Blog
A jobb első emelési pont egy feltehetőleg hibás emelés miatt ki volt mozdulva a helyéről a küszöb felé. Szerintem a lemez nyúlása miatt volt itt egy lyuk is amit behegesztettem. A műanyag küszöb alja is szakadt volt, ezt amennyire tudtam összeolvasztottam.
Az alváz valószinüleg egyszer már kapott korábban egy réteg alvázvédőt, ez látszott abból hogy a fék és benzincsövek nem voltak leszedve, tisztítás után alatta más színű volt a felület és látszott egy szegély is körülötte. Szerencsére ez viszont egész jól megvédte az autót. Felületi rozsdát többnyire a küszöbök alján találtam és azokon a helyeken ahol kavicsok miatt sérült volt az alvázvédő. Ezeket mindenhol megtisztítottam, rozsdaátalakítóval kezeltem, alapoztam azzal amivel a kerékdobokat és egy nagyon alapos zsírtalanítás és tisztítás után alvázvédővel lefújtam. Számomra eddig ez volt a legnehezebb és legmocskosabb munka. Elment rá egy üveg és egy fújható brigéciol, egy féktisztító, némi szintetikus higító és sok-sok papírtörlő.
A szebb végeredmény és tartósabb hatás elérése érdekében leszedtem a fék- és benzincsövet, szervófolyadék hűtőcsövet amennyire engedték és meg is pucoltam őket. A szervócső kapott egy pucolást, rozsdaátalakítást és fekete Hammeritet.
Az első féknyergek csúszópinjét takaró műanyagok nem voltak szakadtak, de porózusnak tűntek. Az összerakásnál eldöntöttem hogy rendelek 2 szettet és kicserélem. Most a fékfolyadékcsere alkalmával ezt is megcsináltam.
A fékfolyadék szinte fekete volt, ezt cseréltem Brembo DOT4-re.
A kipufogót a leszereltem a leömlő után, mert ráfért egy kis javítás. A csavaroknak nem volt már értelmezhető feje, mindenhol szét kellett flexelni őket.
A katalizátor testén leő hővédő lyukas volt, ezt lefejtettem róla, egyébként a belseje hibátlan, a külseje sem lyukas. Tisztítás után kapott egy fekete hőálló Hammerite festést.
A felette a karosszériára rögzíthető hővédő nem gyári. Talán valami kályha füstcső hőszigetelés lehetett gipszkarton csavarokkal és sörösdoboz darabokkal rögzítve. Ezt kukáztam és hővédő lemezből duplán hajtva csináltam neki rendes hőpajzsot.
A középdob relatív jó állapotu, csak felületi rozsdás volt, eltekintve a hátsódob felőli csatlakozónál található csővégtől. Ezen volt apró lyuk, ezt behegesztettem.
A hátsó dob szintén felületi rozsdás volt. Ezt és a középdobot lekezeltem rozsdaátalakítóval és lefestettem Hammerittel.
A katalizátor előtti csatlakozásnál felhasználtam a kivett tűzkarikát tisztítás után mert hibátlan állapotu volt. Ennek a belső átmérője 54 mm, a külső 64 mm. A katalizátor után egy 3 csavaros tömítés található, ezt kénytelen volt bekenni tömítővel, mert a felfekvő felületek már nem voltak hibátlanok. Viszont most teljesen tömített. A közép- és hátsódob között újra egy tűzkarika van, ebből vettem újat. Ez belül 58mm kívül 68 mm átmérőjű.
Mivel minden függesztő szakadt volt és 2-t dróttal pótoltak, ezért rendeltem ebből is 4 db-ot. A hátsó dob karosszériára csavarozott függesztője hiányzik, ezt ideiglenesen egy 156-osével pótoltam de megrendeltem a gyári darabot.
A hővédők sok helyen át voltak szakadva a csavarnál, itt nagyobb alátétekkel rögzítettem. Az üzemanyagtank előtti hővédő csavarjai elforogtak, ezeket az ellendarabbal együtt kellett kiszednem és 8-as lemezanyával pótolni.
Rendeltem 10db piros, és 10db sárga ledet, pótféklámpába a rizsszem izzók helyére. A pirosat tudtam, hogy jó, de kiváncsi voltam milyen a sárgával, végül is közelebb áll a hagyományos izzóhoz a színe, és a sárga nyert. 5. 6. képen balról 3db hagyományos, majd 2db sárga és 2db piros. A pirossal határozottabban pirosabb a színe a lámpának, de a sárgával eredetibb. A pótféklámpa érdekesen jött ki, a bal oldalon a tőcsavar jött ki a lámpatestből a jobb oldalon rendesen az anya tekeredett le. Eléggé oxidosak voltak az érintkezési felületek, ezt kontakt szprével kezeltem. A középső izzó már rendesen meg volt feketedve, valószínűleg már nem sokáig húzta volna. A ledek nem fértek be alapból a búra furataiba, ezt egy picit fel kellett bővíteni...
