Blog
Nálam is előjött, és este már nem is indult. Persze Balatonon!
Bebikáztuk és szépem ment megint, egy akkucsere után a jelzés is eltűnt!
Exide Premium 72Ah
139280Km
Ismét eltelt 10e kilométer, szóval kapott egy általános szervizt. Plusz kapott egy hátsó albaktörlő motort, mert a régi feladta. Újat sehol se találtam, így kénytelen voltam a Trencsikéktől venni egy használtat.
Km: 194500
A Kovács autótól rendeltem: Exide 12V 77Ah 760A Jobb+, nem start stop. 35805Ft+ 2899 szállítás+ 1450 terjedelmes csomag.
212440Km.
Apró esztétikai deficitnek tartottam már az elejétől fogva, hogy a szép sötét felnikben ott kandikált, szinte világítva, a fémszínű szelepszár. Volt pluszban 4 db ilyen szelepszáram a másik (azóta eladott) felniszettem TPMS készletéből, gondoltam, azokat lefújom feketére és gumicserekor azokat rakatom vissza. Ez meg is történt, Plasti Dip-pel, "folyékony gumival" (amit ajándékba megkaptam Erhardtól) tüsszentettem le azokat. Az elképzelésemmel azonban 2 probléma is akadt.
1. Amikor mentem gumicserére, akkor otthon felejtettem a fekete szelepszárakat.
2. Gumicserekor nem opció leszedni TPMS szenzorokat, ha nem akarom cserélni azokat (mint utólag számomra kiderült).
Akkor jöjjön az alternatív megoldás: a helyükön lesznek lefújva. Mivel nem valódi festékről volt szó, hanem egy gumis bevonatot képző anyagról, amit száradás után simán le lehet húzni, ha nem tetszik, ezért bátrabban vágtam bele a projektbe. Így nem kellett attól félni, hogy a fényezett felnit összecseszem, ne adj' Isten az autó karosszériájára is ráködölök.
A végeredménnyel nagyon elégedett vagyok, pont azt hozta, amit vártam. Elrejti végre a felniben a szelepet, sokkal homogénebb így az egész, ha ránéz az ember.
(Közelről persze nem egy műremek, de közelről úgyis csak én látom, mikor nyomást állítok.)
Leányfalun volt hivatalos dolgom, kicsit kiegészítettem egy nógrádi körrel előtte.
Nőtincs-Nézsa-Galgaguta-Cserháthaláp-Herencsény-Alsótold-21-es-Herencsény-21-es.
Leányfalun egy óra állás után nem indult a V6. Rémület, esteledik, hogyan tovább. Szakértőm szerint a főtengelyjeladó csinálhat ilyet.
Egy óra nyitott motorfedél után beröffent. Hazafelé a régi ötösön óvatosan, nem is lehet gyorsan menni már rajta...
Kecskemét-Nőtincs-Alsótold-Nagykökényes-Hatvan-Leányfalu-Budapest-Dabas-Kecskemét
~~530km
207944km
Nem az autót, inkább magamat kellett tesztelni. Elmegy.
Kecskemét-Izsák-Orgovány-Bugac (Aranymonostor)-Orgovány-Izsák-Kecskemét
~130km
Hőség, letekert ablak.
Átléptük a negyedik közös tízezret.
40074km
Megjött a Valeo termosztát. Calorstat van a csomagban (Made in France) és ugyan úgy "pöcökkel" kitámasztott mint ami kijött. Mondjuk itt legalább egy tengelyben van az egész.
Bekerült. Az eredeti hőmérő szenzor került bele.
Kapott friss fagyállót és egy új kiegyenlítő sapkát (1bar).
Tesztút ahogy a múltkor.
Bemelegedés után nyit a termosztát ahogy kell és tartja a kb. 88 fokot. Országúton kb 89-re áll be, amit autópályán is tart. Megálláskor gyorsan felkúszik és indul a ventilátor. Kétszer néztem rá, mindkét alkalommal puha volt a vastag gumicső, nincs nyomás a rendszerben. Furcsa, mert kellene.
Hazaérve csökkent a hűtővíz szintje is, de ez lehet azért van mert lelégtelenítette magát.
...vagy mégse...
Itthon egy nagy fecskendővel levegőt fújtam a tartályba. Eltűnt benne.
Valahol szelel a rendszer? Vízfolyás nyomát nem látom...
Előkerestem egy régi tartálysapkát, kissé megmókolom és holnap megpróbálom vele felfújni a rendszert.
Szar ügy lenne ha nem tudnánk az idei Nagy Túrára PHuBi-val menni, Giulia nem igazán hegyi autó....
Update 2024.07.09.
Felfújtam a rendszert, nem ereszt.
Aztán megnéztem az új kupakot és kiderült hogy a tömítés gyárilag nincs az alján, rátekeréskor nem is megy le. Csavarhúzóval kell legyömöszölni az aljára és akkor tömít.
Hiányzott a hátsódob bal oldali függesztője. Sikerült Olaszországból rendelnem egyet.
9 EUR volt a darab, de 22 EUR postaköltséggel küldték el.
Először a történelemben saját alfa nélkül érkeztem.Épp vezérműszíj cserén volt.B tervként Ducatival indultam,majd 3x szétáztam ugyhogy irány haza majd Dévid barátom mellett a jobb egyen Köszi a fuvart.
Sikerült gombokert szereznem egy blackline scudetto belső és felső elemet, V alak sehol se volt használható állapotban, igy a szett csak a polcon porosodott.
Alfacityn GT barátommal punnyadas közben ugrott be a fejembe egy gondolat hogy tudnék a sima krómból mattot csinalni.
A gondolatot némi tesztelés után tettek követték.Az eredmény sztem jó lett.
A GTA logót is mattítottam ha már benne voltam.
Felraktam Amore shopból rendelt uj emblémákat is.