Blog

>> SzervizKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2024-06-30

Kozi csinalt egy vezérműszíj cserét,olajcserét,meg beugrott még egy szakadt féltengelygumiharang is.Műszakit is megoldotta volt olyan kedves.😁 Km:207000

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2024-07-07

Az én autómat is elérte, hogy csúnyán elálljon a légzsák takaró fedél. A rögzítő patent törött el a jobb oldali. Prsze, csak úgy lehet cserélni, hgy a másik is eltörik. Tíz darabot rendeltem, így tűnt a leggazdaságosabbnak. A cseréje egyszerű, és újra normálisan néz ki :)

>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2024-07-08

2024.07.06,-án Selénia 5W-30, Mann filter, Filtron légszűrő. Cserélte: H Csaba

212111Km.

 
>> AutóápolásÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2024-07-06

A keresztfiam hozott egy ózongenerátort, használtam 06.30.-án.

 

DZ-nél mai napon megejtve, vízhőfok néha visszaesett ezért termosztát / Magnetti Marelli /, vákuumpumpa tömítés és olajcsere, szűrőkkel, szokásos köszönet Zolinak.

 

Melegedés ügyben elkezdtem felkészülni a legrosszabbra.
A tartalék motorról levettem a hengerfejet és átvizsgáltam.
Minden rendben lévőnek tűnik, de a szelepszár szimeringeket elkezdtem lecserélni. Hármat sikerült is. A többit majd később.

update 2024.07.04.
Mivel lekerült a hengerfej a gyanúsítottak listájáról abbahagytam a szimeringek cseréjét.
A hengerfejet elcsomagoltam és beraktam a tartalék alkatrészek közé.

 
>> SzervizSD // Alfa Giulia Super // 2024-07-05

Carnet Budaörsnél készült el a 2 éves karbantartása a gépsárkánynak.

Alapvetően jó tapasztalataim vannak velük, igyekeznek minden részletre odafigyelni, néha engedik hogy nézzem a gép karbantartását néha nem. Most sajnos dolgoznom kellett, de közben ittam egy KV-t 3 óra alatt meglett pedig elég szép listával érkeztem.

MIndent is ki akartam deríteni a gép állapotáról.

Volt egy standard éves szervíz, ami olaj és szűrők stb. Selenia, ennek periódusát saját elhatározásból 10k-ra állítottam. most kapta a 3. szervízt az autó, 3k, 14k (tudom ez 11:D) 24k most:)

Nézzük a listát:
- olajcsere selenia
- fékolajcsere kétéves korára kötelező

- fényszóró beállítás, ez garis
- fékek és minden elenőrzése

- kis műanyag bizbaszok megkérdezése, itt nem jártam sok sikerrel ezeket majd valahogy pótlom.. nyilván nem fogok új karfát venni egy gumi bigyó kiesése miatt
- van még egy-két patent ami eleresztett, az utastérben ez az, apróságok

Ami kicsit nyugtalanító hogy a fékek alapvetően félidősnek mondhatók tehát még van rajta betét és tárcsa... de elég hülye hangot adnak lassú de intenzív fékezéskor..

De a tárcsa megéget, amit nem teljesen értek hogy hogy ég meg egy tárcsa egy olyan autón aminek a használati utasításában benne van hogy ne vigyem versenypályára az első pár km-en... tehát utána lehet.. És ez meg is történt:)))

NA szóval ez a fék téma azért hmm..

Van még egy hibajelenség ami most az első futóműnél jelentkezik:
- de kiderítették hogy nem futómű eredetű hanem a zárhídkörnyékéről jön
- a tünet az hogy egy pattogás fémesen hallatszik amikor parkolok tekergetem az autó kerekét, és előre hátra megyek, rámpára le-fel....

Ez most azonnali beavatkozást nem igényelt de azért az aggasztó hogy megkérdezték volt-e törött az autó. Hát hogy lett volna?:D

Erre természetesen nagy biztonsággal tudtam válaszolni hogy nem, mivel újrkora óta csak én vezetem és sosem adtam ki a kezemből..

