Blog

>> SzervizTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2010-12-23

Megállt az ablaktörlő, természetesen a legnagyobb havazásban..
Mint kiderült, a motor is az utolsókat rúgta és a rudazat is hiányos volt. Kompletten cserélve, most egész virgoncan töröl.

>> Esemény127_sud // Alfa Alfasud 1.5 Ti QV // 2010-12-22

Ma végre elérkezett a nagy nap, hazaért a lefényezett Alfasud. Sokszor nem hittem, hogy ez is bekövetkezik de most már szerencsére elérkeztem ehhez a ponthoz is. Nagy az öröm! Kezdődhet a legjobb rész, az aprólékos összerakás. A fényező nemcsak hihetetlen aprólékos és precíz (bár lassú) munkát végzett, de el is hozta az autót több mint 200km-ről! Köszönet érte.

>> Eseménytomek_ // Alfa Alfasud 1.5 Ti // 2010-12-22

Boldog Karácsonyt!

>> EgyébFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-12-21

...annyira hirtelen jött ez a gépezet, hogy még átnézni sem volt időm, különösen most, a Karácsony előtti hajtós meló idején.

Már egy ideje nézegettem valami strapálható, napi használatra való négykerekűt, mert a boxer az boxer ugyan, de kicsit már kényelmesebbre vágyik az ember így 30 felett.
...és akkor megláttam Őt, elmentem megnézni, 10 perc múlva már a tréler is úton volt a helyszínre.:)

...az új szerzeményről tehát:
Kicsit sokat állt. 4 évet....de legalább nem a szabad levegőn. Ennek köszönhetően valós 127ezer km van benne.
Ez akkor sem kevés, tehát van mit átnézni rajta., de patyolat belül, semmilyen kopás nincs a kárpitokon, és a kormányon.
Ezen kívül első magyarországi tulaj, magyarországi autó, minden papírral, szervizfüzettel.
A törés nem vészes, szinte meg is van hozzá minden.
Reméljük, hogy január elején már gurul...:)

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-12-20

Megérkezett (1220) ~40db fali naptár, amit becsomagolás után postáznom kell a 156-os topic lakóinak, akik remélhetőleg még karácsony előtt megkapják, és betehetik a fa alá a jövőévi naptárt.

Az akksi is megadta magát a mosó szivattyúval egy időben, csak ezt a szivattyúval ellentétben nem sikerült életre lehelni. :) Így most kapott egy új Exxide 74Ah-s akksit (56Ah lett volna még, de mivel 62Ah az ajánlás - ha jól emlékszem - inkább a nagyobban vettem).

Mivel kezdő hülye gyerek módjára, elfelejtettem feltölteni téli ablakmosóval a tartályt és így még a nyáron, az olasz nyaraláskor vásárolt koncentrátum keverék volt benne, szépen belefagyott a lötty. Mikor belefagyott nem volt lehetőségem meleg helyre menni, de útközben szépen kiolvadt, majd működött is a szivattyú. Ekkor töltöttem is rá téli szélvédőmosót, de következő hétvégére megint gebasz volt, nem működött a szivattyú. Gondoltam megint belefagyott, ezért garázsba álltam olvasztottam, leszívtam. Feltöltöttem (már tiszta) télivel, de nem működött. Szivattyú nyekk.
Így hétvégére meg volt a program. Lötty leszívás, szivattyú vizsgálat. A szivattyú nem meg volt fagyva, hanem valamiért szorult a tengely. Miután sikerült lepattintani az alját (ami a rotornak a fedele), könnyebb volt forgatni a tengelyt. Egy negyedórás kézi forgatással + kenő anyag hozzáadásával szépen helyrejött és már magától is sikerült megforgatni, majd teljesen magára talált a jelek szerint.
Vissza is tettem a helyére, próba... Szivattyú megy, de nem spriccel. Gondoltuk a csövekbe is bele van fagyva még a jó kis nyári lötty. Beindítottam a verdát, letakartuk az ablaktörlőknél egy pléddel, hogy jobban melegedjen a spricni rész is, kb. 10 perc járatás után végre megérkezett a lé a spricniből is. Jól kinyomattam, nehogy véletlenül még maradjon belőle a nyáriból.
Azóta is működik, de mivel nem sikerült kideríteni a szorulás okát, tartok tőle, hogy bármikor bekövetkezhet. Mindenesetre most teljesen jó.
Jó tanulópénz volt... :)

Ma reggel nehezen indult be a motor, illetve beindítás után világított a sárga "motor" lámpa. Kitörölték a hibatárolót, egyelőre minden rendben :)).

 

Végre nem kis idő után felkerült a helyére a felbuktatható garázsajtóm is. Kapott új csapágyakat, zsírt, meg borítást is, olyan lett, mint az új, remélem gond nélkül használhatom, hogy védve legyen a kicsi kocsim a hidegtől :P

 
>> SzervizSzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2010-12-20

Ma ismét Csörinél jártam Várpalotán szervizen és néhány javításon:
Amik cserélve lettek:
-motorolaj Selénia Racing 10W-60
-olajszűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő
-termosztát
-fagyálló
-lambdaszonda
-levegőmennyiségmérő
-első féktárcsák (BREMBO)
-első fékbetétek
-alsó motorvédő borítás
-hátsó kipufogó dob
-szelepfedéltömítés
-bal oldali ajtóvilágítás

Ezekenkívül még a műszerfalvilágítás is javítva lett.
Természetesen most is gyári alkatrészek lettek felhasználva a javításhoz.
Ismét ezer köszönet Csörinek és Édesapjának az egésznapos munkájukért!

Km óra állás: 80.615km

A mosásra sajnos nem maradt időm,de hamarosan...