Blog
Pénteken viszem az én Terikémet szervizbe. Átnézik az egész autót, és megnézik mik a hibái. Szerintem most azért akad 1-2... Azért remélem nem lesz túl sok... egyetemistához mérten nem tudnék sok mindent megcsináltatni rajta egyszerre, csak szépen apránként. Lassan de biztosan. Majd a pénteki áttekintés után ugrik a majom a vízbe :)
Ismét a jó szándék vezérelt és segíteni szerettem volna egy Off-os sofőrtársunkon. Mivel, hogy vontatni kellet hát, nosza, megtettem. (nem kellet volna) Az első 18 méteren nem is volt gond, aztán hirtelen satufék hátulról. A zöld sárkány rándult egyet vissza fele, mint akit egy 12-es sörétessel fejbe lőnek, majd a motorzaj örökre elhallgatott. :( Próbáltam indítani 1x, semmi. 2x, semmi. Na, mondom ez agyhalál. Befecskendező kislámpa felvillan és úgy is maradt. Gyors telefonálás, vas elhúzása a műhelybe. Motor borítás leszerelése után jött a fény, hogy mi lelte szeretett sárkányomat. a vezérlés sikeresen átugrott a hátrarántástól három fogat. Szerencsére nem lett semmi bajuk a szelepeknek, de ez pont elég volt arra, hogy ne induljon a vas. Bandi bácsitól elkoboztam a szerszámot kb. másfél órára és újra belőttem a vezérlést. Közben rendeltem új gyertyákat, mert amik benne voltak felértek egy csodával. (Már csoda, hogy még működtek.) Pik-pakk összeszereltem, csill-ivilli gyertyákat betekergettem és felkiáltottam, MUKOGY!!! Indítás és elindult, a vigyor körbeszaladt a fejemen vagy kétszer, amikor egyszer csak a motor leállt. Volt K.... meg B.... meg I...F.... A kislámpa újra világított, plusz még hozzá a narancskulcs is. Kezelési könyv elővesz, olvasgat (persze olasz), majd a megfejtés INDÍTÁSGÁTLÓ HÍBA! Ettől a hírtől a szerelési kedvem padlózott. Telefon ismét ide-oda, végül Donty hozott kis fényt a sötétségbe, de csak hétvégén tudom hozzá elvinni kedvenc vadamat. Folytatása következik.......
Jött - ment, nem kötöttek bele semmibe.
Csak egy dologba, de arról tudtam :)
Na megérkezett az új Alfa embléma a kocsi elejére. A régi már szinte teljesen ezüst színűre kopott, úgyhogy megérett a cserére :) Itt a képek magukért beszélnek.
A régi embléma leszedése jó kis meló volt :) A hajszárítós megoldás vált be, szépen meglazította a régi ragaszót. Utána szépen lecsiszoltam, megtisztítottam a helyét. Jól mutat rajta a vadi új embléma :)





Látom sokan panaszkodnak, hogy nincs elég blog bejegyzés és nehezen jutnak információhoz a típusról.
Én is csatlakozom a blogosokhoz.
1 éve használom a gépet.
A tervek szerint fekete, distuctiv 150hp kerestem, de nem az lett. Most még nem is bánom ;-)
Megvételkor:
3 éves,67000Km 1,9 JTDm 8V from Belgium, köszönhetően Marcipán kollégának.
Igaz hogy csak 120Le, de nem volt rossz (1,6-os Stilo után) elsőre.
Megvételkor már feltünt, hogy nem melegedett fel a víz megfelelően. Olajcsere, szűrők, thermosztát Kb 40 000 HUF és minden rendben is.
Azóta 100.000 km van benne (99 400) és nem volt probléma.95 000-nél újabb olajcsre Mostanában a ball első futúműtől jönnek fura nyekergések. Valószínű lengőkar gumiszilent kopás.
2009.11.27.
Megvételkor kapott egy tuningboxot :Küberl V-CR tuningdoboz (Common Rail - Közös nyomócsöves) diesel gépjárművekhe (power tuning) (120 000HUF )
Így azért kellemesen lahet vele autókázni és kb fél L-el kevesebb a fogyasztás is.
2009.11.30
Majd xenon (20 000HUF)
2009.12.15
Ülésfűtés (45 000 szerelve)
2010.03.25
Mivel téli gumival vette és 16' kerekekkel, nyárra szereztem 18' felniket 235/45 gumikkal (130 000).
2010,04.20
Ezt követően egy multimédiás fejegység került beszerzésre( 90 000 HUF), aminek a végleges beszerelése még folyamatban van. A napokban szereztem hozzá tolatókamerát,tv antennát és beépítőkeretet (40 000). A beépítőkeret nem tökéletes, még alakítani kell rajta. Ez az egyik ok amiért nincs berakva. A másik az, hogy belémjöttek és a hátsó lökhárítóhoz most jöttek meg a kellékek(tolatóradar stb.) és a 2 együtt csinálom meg.
Tervben van még:
Tavasszal egy ültetés és egy küszöb garnitúra.
Röviden ennyi a történetünk.
A fóliázást majdnem elfelejtettem. Elsőkön a leghalványabb, a többin közeopes sötétségű. 20 eFt
olajcsere, szűrőkcsere, kézifékkötél, kipuff heg.
2010.11.23. eladtam... kicsit fájó szívvel elbúcsúztam tőle. Remélem jó helyre kerül, és még viszontláthatjuk itt az Amore-n.


Eljött a hétfő, tehát lássunk neki a gyertyák és a lengőkarok beszereléséhez, valamint nézzük meg, miért szivárog az olaj és a hűtőviz.
A gyertyák bekerültek, ha már ott voltunk leszedtük a szelepfedelet. A tömitéssel nincs gond, nincs felgyűrődve, tökéletes. Visszatettük, de csak szivárog... valószinű a bal alsó csavarnál meg van repedve a szelepfedél. Erre visszatérünk még, meg lesz ragasztva.
Kicseréltük a lengőkarokat. A balos is lógott már, de a jobbos még rosszabb állapotban volt. Új be a helyére, kész.
Jöjjön a hűtő... Reménykedtem benne, hogy csak egy cső nincs megfelelően rögzítve. de sajnos mind rendben volt, a hűtő jobb oldala szivárog.
Mondanom sem kell, hogy mennyire örültem neki. Este berendeltem az új hűtőt + egy 2l selénia motorolajat, mert ami megmaradt az olajcseréből már után kellett tölteni a szivárgás miatt. Valószínű még a héten visszatérünk és megoldjuk a problémákat.
A költségem ma 0Ft volt, mert a szerelő jó ismerősöm, majd meghálálom neki.

