Blog

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-12-15

Már régóta tervben volt, hogy a fejtámlákba szerelek majd monitort. A fejegységem úgyis DVD-s, akkor meg miért ne? Viszont nem tartottam túl sürgősnek a dolgot, voltak ettől fontosabb kiadások is. Nézegettem az E-Bay-t, és rátaláltam egy nagyon olcsó aukcióra. Meglepően jó áron kínálták a monitort. Pár nap gondolkozás után ma megrendeltem a terméket. Ugyan ez a monitor drágábban van pár eladónál, remélhetőleg nem bukok be. Mert őszintén szólva, azért van egy kis fenntartásom a dologgal kapcsolatban. Mindenesetre várom a postást.

Maga a monitor 7" átmerőjű, színes TFT-LCD, teljes körű távirányítással, és tartozék a beépítő keret is.

>> EseményPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2010-12-15

Elérte a 185000 Km-t.

 
>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2010-12-15

MOst jöttem vissza egy szerelőtől, csak alá akartam nézni, hogy megbizonyosodjak, hogy honnan szivárog. Ő is azt mondta, hogy a váltó oldali főtengely szimering adta meg magát.
Már a nézelődésért elkért 1000Ft-ot... lehet, hogy érezte, hogy nem ő fogja kicserélni :)

 

Elkezdődött egy új korszak. Még csak két hete van nálam, de nagyon tetszik a gép.
Igaz, hogy nem igazán vagyok híve a full elektromosságnak, de hát, ez van. Bár nem szívesen, de meg lehet szokni az elektromos gázpedált is :). Ez van, ha az ember újabb Alfat akar birtokolni. Ami nagyon fura az autónál az a váltó. De egyre jobban bejön. Egész gyorsan vált mint automata üzemmódban, mint manuálisban. Nem szeret 3000 alatt váltani, hiába, nem szüttyögésre találták ki Őt sem. Egyelőre szokom a sok elektronikát a kocsiban, még igazából nem "gyorsultam" vele, előtte feltérképezem, hogy mire mikor hogy reagál. A féket is szokni kell, harapós nagyon, nehezen tudom eltalálni a pedál megfelelő lenyomását különböző sebességeknél. Ami nagyon zavar, hogy nincs hangja, egy kulturáltabb sport dobot fontolóra fogok venni azt hiszem :). Visszaváltásoknál a gázfröccs hangját amit maga az autó generál azt hallani kellene egy kicsivel hangosabban :). Egyelőre ennyi.
Remek autót alkottak a 156-osnál is!! :))

 
>> Tuning és extraTotti // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-12-20

Mivel a csak fél elektromos ülések voltak a vasban és Andy már régóta szívta a vérem hogy nem rendes autó ez így! Múlthéten hirdetek ocsóért (ingyen) elektromos ülést gyorsan le is csaptam rá! Volt némi szépség hiba is a tervben még hozzá hogy szövet volt ráadásul szürke ehez még hozzá jön hogy az egyik ülésfűtés kapcsoló hiányzott a másik pedig rossz volt! Tehát nem passzolt a bézs belső térhez és keltetek hozzá alkatrészek is! De leleményes a magyar alapon először szét szedtem a plüss üléseket ezzel némi rutint szerezve a kárpitos szakmában hogy a bőrössel még véletlenül se történjen semmi baj! Előtte persze ki lettek próbálva a motorok és az ülésfűtés is! Minden működik! Sikeres volt a bőr átültetés!De itt ugye még nincsen vége a műanyagok ugye szürke színűek és a kapcsolókat is felkel hajtani ebben Rohodi Misi volt nagy segítségemre ez úton is köszi neki! Ezek a héten meg is jönnek egy része egyenesen Torinóból! Kellet némi elektromos melót is végezni szerencsére csak a fűtésnek kellet delejt szerezni mivel gyárilag fél elektromos ülés lévén a mozgatás hogy ott volt a csati. Helyükre kerültek az ülések! És ha meg jöttek a rendelt cucok akkor a hétvégén teljesen készen lesznek!

>> EseményGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2010-12-14

Ma volt egy kis 10km-es utam, leteszteltem milyen az autót havas úton vezetni.
A 146ot is szerettem hóban, de abban nem volt semmilyen elektronikus segédeszköz. Kipörgésgátló, abs, menetstabilizátor működik :)
Kimentem egy jó széles, kis forgalmú útra, kézifékezésnél sokkal irányíthatóbb a 156. Jól letaposott, jeges úton tök hosszan lehet vele kontrolláltan keresztbe közlekedni :)

 
>> Eseménysprint83 // Alfa 155 2.5 V6 // 2010-12-13

Egy kis összefoglaló a 155 eddig nálam töltött idejéről.

Na akkor kezdjük az elején:

Kell egy olyan autó a Sprint mellé amit nem sajnálok használni bármilyen körülmények között.
Szempontok: csak Alfa Romeo jöhet szóba, minimum 2000 ccm-es motor, de inkább nagyobb. Karakteres autó legyen ne "tucat" Alfa. Kaptam egy infót, hogy Sparky árulta a 155 V6-ját korábban, de már nem hirdeti. Megkérdeztem tőle, hogy mi újság az autóval, mondta, hogy eladó ha teszek egy neki megfelelő ajánlatot érte.
Ment a telefonálgatás, majd 2010. február 07.-én egy vasárnap szakadó hóesésben felkerekedtem és elindultam Győrbe megnézni az autót ez kb. 270 km-t jelent. Amin eddigre már fél éve lejárt a műszaki és azóta nem is volt használva. Első látásra bele szerettem a kocsiba.
Több sebből vérzett ugyan de nem volt reménytelen eset. Következett a próba, szitaszerűen lyukas kipufogóval és elég nagy szelep hangal ugyan, de azonnal tudtam: V6 kell:)) Az autó vezetése következett, kellemesen csalódtam benne. Feszes, jól tartó futómű, a fékek ugyan nem voltak teljesen a toppon de az összhatás tettszett. A motor hangja leírhatatlan.
Döntöttem gyorsan, kell az autó.:) Meg is egyeztünk az árban. Indulhatunk haza. Próba rendszám fel, újra szakad a hó, a /40-es nyári gumik nem igazán tapadnak. Autópálya matrica vásárlán és irány az M1. Az autó szépen megy, kis pihenő az M5 lehajtójánál. Elkezdett tréfálkozni az autó, a vízhőmérséklet mutató 110 és 70 fok között ugrál. Hopp az első kontakt hiba, semmi gond, irány tovább haza. Innen már szépen teljesített hazáig.
Megkezdődhet a műszakira való felkészítés. Első körben az első féktárcsák felszabályozása, ill. betétek cseréje. Első stab. kitámasztókarok újra cserélése. Az önindító levétele mert elég furcsa hangokat hallatott 10-ből 8 indításkor.Mint kiderült a 3-ból már csak 1!! csavar tartotta a helyén, a többi vagy kirázódott vagy az az okos szerelő aki csinálta nem tette vissza. Látszott rajta, hogy nem rég cserélték a Bendixet. Többi dolog rendben lévőnek tűnik, pár zavaró apróság akad, de ez nem befolyásolja a használatot.
Április 19. elérkezett a nap, irány a helyi műszaki állomás, le is vizsgázott szépen az autó. Maradt a papírmunka, ez egy kicsit trükkös volt mivel nem volt még a nevemen az autó így az előző tulaj nevében kellett mindenhol eljárnom. És csak az Ő nevére műszakizhatott az autó, majd jött az eredet vizsga és irány az okmányiroda. Mindennel együtt közel 150 ezer Ft leperkálása után nevemen az autó.
Kezdődhet a rendeltetés szerű használat. De ez nem tartott sokáig:) Nem bírtam magammal... A komáromi találkozóról hazafelé jövet vettem rá széles első sárvédőket, mivel egy korábbi baleset folytán keskeny elejűre volt átalakítva az autó, viszont a hátulja maradt széles. Gondoltam egyet és ha lúd akkor legyen kövér, nem csak az új sárvédők kerülnek fel az autóra kap egy teljes lakatolást és egy teljes fényezést a falcokkal és a belső részekkel együtt.
Június 13-án elkezdtem szétszedni az autót. A lakatolással párhuzamosan nekiláttam egy kisebb revíziónak is a motortérben. Kezdődhet a bontás. Közben beszereztem a szükséges alkatrészek hozzá. Ebben ismét Torjay Laci (127_sud) volt segítségemre, mint ritka alkatrészek kitűnő beszerző forrása! Cserélve lett a vezérlés, az összes meghajtó szíj, vízpumpa, klíma szíjfeszítő csapágy, főtengely anya, 3 db kipufogószelep emelő tőke, kipufogó rendszer összes tömítése, szívó rendszer tömítései és a szívócsövek gumi átvezetői, szelepfedél tömítések, injektorok O gyűrűi, benzin csövek, szervó-fék-és motor olajak és a szűrők, 1 motor tartó bak. A végén kaptak szép fényezést a szívócsonk és a szelepfedelek, a benzin hídak szép új sárga galvánt, majd egy új akku is bekerült a helyére. Ezzel összeállt a motortér.
Közben a lakatolással is kész lettem, következik a fényezésre való előkészítés. A jobb oldali zár a egy feltörés miatt használhatatlan volt, ki is került az autóból, majd eltávolítottam az utólagos antennát is a tetőről. Elkezdtem szétszedni az összes ajtót, ill minden levehető elem lekerült az autóról. A fényezés után bekerült az új első szélvédő is a régi karcos helyére. Majd jött a legó.
Augusztus 22. KÉSZ AZ AUTÓ! Közben a klíma is fel lett töltve, hibátlanul teszi a dolgát. Következett a próba. Egy kis kirándulás: irány Mezőkövesd, majd egy kis Mátra. Szépen teljesít az autó, öröm van:)))

