Blog

>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2024-07-25

Éves szerviz olajcserével + olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő

KM: 157969

 

Útközben többször feltűnt hogy finom sípoló hang társul PHuBi alap motorzajához. Néha indításkor némi "rugózaj" is társul hozzá, ami aztán pár mp után elhallgat.
Ma utána jártam hogy mi lehet ez.
Az egyértelmű hogy valamelyik szíj adja a hangot.

Hogy egy forrást kizárjak, ma lekaptam a hosszbordást és elindítottam a motort.
Nos indításkor újra produkálta a "rugózajt" és a sípolást.

A gyanúm a 2018-ban cserélt vezérműszíj feszítőre terelődött. Valószínűleg a vízpumpa cseréjekor megmozgattam és így 5x ezer km után kezdi feladni a harcot.
Télen terveztem a komplett cserét, most előbbre hoztam.
Megrendeltem a Conti szettet.

 

Magassági pont megvolt - Hányszor volt meg mag. pont - Össz magasság - Mennyiség % - Magasság %

Összesen 419 db 556 db 903 689 m 35,60% 55,54%
0 Gyalog 94 db 100 db 224 230 m 7,99% 13,78%
1 PHB-574 Spider 220 db 267 db 407 800 m 18,69% 25,07%
2 LHU-600 Spider 64 db 75 db 118 160 m 5,44 % 7,26 %
3 Giulietta 53 db 55 db 73 237 m 4,50 % 4,50 %
4 Alfa 159 11 db 12 db 13 557 m 0,93 % 0,83 %
5 Giulia Super 12 db 13 db 20 752 m 1,02 % 1,28 %
6 Egyéb autó 6 db 6 db 4 631 m 0,51 % 0,28 %
7 Alfa 156 SW 5 db 6 db 4 652 m 0,42 % 0,29 %
8 Giulia Veloce 16 db 22 db 36 670 m 1,36 % 2,25 %

 

A termosztáttal együtt rendeltem egy vízpumpát is. A termosztát cseréje után nem tudtam nyugodni.
Nekiálltam...
Tuti nem volt rossz mert mint kiderült Csöri anno fém lapátosat tett bele. Ha tudom nem állok neki. Sajna csak annyi infóm volt hogy cserélte, de hogy mire arról nem tudtam.
A műanyagnak egy lapáttal többje van, kíváncsi leszek mit számít.
Teszt a "2024 Nagy Túrán"

 

Hazaértünk az idei Nagy Túráról:
- 6 ország (H-A-D-CH-Samnaun-I)
- 4 szállás - ebből egy a Stelvio-n
- 4.771 fénykép
- 2.216 km
- 171,25 liter E95 (néha E10, néha E5)
- átlagfogyi: 7,727 l/100km

PHuBi jól viselkedett.
Hágók:
- 1.702m Dachstein Schladming induló állomás - Végpont -
- 1.370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
- 1.290m Filzensattel - Hágó -Fm
- 1.000m Griessen Pass - Hágó -Fm
- 756m Rass - Elmau központ parkoló
- 745m Steinbacher Sattel - Hágó -
- 1.119m Holzleitensattel - Hágó -
- 1.215m Fernpass - Hágó - FÁ
- 1.225m Zugpizte induló állomás Ausztria - Végpont -FÁ
- 998m Zugspitze induló állomás Németország - Végpont -FÁ
- 938m Klais_FÁ
- 955m Scharnitzpass - Hágó
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó -FÁ
- 1.222m Mösern
- 1.850 m Samnaun
- 2.383m Flüelapass - Hágó -Km
- 843m Solis Viaduct - Punt da Solas
- 2.050m Berghaus Splügenpass - Pm
- 2.115m Splügenpass - Hágó -Bm
- 1.901m Montespluga gát
- 1.140m Passo di Agueglio - Hágó -Bm
- 1.815m Malojapass - Hágó -Km
- 2.284m Julierpass - Hágó -Km
- 2.315m Albulapass - Hágó -Fm
- 1.889m Ova Spin - Hágó -Sm
- 2.149m Ofenpass - Hágó -Km
- 2.503m Umbrailpass - Hágó -Fm
- 2.758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
- 2.800m Tibet Hütte - Végpont -FÁ
- 2.188m - Berghotel Franzenshöhe
- 1.219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm

- 2.700m Dachstein - lépcső a semmibe
- 1.520m Hartkaiser - Bergbahnen Wilder Kaiser
- 1.650m Scheffau-Brandstadl felvonó
- 2.600m Zugspitzbahn felső állomás
- 2.962m Zugspitze - Végpont Felvonó Gyalog -FÁ
- 3.174m Stazione di partenza funivia Stelvio-Trincerone

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2024-07-03

Az autóvásárlást követően 10 évvel és 112e km-vel ezelőtt cserélt vezérműláncszettek cseréjére került sor. Ugyanazok a láncszettek kerültek ismét beépítésre, amiket a FilterABC webáruházból szereztem be.

