell rendbe tenni.
Amikor megvettem az autót Belgától rögtön elkezdtem a külső megjelenés rendbe hozását, hogy illeszkedjen a nemes műszaki tartalomhoz. :-D
Most hogy beköszöntött a tél ismét van egy kis időm csinosítgatni az autót. A terveim szerint a motortér következett. Mint már írtam a blogban a korábbi akku lemerülési problémák miatt kiépítésre került a WEKA system, továbbá kapott az autó egy spirálcellás EXIDE aksit. Most hozzáigazítottam a környékbeli szerelvényeket, tápkábeleket akku sarukat cseréltem conection alkatrészekre, kábelekre. Továbbá megoldottam az akku rögzítését, mivel a gyári heveder rövid a spirálcellás akkumulátorhoz.
Elaforgtól szereztem be motortéri relé takarót, mert nem tetszett, hogy a relék szabadon vannak, nyilván ez nem csak esztétikai kérdés. A hűtő kiegyenlítő tartályom meg olyan mocskos volt, hogy nem láttam benne a folyadékszintet, ezt is megrendeltem az Elaforgtól.
A lényeg viszont a szívó oldal átalakítása volt a korábbi helyről a lökhárítóból a ködlámpa mellől l felköltöztettem az APEXI szűrőt, közvetlenül a légtömegmérő elé, ezzel orbitális szívóhangot és jobb gázreakciót nyertem, viszont valószínűleg elvesztettem néhány Nm az alsó fordulatszám tartományban. az alkatrészeket (szilikon csövek, bilincsek Angliából rendeltem http://www.apmotorstore.co.uk/)
Ez az áldozat megéri nekem, mert megszületett a fejemben az új projekt: elkezdem az autó pályagéppé alakítását (olyan kocsit szeretnék mely utcainak néz ki, de a lemezek és a kárpit alatt pálya autó technikája lapul. Folyt köv…….. :-DDD
Az első képen a vásárláskori, a másodikon jenlegi motortér állapot látható.


A xenon kikerült a múltkor a tompítottból. Egy csere után - mert persze nem ua. a foglalat típusa - ma beleküzdöttem a ködlámpába. H1 kell oda. Az meg vegye be, aki tervezte az autót és a ködlámpa mögé jobb oldalra berakott valami eszközt. Emiatt egy nőgyógyász se fért volna oda. De durva. Nehéz volt rápattintani a xenonra a fület. Nagy szívás oda bedobni. Pff. A kupakot egy kicsit meg kellett nyirbálni, hogy a kábelt át tudjam húzni rajta. Tökéletes lett. Garázsból kiállás után nem világított. Összeért a két érintkező. Biztosíték ki is ment. Kapott szigetelő szalagot és visszahelyeztem mindent. Biztosíték a kesztyűtartóban a felső 15A volt. Legalább a szivargyújtóét is kicseréltem. Az is 15 A volt. Nagyon komoly fénye van. Halogén se világított rosszul, de ezt fel se merem kapcsolni. Majd ködben leszek kíváncsi a fényére.