Blog

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2024-06-15

Megcsináltam én is a Sanyi által kitalált hűtőmerevítő saját verzióját. Az előzőnek a tetejéből készült nálam is, csak én egy csavart használtam a hűtőnél hogy a másik végét lehessen mozgatni függőlegesen és ne kelljen merevítő. A zárhidat nem akartam megfúrni, ezért a már meglevő csavarhelyre fogattam fel. Felhegesztettem az anyákat, így könnyen szerelhető.
Az utolsó pillanatban csinálhattam meg, mert a hűtő teje már mozog, majdnem teljesen elvált, de még nem folyat. Kb 100-150 km-t mehettem vele a csere óta. Azért majd egy tartalékot be fogok szerezni, mert bármikor kellhet.

 
>> Szervizzümi166 // Alfa Tonale 1.5 (160LE) Sprint // 2024-06-12

Letudtuk a bejáratós időszakot, az ajánlásoknak megfelelően lecseréltettem a gyári olajat és szűrőket. Így megkapta a friss Selenia 0W20 Eco 2 olajat, hozzá új pollen, levegő és olajszűrő is járt. Az átvizsgálás során mindent rendben találtak. (4000 km.).

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2024-06-12

Ma megjártuk a Großglockner-t oda-vissza.
Majd 1,8 km a szintkülönbség.

Lefelé katasztrófa a motorfék hiánya (D-ben is lófütty), a fékek nem örülnek túlzottan.
A Spideres tempónál sokkal finomabban és útközben 2-3x is megállva hogy tudjon hűlni amikor leértem durva fékszag volt a kocsi körül. Az első és a hátsó(!) fék is olyan meleg volt hogy a nyál elsercent rajta. (Nem a tárcsán hanem a féken.)

A Spiderrel így közlekedve alig melegszik meg a fék.
Szóval igaza volt anno a tesztelőnek hogy a Giulia alföldi autó :-(

Két esetben azonban VOLT motorfék, mindkettő eset már hosszabb lejtmenet után jött. Ilyenkor 0-ra esett vissza a fogyasztás. A baj csak az hogy pár száz méter után visszaállt az eredet helyzet.


u.i.
Ausztriában az útra továbbra se esik a hó :-)

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-06-11

Letekert ablak, itáliai meleg, öreg Alfa GTV.

Kecskemét-Izsák-Orgovány-Jakabszállás-Kecskemét

70km
39654km

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2024-06-11

Ideje volt megjáratni. Munkából hazafelé szaladtunk egyet Izsák felé. Mindig oda lyukadok ki, hogy milyen f@sza kis autó.

40km

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-06-11

Idegesítővé vált, hogy a kuplung pedál gyakran beesve marad. Ez olyan 10-15 milli volt. Javítgattam már a pedált a kuplung főhengerrel összekötő gumi szilentet, de mostanra már teljesen tönkre ment. Szerencsére a régi Fiat500 cuccok között találtam egy gumi alkatrészt, ami jó kiindulási alapnak bizonyult. Ki is faragtam a megfelelő méretre. Fáin lett.

A siker örömére, még egy ülés ápolást is kapott az autó.

207199km.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2024-06-11

Munkába járós lett a kis V6 a múlt héten. Nem ideális terepe ennek az autónak, de feldobja a napom.

Miután a gyerekeket elviszem a suliba, már meleg motorral az üres városszéli éles kanyarokkal tűzdelt szervizutakon megtalálom a módját, hogy megmordintsam a kis hathengerest.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 164 2.0 TS 8V Super // 2024-06-10

Rendeltem 2x2db 10mm-es nyomtávszélesítőt. Túlzásba nem akartam esni, de várhatóan ezzel is kicsit szélesebbnek fog tűnni az autó.
A gyári felnim ET49 és a hátsó gumi nagyon közel van a lengéscsillapítóhoz. A kiszerelt darabokon látszottak kopásnyomok, feltehetőleg tempós kanyarban bukkanónál hozzáérhetett. Ezzel a szélesítéssel ez is megoldódik.

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2024-05-24

Sajnos nagyon megjártam. Kb 200 km megtétele után hosszbordás szíj automata feszítőgörgőjének a csavarja eltörött és bedarálta azúj hosszbordás szíjat a vezérlésbe. A motor megállt. Több hónap parkolópálya következett.
Mint kiderült a szíjfeszítő csavarja anyaghibás volt, ez okozta a törést és a nagy mértékű kárt.
Mivel nálam az autó nagy becsben van tartva, ezért fontos volt, hogy mindenképpen megfelelő referenciájú szakemberekkel csináltassam meg.
Az autó tréleren el lett szállítva Erdő Attila Alfa szakihoz Szentbalázsra, aki szétszedte. Tőle a hengerefejet kompletten szelepekkel együtt Zalaegerszegre vittem a Motor és Hengerfej Center Bt- hez, akik szintéán nagyon jártasak a szakterületükön.
Kiderült, hogy 6 db szelep sérült mindösszesen. Viszont mivel a garancia csak a javított alkatrészekre terjed ki, ezért mind a 20 szelep és a hozzá való cullangok cserélve lett újra és a hengerfej sikolása is megtörtént. Ezután Erdő Attilához vissza szállítmányoztam a hengerfejet és a cuccait, aki össze építette.
Az autó végülis patika lett, természetesen mindkét szerelőszámlát adott és garanciát vállalt.

 
>> Tuning és extraFangio // Alfa 145 Restomod Fangio Limited Edition // 2024-06-09

Ki lettek cserélve a kerékagyak 5 csavarosra.
Erre azért is volt számomra szükség, mert nem találtam rá olyan felnit, ami ET számra megfelelő lett volna.
Előre - hátra nagyobb féktárcsák és fékmunkahengerek kerültek fel, rozsdamentes acélbevonatos sport fékcsövekkel.