Egyúttal a motorolaj és olajszűrő is cserélve lettek, ezekben nem volt még 6e km sem az előző csere óta.

Az egyik tolatradar szenzort is cserélni kellett, amit szerencsére már előre betartalékoltam a fiatalkatreszek.hu weboldalról jóval korábban megrendelve.

Km óraállás: 179 000

- Vezérműláncszett bütyköstengelyhez (Fai TCK5) 74 475 Ft
- Vezérműláncszett kiegyenlítő tengelyhez (Fai TCK3) 33 555 Ft
- Postaköltség 1 570 Ft
- Motorolaj (FUCHS Titan GT1 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Tolatóradar szenzor (AL47008) 6 620 Ft
- Munka- és anyagdíj (motorolaj, olajszűrő) 130 000 Ft

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2024-02-21

Döglődött az akksi, ezért elmentem venni egy újat.
Jó fej volt az akksi boltos, rámért a generátor töltésre, és azt mondta előbb nézessem meg a generátort, mert alacsony a töltés.
És valóban: generátor felújítás lett belőle, az akksi meg azóta is szépen teszi a dolgát!

Egyúttal sor került a meghajtó szíjak cseréjére, illetve a jobb hátsó törött spirálrugó cseréjére.

Km óraállás: 178 255
- Generátor felújítás
- Meghajtó szíjak (Continental)
- Spirálrugó, jobb hátsó

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2024-02-11

Mivel az utángyártott karterszellőztető gumimembránok nem épp a tartósságukról híresek, ezért felkészülve a későbbi cserére beszereztem még 2 db-ot a Kauffer.hu webáruházból.

- ERA559089A ERA Olajleválasztó, forgattyúsház szellőztetés 2 552 Ft
- 004-028-125-ABK Abakus Szelep, forgattyúsház szellõztetés 1 716 Ft
- Postaköltség 1 769 Ft

Remélem nem lesz rá szükség, de megnyugtató hogy betáraztam.

>> SzervizPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2024-07-24

Mivel az autó legutóbbi szervizéről semmilyen infó nem áll rendelkezésre, ezért a folyadékok és szűrők cseréje mellett kap egy új vezérlést vízpumpával, új hosszbordásszíjat feszítővel, új gyertyákat, és ami még majd az átnézés során felmerül.

A topikok olvasgatása alapján Olmann Zsolt (Alfa Romeo Szerelem Kft) mellett döntöttem, remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket! Ma beadtam az autót, ha semmi komoly probléma nem merül fel, akkor holnap este elhozhatom.

Tervezett cserék:
- olajcsere (Selenia) + összes szűrő (Filtron)
- Multiair szűrő (55238665)
- gyújtógyertya (NGK)
- vezérléscsere + vízpumpa (INA) + hűtőfolyadék
- hosszbordásszíj + feszítő (Dayco)
- fékfolyadék
- fékek ellenőrzése
- teljes átnézés

Update: másnap délutánra elkészült az autó. Semmi különös problémát nem találtak, a diag is csak a tegnap reggeli akku lemerülést mutatta (holnap kap egy újat), viszont a kért gyertyacsere és fékfolyadékcsere elmaradt/-felejtődött, aminek nem örülök, mert majd vissza kell mennem miatta.

Semmit nem vittem (pedig alkatrészes cégnél dolgozom), de a számla végösszegéből kaptam kedvezményt, így nem jártam sokkal rosszabbul. Kifejezetten fairnek tartom Zsolt hozzáállását, kerek perec elmondta, hogy van egy fix összeg, amit egy ilyen munkán keres. Ha az alkatrészen nincs haszna, akkor azt rászámolja munkadíjban, így felesleges az alkatrész vitelével bajlódni, és ha garanciális ügyintézés merülne fel, azt is egyszerűbb intézni. Számlát kaptam a javításról.

Göngyölített vételár: 3.286.000 ft

 
>> EseményPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2024-07-10

A kötelező biztosítás megkötése, majd az eredetvizsga után következhetett az átírás, csak hogy mindenhol leperkáljon még az ember pár tízest adó formájában…

KGFB: a Genertel adta a legjobb ajánlatot, de mivel a másik kocsin van a bónuszom, így erre egyelőre nagyon magas díjat fizetek, ami persze B10-ben lényegesen kevesebb lesz. Most 74.365 forintomba került.
Az eredetvizsgáért 17e forintot kellett otthagyni.
Az átírás teljes költsége 108.050 ft volt.

Göngyölített vételár: 3.128.000