City-ről hazafelé elkezdett PHuBi melegedni.
Hogy merre is induljunk a javítással ma tettem egy kb. 100 km-es próbakört.
Itthon lelazítottam a kiegyenlítő tartály kupakját hogy ne legyen nyomás rendszerben.
Mentünk kb. 25 km-t országúton, minden normálisan működött azzal a különbséggel hogy kicsit magasabb üzemi hőfok állt be és a terhelés váltásokat szinte azonnal lereagálta a hőmérő. Gyorsítás 50-90 és már 90 fok felett állt a mutató, a 90-et tartva vissza 90 alá.
Megálltam hogy megnézzem a vizet.
Induláskor max szint alatt volt, most felette. Máskor is így szokott lenni. Buborékok nincsenek.
Meghúztam a sapkát hogy ne szeleljen. Most a víz hőtágulása miatti nyomás növekedést kizártam. Ha most felkeményedik a cső akkor beledolgozik valamelyik a henger a víztérbe. De kb. 40 km autópálya után se keményedett fel - Nem hengerfejes!
A csövet fogva érezni a víz áramlását de elég lagymatagnak tűnt.
A terhelésváltásokat most is elég intenzíven követi a mutató.
A ventilátor mindkét fokozatban működik. Ellenben ha meleg motorral és járó ventilátorral megállok alapjáraton nem nagyon akar visszahűlni, mintha csak a blokkra csapó levegő hűtené.
A hűtő meleg, de nem mondanám hogy nagyon.
Számomra egyértelművé vált hogy nincs elég keringés.
Azt hogy nincs légtelenítve a rendszer kizárnám. A hűtőnél víz folyik a többit meg elvileg kidolgozza magából. Meg mitől levegősödött volna le AlfaCity-ben?
Marad a két fő gyanúsított:
- termosztát
- vízpumpa
Este ki is bontottam a termosztátot és elkezdtem bontani a vezérlést is, remélem holnap megérkeznek.
Eljött végre a várva várt esemény újra ! :)
Utoljára még a Muffin-nal voltunk cityn , azt is nagyon élveztük, és a mostani is nagyon jó volt köszönjük a szervezők sok sok belefektetett munkáját.
Nagyon jó idő volt már már túl meleg is, de a jó kaják ,jó kiállítók na és persze a színpadi programok elterelték róla a fókuszt, egyszóval mi nagyon jól éreztük magunkat.
A Juniorral kapcsolatban vegyesek az érzelmeim. egyszerre tetszik és nem tetszik. :) Az biztos ha szembe jön velem egy azt megismerem már messziről.
Az autó jól bírta az utat, nem volt semmi gond egy kis hiba lámpácskát leszámítva. Egyik körforgalom után kigyulladt a légzsák lámpám. Nem tudom miért , lehet a porszívózáskor kontakt hibás lett valamelyik ülés légzsák, majd kiolvasom hogy mit is ír pontosan.
Már jó pár éve így most is a Nagy Túra előtt feltöltöttük a klímát.
Kellett is mert 440gr ment bele.
Érezhetően gyengélkedett már a klíma teljesítménye, már tavaly sem volt az igazi. Mivel nem egy hú, de hirtelen ment el a klíma teljesítménye, nálam idáig még ellenőrizve sem volt a négy év alatt, gondoltam, kisérletezem az otthoni klímatöltéssel. Rendeltem a múlt héten ehhez egy szettet a EasyKlímától, ami a mai napon meg is érkezett. Útmutató az oldalukon, megkönnyíti a rendlést, hogy típus szerint ki lehet választani, hogy mire van szükség.. A művelet a felkészüléssel együtt kb. fél órát vett igénybe, és csak az egyik palackot kellett felhasználnom. Az óra szerint ís gyenge volt a nyomás a rendszerben. Most már érezhetően jól működik :)
Folyamat közben észrevettem, hogy a klíma gumicsőve hozzáér a hűtőventillátor burkolatához, és már elég jól ki is dörzsölte a csövet. Jó, hogy el nem pukkant...
Sajnos az üzemanyag szivattyú csere mégsem oldotta meg az időnként előforduló reggeli indítást követő dadogást, rángatást vagy épp fulladást. Egy bejegyzésben találtam infót, hogy hibás MAP szenzor is lehet a ludas a dologban. Mivel ritkán előforduló hiba, így nagyon nehéz éppen elkapni élő adatokat figyelve, így gondoltuk nem egy óriási költség a csere, így meg is rendeltük a gyári Bosch szívócső nyomás érzékelőt és a töltőnyomás érzékelőt is. Ma mindkettő cseréje megtörtént, így jöhet az újabb teszt időszak!