Blog
Végre elkészíttettem a szívócső hű mását savállóból. Nagyon tuti lett, már csak azért is mert a gyári végig volt szakadva..
Viszont azt is eldöntöttem hogy visszaalakítom gyári szerűvé a szívóoldalt, úgyhogy rögtön 2 féle csövet is gyártattam.
Az egyik ami a képen is látható ehhez a konfighoz kell, a másik csak olyan "hosszú", ahogy a 2. képen lévő jelölés van. Utána szilikoncsővel fog csatlakozni az LMM fejjel lefelé, hogy le lehessen zárni a motorháztetőt, aztánt újra szilikon cső a légszűrőházhoz ami a gyári helyén lesz. Viszont a házból csak a 16V-é jó, mert annak van kör alakú csatlakozása, a 8V-knek és V6-oknak pedig kocka mert közvetlenül az LMM csatlakozik hozzá.
Beszereltem végre a pollenszűrőt, érezni is a hatását, kevésbé párásodik az autó, még így is hogy még ereszt egy kicsit a fűtőradiátorom (holnap az is cserélve lesz).
Aztán rögzítettem a fűtő-ventillátor csokiját is, meg még rengeteg pepecselős apróságot.
Amivel viszont nem boldogulok, az továbbra is az ablakfűtés:
tehát a manual szerint az alábbiakat kell ellenőrizni:
1. relé megfelelően kapcsol-e (ezt mondjuk nem értem, mert ha nem kapcsol egyáltalán a fűtés, akkor hogy ellenőrizzem?? :) ) egyébként már a 3. relé van benne, tehát az 99% hogy nem rossz.
2. A bajuszkapcsolón ellenőrizni hogy megvan-e a test (0V) - ez nálam ok!
3. Benyomva tartva a gombot, ellenőrizni a folytonosságot a két vezeték között a bajuszkapcsolón - ezt nem egészen értem, de nem volt rajta mérhető fesz. Egyébként angolul így hangzik: Pressing the switch to engage the defroster function , check continuity between pins B4 and B9 of lever group B68.
Amiket még megnéztem ezzel kapcsolatban:
A bajuszkpcsoló a biztosítéktábláról kapja a testet, azt is leellenőriztem és OK (G1 - B4)
Ha hátul a "kalaptartó" alatt közvetlen összezárom a vezetékeit akkor kapcsol a fűtés, világít a piktogrammja is..
Ugyanígy bekapcsol ha elöl a biztosítéktáblánál zárom össze. (G1 - E4) szintén még a piktogram is világít.
Szintén bekapcsol ha a biztosítéktáblánál a bajuszkapcsolóra menő vezetéket zárom össze (G1 - B4-B9)
Egyenlőre ennyi, nem haladtam semmit.. :S
Megint előjött a régi jáccópajtásunk, a fordulatszám ingadozás. :(
Pedig vagy 2-3hétig nyugi volt, aztán most megint előjött.
Gyakorlatilag olyan mintha valami nyitogatná a pill. szelepet.
3 eset létezik:
1. megyek vele és ha "bekattan" akkor ha elveszem a gázt, nincs motorfék pár másodpercig (magyarul mintha nyitva maradna a pill.szelep),
2. aztán van olyan hogy tartok egy adott tempót (fordulatszámot), vagy enyhén gyorsítok, akkor ránt egyet-egyet mintha pumpálnám a gázpedált.
Majd a 3. variáció, mikor üresben van az autó és akkor túráztatja magát 1000 és 2500 között, mikor hogy. Előfordul hogy ha lábbal visszahúzom a gázt, akkor megjavul, de nem mindig..
Illetve ez az egész jelenség is olyan hogy nem mindig jön elő.
Falsot már 90% hogy nem szív, minden bilincs/csavar lehúzva, már nem sok mindenre tudok gondolni.
Nyilván azért olyan mintha nyitogatná (úgy tudom ez még nem olyan intelligens hogy a bármi vezérelje a pill.szelepet a gázbowdenen kívül, hanem csak a jeladó közli az ECU-nak a helyzetét) a pill szelepet, mert vagy sokat/keveset kap levegőből, vagy üzemanyagból, vagy a gyújtás hagy ki, ezért reagál az adott hibára így.
Mondjuk az biztos hogy henger nem megy el, teljesítmény nem csökken, stb, stb. Csak ez a qrva fordulat ugrálás. Most az lesz hogy áttisztogatom az összes Motronic csatlakozót, bár nem hiszem hogy segít majd..
Itt a tél..
Sajnos itt-ott vizesedést fedeztem fel, legszembetűnőbb a csomagtartó volt. A jobb oldala csúnyán beázik.
Felszedtem a kárpitot, és megtaláltam egy lukat, és egy kis repedést. A luk valszeg patentnek való, csak az idő vasfoga és a rozsda kitágította. Gyorsan orvosoltam..
No megint egy Part 1., azaz több epizódos történet.. Egyre több van.. :(
Szóval amíg a benzincsövek miatt állt, folyamatosan szakadt az eső és nem tudni miért (pont eresz alatt volt és folyt rá a víz, no meg ferdén is állt csavarodhatott annyit) teljesen beázott az utastér.
Azt már előtte is észrevettem hogy ha sokat áll vízben elkezd a tetőkárpit vizesedni, az ablak bal hátuljának vonalában. De ennyire még nem ázott be sohasem.
Miután kiszárítottam, eldöntöttem hogy elegem van belőle, helyre kell rendesen rakni!
A gond egyébként ott van hogy magának az üvegnek a kerete szét van rohadva, és hiába tisztítottam le, hiába a 14.000 Forintos gyári tömítés, az egész szarul áll..
Elmentem a Fiatba hogy árajánlatot kérjek a beállítására, a munkafelvevő ismerős, inkább azt javasolta hogy nézzem meg a vízelvezetőket, mert gyári leírás szerint az üveg körüli tömítés csak a szélzajt hivatott elzárni, ha ott víz jut be, arra úgy van tervezve az autó hogy mindent el tudjon vezetni.
Mivel az első vízelvezetőket már ellenőriztem a hátsók voltak hátra, és mit ad a balé hátsó teljesen el volt záródva. Kiszabadítottam, majd meglátjuk mi lesz..
Elég kopott volt már az első emblémám. A párom meglepett karácsonyra egy vacis újjal. Hát mit csinál a jó alfás karácsonykor? Az autót bütyköli. Nem kis furkálás, feszegetés árán sikerült lecserélni. A hátsó is sorra fog kerülni, már csak hónapok kérdése...... Az első képen a régi embléma maradéka a fúrás után. A másodikon az új embléma felszerelés előtt. A harmadikon pedig a pajzstalan Alfa.



Lőttem pár képet a december 20-án a gépről. Legalábbis ami kilátszott belőle a hó alól. A kiszabadítást a páromra bíztam, én inkább fényképeztem. :)



Sikeres műszaki vizsga és zöldkártya....mindkettő 2 évre, 2012 januárig! :))
9000 km.
Szervó kormánymű csere. Eldurrant. A meló kb. mint a szemfenéktükrözés végbélen keresztül. De kész van. MEgint 1000 hála és köszönet Májsztró-nak, megint csak nem tudom mi lett volna, ha nem segít ki:)))
Olaj+szűrő csere: 1 hét állás után maga alá dobta a vas a 4 liter Seleniát. Kicsit fájt, de az még jobban, hogy nem tudtam, mekkora a baj.
Kiderült, csak az olajszűrő tömítése ment szét/fordult be, ki tudja mitől!?
Új szűrő, új olaj, mehet tovább:)