Napi használatban az autó, V6 is Alfa is, boldogság minden megtett km.:)))

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2010-12-13

Hosszú idő után énis odaértem végre Várpalotára Dévid cartárs kíséretében Csöri-hez.
Az eddig ABS relé hibaként diagnosztizált problémáról 5 perc alatt kiderítette hogy egy filléres biztosíték okozta a hibajelet.
Átnézte a vasat teljesen.Elöl egy jobb felső lengőkar,meg a 2 jobb hátsó keresztlengőkar lesz cserés.
Valamint még kikell bontani az abs vezérlőt és megnézzük mit lehet tenni.
köszönjük a segítséget és a jo beszélgetést.sztem még lesz rá lehetőség a jövőben is.

 
>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-12-10

Na megvolt az előző postban említett futóműállítás. A kocsit a kedvenc futómű szervizembe vittem ahova évek óta járok, most sem csalódtam szerencsére. :)
Ha már szerviz, pár dolgot még elintéztünk:

- műszeres teljes futómű állítás
- téli gumik felszerelése (és centírozás)
- hátsó 2 fékcső cseréje
- fékfolyadék csere
- fényszóró állítás (és egy új izzó)

Tapasztalatok: pénteken hoztam el a kocsit, azóta is fülig ér a szám :) Nem számítottam rá hogy ennyit számít a precízen beállított futómű. Hihetetlen simán fut az autó, tényleg szinte "lopakodó üzemmódban", szuper a kormányzás, remek az úttartás :)

Ha minden igaz az autóvásárlás utáni legnagyobb felújításoknak nagyjából a végére értünk, nagyon elégedett vagyok :)
A javításokért nagy köszönet Zé mesternek, és a Pátkai szerviznek!

>> EseményTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2010-12-13

Lecseréltem a fagyálló folyadékot. Ideje volt. 5 litert tudtam most visszatölteni. Kevés.