Blog
DeDion keret és váltó végre két külön darab, szétszedve.
Speer mintha nem müködne, tekerem hardyt, lefogom egyik féltengelykihajtás könnyedén és pörög a másik.
Fékek új tárcsával, betéttel teljesen rendben lesznek.
+15 fokban, 1 hét állás után nem indult a gép, lemerült az aksi. Már 1 éve húztam a cserét, most megtörtént.
ZAP Silver 64AH lett a befutó, többek között azért mert nagyon olcsón sikerült beszerezni.



Egyre hidegebb van,így nem halogattam tovább a dolgot és feltettem a téli kerekeket a gépre.
A nyáriak,szépen megtisztítva töltik jól megérdemelt téli szabadságukat:))!

Mostanában nem érzem az ihletet hogy magasröptű postokat írjak. Ez is csak egy tényeket közlő jegyzet.
- Téli gumik fent. ..még mindig béna ez a felni.
- Új ablaktörlő lapátok
- Vezérlőegység vizsgálat - turbónyomásra voltam kíváncsi. Najó, erről bővebben..
Az ingadozó teljesítmény görbe okát most épp a turbó nyomás körül keresgettem, ezért kértem a mérést műszerrel. A mérés különböző fokozatokban történt, és a jellege miatt a váltásokat és a forgalom miatti gázelvételt is jelzi a görbe. Ezért kicsit zavarosak ránézésre. A legszebb mérés 5. történt, mikor egész hosszan sikerült kiforgatni a tartományt (3750ig ~ 170 km/h). Az eredmény egy szépen felépülő egyenes, hullámok nélkül (2,25-2,48 bar). Ergo, a hullámzás oka nem itt keresendő.
Pár oldalas grafikonok emlékül, amiről képet lusta vagyok csinálni.
(a felső fiókba tetted őket)
Meghuzkodttam minden vákuumcsövet,ellenőriztem a szigeteléseket,végre pöcc-röff indul,gyönyörűen jár,lassan szíjcsere lesz,meg termosztát csere.
152345 km kényszerü olaj (Castrol) és olaj szürő (MANN) csere volt sajnos nagyon kopognak a hidrotökék és meg probáltuk egy motor moso adalékkal hátha kitisztulnak ezt majd az idő eldönti közben a szerelőnél volt egy alfára való motorvédő burkolat az is felkerült a kocsira egy kis apró pénzért.
Hej,már menni is kell haza és pont most lett jó idő,persze.Kis kitérőt tettünk hazafelé:
Szádvárat néztük meg az aggteleki hegységbenKét és fél órás sétát vett igénybe de megérte.Magyarország egyik legnagyobb várának maradványait tekintettük meg.Több mint 200 méter hosszú volt,amíg a bunkó labancok fel nem robbantották :(
A középkori kocsiúton mentünk fel,amit onnan léehetett tudni,hogy több helyen meg volt a kocsikerék nyoma,ahogy kivájta magának az utat a kőben.És persze lenyűgöző volt a kilátás a hegytetőről.Visszaérve úgy döntöttünk,hogy még elalfázunk Szalonnára,ahol középkori templom van,900 éves az egyik fele.Érdekes volt ez is de indulmi kellett már haza,mert nem akartunk túl későn hazaérni.Azért sikerült eltévelyegni kicsit Rimaszombat nál de így legalább megláttuk a lemenő nap fényében körvonalazódó hattornyú kastélyt Gácson.Úgyhogy sötétben érkeztünk haza de kit érdekel?Lényeg,hogy megint láttunk szépeket :)












Ma sokat csuklottam,ugyanis sokszor emlegettek :)
Ilyenkor szidtak :)
Ugyanis kirándultunk ma a szádelői völgyben és jól megjárattam mindenkit :)
Először nem volt vészes,mert egy szurdokvölgyben sétáltunk sziklafalak között, visszafelé azonban mindenkit rábeszéltem arra,hogy másik úton menjünk vissza.
Bölcsen elhallgattam azt az apróságot,miszerint ez a kis kitérő azzal jár,hogy meg kell mászni egy hegyet,majd onnan leereszkedni.A leereszkedés nehezebb volt egyébként,zergéknek való :)
Viszont a látvány kárpótolt mindenért :) Odafentről ugyanis gyönyörű kilátás nyílott az alattunk húzódó völgyre, és messzi hegyvonulatokra :)Sajnos párás volt kicsit az idő,ezért nem lettek túl jók a képek de hát láttuk,amit láttunk :)











