Blog
A mai napon végre időt szakítottam rá és kicseréltem bent a műhelyben a csomagtérteleszkópot.Amióta a szárny felkerült és megérkeztek a mínuszok már nem tartotta még az ajtót...
A többiekre hallgatva nem gyárit rendeltem,hanem a 147-es Alfáé került bele.
Nem volt túl egyszerű beépíteni,de azért sikerült.
Ja és a mai nap átlépte a GTV a 65.000km-t

Na akkor rászánom magam....
Már elég régóta érdeklődöm a Bioetanol-os üzemeltetés után.Másfél éve szinte minden megjelent cikket-tapasztalatot elovastam. Óvatos duhaj lévén,egyenlőre elektronika nélkül,csak felesben próbáltam ki.
Első lépésként beépítettem egy benzinszűrőt,a kellemetlenségek elkerülése végett.
Tankoltam kb 11liter etanolt és kb10liter benzint...ez a tankban maradt benzinnel kb 70-30-as arányú benzin-etanol keveréket jelent.A tapasztalat......? Nagyjából semmi.....eddig.Ugyanúgy megy az autó,legalábbis semmi komoly jelenséget nem tapasztaltam. A szűrő is tiszta maradt. Ekkora tételnél kb 3literrel több üzemanyagot kaptam,mintha csak benzint tankoltam volna.

Szabó Pistiéknél ma sikeres műszaki és környezetvédelmi vizsgát tett az autóm.
Árak:
előzetes műszaki átvizsg.: 7 816 ft.
hatósági díj: 2 098 ft.
környezetv. vizs. 4 640
-----------------------------------------------
ez össz. 14 555 ft.
időszakos műszaki v. 9 550 ft.

Mióta slovákiában bevezették az eurót azóta nagyon megnőtt a bírságok magassága, egyszerűen átvették a fejlet nyugati országok mércéjét (érdekes a fizetések magasságát nem befojásolta ez a nyugati mérce). Mivel a forgalmi engedélyeben az Alfámtól csak az alap acélfelnin lévő téli gumi mérete szerepel és a nyári szetté nem ezt orvosolnom kell ha nem akarok minden egyes igazoltatásnál minimum 60€ buntit fizetni, kopogjam le (kop, kop, kop) még nem fizettem büntit ez okból és nem is szeretnék. Szóval a Fiat SK-nál megrendeltem a bizonylatot arról hogy mely gumi méretek használhatóak az én Alfámon. Ennek a darab papírnak az ára 66€ + 2.5€ posta költség volt. Most már csak be kell iratnom a méreteket a forgalmiba.

Az eredeti motorvédő nagyon ramaty volt, hiányoztak bizonyos részei és a felfogatása sem volt 100%. Már nem lehetet bisztonságosan felrakni úgy a helyére hogy ne keljen attól félni hogy esetleg elszál és okoz valami gubancot ami nem hiányzik nekem sem és másnak sem. Sikerült rendelnem egyet nagyon jó áron (a szálits díjja egybel volt 38.19€) és a héten meg is jött. A legközelebbi alkalommal fel is kerül a helyére.


Hát végre közel egy hónap várakozás után végre elkészült a szinter kuplungom.Egy 6 ágú szintertárcsa készült, a lendkerék és nyomólap is szépen fel lett köszörülve,úgyhogy lassan újra összeáll az autó.
Ki lett cserélve hátsó rugó is amiről úgy tudtuk,hogy a jobbos törött, nos a balos is.Sikerült beszerezni keményebb rugókat, ezek egy kicsit nagyobb átmérőjűek, de sokkal-sokkal keményebbek mint a gyáriak.Egyelőre miután a váltó még lóg a De-Dionnnal együtt, úgy néz ki lehet túl közel lesz emiatt a féltengelyhez, de majd ha fent lesz minden a helyén kiderül.A keménységgel maximálisan elégedett vagyok, örülnék, ha így maradhatna. Cserére kerültek a stabrudak szilentjei is elől és hátul is.Mindehol találtam szakadtat, úgyhogy ez amúgy is szükséges lett volna.



72 e km-nél cserélték az LMM-et. Lassan gyengülő menetteljesítmény és két hibajelzést produkáló 1-1 mp-es megtorpanást követően találta a szerviz csereérettnek az LMM-et. Egy másik autót kaptam vissza. Nőtt a dinamikája és a rugalmassága, mely leginkább 1-es és 2-es fokozatban hiányzott. S a sokat emlegetett morgós V5 hang is meglett végre. :)
Állítólag szinte minden 147-esben előre el van készítve,hogy csak megvesszed a kart aztán stekker összedug és máris müxik,de sajna nálam nem ez a helyzet.Sikerült beszerelnie a Gerissimo -nak,viszont közben kiderült,hogy nincs előkészítve a tempomat ,így kell még szerezni kábelkorbácsot,hogy működjön. :(
legalább a SET gomb működik így tudok barangolni a fogyasztási adatokban:))))
Köszönjük Gerissimo !!!!




Ma sikerült lemosni a gépet megszabadítani a rárakódott sótól igaz nem volt egyszerű a -5 foknak köszönhetően de szerencsére pár órára sikerült meleg helyre állnom (mivel pangás van üres volt a csarnok) így újra a régi fényében csillog......ja és végre sikerült előkotornom a "hűtőtakarót" így azt is feldobtam gyorsan!