De a fémes pattogás megvan:P

Szóval SUMMA:
- a szervízben rendesek voltak és mindenben a segítségemre siettek
- a gép teljesítette az első 24k km-et, EGYETLEN és CSALÁDI AUTÓKÉNT :)))
- apróbb minőségi problémák vannak, de ennek nagy része az utastérben jelentkezik ami azért a gyerekek miatt az átlagosnál nagyobb igénybevételnek van kitéve
- a mechanika bírja a kiképzést, szerintem én nem vezetek állat mód sosem vertem oda az autót, tehát nincs oka hogy bármi baja legyen..
- azt a pár lendületesebb kört meg illik bírnia, itt nem döntöttem el hogy ezt a konstrukció rovására írjam, vagy egyszerűen ha használom akkor néha cserélni kell ezt azt.

23914km országúti fogyasztás 8-9 liter városi fogyasztás 10-13 liter
Kizárólag Shell VP 100-at kap enni, és mindig csepptöltőre van dugva.

Örülök hogy tisztalappal indulunk tovább, irány a napfényes itália:)

 
>> Eseményaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2024-07-04

Alkalmam nyílt összekötni a kellemeset a hasznossal. Tettem egy felfedező/élménytúrát Nógrád megyében.
Bejáratós a motor, csak finoman nyomtam. Volt mindenféle útminőség.
A bejárt útvonalak közül válalható:
- Pásztó - Nagylóc
- Alsótold - Herenycsény (1., 2. kép), itt oda-vissza-odát mentem, bár kátyús, de élvezetes
- Nőtincs - Galgaguta Felsőpetényen át
- Nőtincs elágazás - Ősagárd

Ezeket valahogy össze kellene kötni, de ahol én ezek között jártam, ott borzalmas burkolat volt. Van, hogy csak a településen rossz az aszfalt, de olyan is, hogy egy jó út átvált borzalmasba

 

Tegnap kivettem, ma megfőztem egy bontott társával bográcsban.
Alapvető különbséget látok a benne lévő Behr és a másik bontott közt.
A netes képeken általában egy olyan betétet látni mint a második képen. Van egy keret ami összefogja az egészet.
Nos a bontott öntvényében egy ugyan ilyen van (4-5. kép). A Behr-ben nincs keret. Alul egy öntvénydarabra van rátekerve a lemez (6 kép), a felső vége - a "dugattyú" - a csőcsatlakozó oldalából kiálló darabra támaszkodik fel (7.kép).

Mindkettőt beletettem a bográcsba és feltettem melegedni.
A bontott a forró vízben működik ahogy kell. Felül kijön az a pecek és a rugó ellenében hátratolja az egységet, nyit a perem.

A Behr ugyan ezt tenné, csak mégse. A pecek ugyan kijön, megtámaszkodik a műanyagon, de az egység ferdén megy hátra és a teljes körnek csak harmada-fele nyílik ki. Jól látni hogy az egész betét ferdén van a házban. A műanyag pöcök a csőben nincs egy vonalban a hátsó tartó aluval. Csoda hogy eddig működött...
Az utolsó képen a táguló betét van a záró peremmel. (A kiszedése nem volt egyszerű, a perem lehet hogy aközben lett ferde.) Érdemes összehasonlítani a második képpel.

Innen üdvözölném azt aki ezt a műanyag sz@rt kitalálta.
Meg az anyukáját is...

 

A teszt után nekiálltam kiszerelni a gyanúsítottakat.
1. kiszedtem a gyertyákat. Egyformák és mind jó égésre utal. Ezzel is kizárhatjuk a hengerfej problémát.
2. Leeresztem a hűtővizet, de nem a hűtő alján, hanem a termosztátból alul kifövő csövön.
3. Amíg a víz folyt, leszedtem a hosszbordás szíjat hogy majd hozzáférjek a vízpumpához. Holnap majd folytatom.
4. Kiszedtem a termosztátot. A rajta maradt csövön jött le a víz. A termosztát helyén nagyon tiszta piros hűtővíz maradt. Ha hengerfejes lenne és beledolgozna a vízkörbe koszosnak kellene lennie.