Blog
AZ AKTIV SZÉNSZÜRŐ TELJES TÖMÖDÖTTSÉGE OKOZTA NÁLAM A TORPANÁSOKAT ÉS A HOSSZABB IDEJÜ ÁLLÁS UTNÁNI NEHEZEN INDULÁSOKAT!!!!!!! AZÉRT IROM NAGY BETÜVEL MERT EZT A MEGOLDÁST MÉG NEM OLVASTAM A FÓRUMON ÉS LEHET SOKAN SZIVNAK VELE... ÉRDEMES PRÓBAKÉPPEN KIIKTATNI AZ AKTIVSZENET ÉS LEDUGÓZNI A SZIVOCSÖRÖL JÖVÖ VEZETÉKET...
Hosszú kerben pihenés után akadt valaki, akinek szüksége volt rá. Pontosabban csak a motorjára, mivel azt külön nem talált, és így Szeptember 11-én (911!:)) megváltunk szeretett első autómtól. Szíve (és egyéb apróbb alkatrészei) egy szép P4-ben élnek majd tovább. Cuore Sportivo!
Nem találtam lakatost, pedig "csak" az alábbiaknak kellett volna megfelenie:
-ne kapkodjon, gondolja át a melót
-közelben legyen, hogy bringával is elmehessek, ha kell...
-próbálja két részre osztani, azaz feltárás után szemlézés
-meg lehessen itt állítani a projektet esetleges üregi munkálatok miatt
-a befejezés a lehetőségekhez mérten szép legyen,
-ahová tömítőanyag kell a védelem miatt, oda tegyen, de ne azzal takarjon el félcentis réseket
-a csupasz/enyhén rozsdás fémet - ezzel a jelöltek 99%-a ki is esett - ne alvázvédővel akarja "lefesteni"
-ár/gyakorlottság arány...
...de ne is folytassuk, mivel augusztusig nem találtam senkit (hogy őszinte legyek, nem is nagyon kerestem) a következő elhatározásra jutottam:
elkezdem magam a feltárást és a zavaró/féltett alkatrészek leszerelését - előbbit a munka mennyiségére vonatkozó megvezetések elkerülése miatt amúgy sem árt magunknak csinálni, utóbbiaknál meg isten ments lakatosra bízni a sosem látott rögzítők, bolhák szakszerű eltávolításának kérdését - aztán majd meglátjuk...
Kirepült a szőnyeg, a szellőzőkonzol, a hátsó pad, így a gyerekülések alatt egy többrétegű pokróc az ülőlap :-)
Felosztottam a padlót és a küszöböt utastér, illetve végszekciókra, ezt jelzendő a küszöbökbe egy-egy PUR-hab gát került, ha esetleg mégis belecsúsznék a vizes időbe, akkor egy kibontott küszöbvég elvan magának pár napig, csak a küszöb középső részére és a szellőző/üregvédő lyukakok át a padlóra ne jusson a víz.
A padlólemez már javítva volt minden "kvártélyban" a B2 kivételével, természetesen igényes módon direktben az alvázvédő ment rá, ezt kellett első körben leszedni az alatta kialakult, de még nem vészes rozsdával együtt.
Első nehézség a gépesítés volt: csináltattam egy izzófoglalat-konnektor adaptert, de sajnos az 500 W-os fúrótól is már égett a mennyezetben a szigetelés - nagyon vacak vezetékelése lehet - így nem kockáztattam.
Ezután - bár szerettem volna a magam időbeosztásában használni az áramot - a tulajdonos vénasszony megkörnyékezése jött. Eredménytelenül, mivel elmondása szerint fél, hogy a régi elektromos rendszerét tönkreteszem... De ez inkább irigység, hiszen még a komplett, órától való új rendszer általam finanszírozott, neki tök ingyenes kiépítése sem érdekelte, aztán mérgében a fejemhez vágta, hogy neki az én egész szerelgetősdim sem tetszik... Mindezt persze akkor nyögi ki, mikor a drótkorongos fúróval meg a hosszabbítóval a kezemben épp készültem volna a padlólemezről a nem odavalókat lekaparni...
(a hülye tanácsait, miszerint szerelőre kell ezt bízni / új autót kell venni, meg sem hallottam! De legalább kiderült a dolog, amint lehet, lépek, illetve a garázs más pozitívumai miatt ha maradok is, meg fogom találni a módját, hogyan viszonozzam a kedvességét...)
Megtörtént az első szerviz, olajcserén kívül egy-két apró problémát kellett orvosolni, mint bal első műanyag sárvédő lemezt kicserélték, mert nem illeszkedett normálisan, továbbá igazítottak az alsó deknin is (ez szintén műanyag), túlságosan lelógott. A jobb első fútómű fékjénél lévő hűtőlemez beleért a tárcsába (szép hangja volt), de megoldották (bár én még mindig hallok halk kösznyönlést - valszeg a tárcsa lesz - bosch gyártmány :( ). Ami már kicsit vészesebb lehet, hogy a váltóház illesztésnél gyöngyözik az olaj - a szervizben megnyugtattak, hogy legközelebb ránéznek, és ha kell, szétszedik majd újra tömítik.
Jah, nagy kínlódások árán végre a kőfelverődés elleni fólia is rendben van - háromszor cseréltek rajta darabokat, legutóbb az egészet, de ezt már nem az a cég, aki felrakta először. Ha ilyet raktok fel, marhára nézzétek meg, milyen fólia és ki rakja fel, mert kiábrándítóan néz ki, ha rosszul van felrakva vagy rossz minőségű a fólia. A Persecutor -t kerüljétek, nagyon messziről ....
Szerviz után mentem vele, kicsit kihúzattam, a hangja valami gyönyörű... (innentől mindent megbocsátok neki :) .
Utoljára - de nem utolsó sorban, hálás köszönet Rohodi Misinek (Autóház Budaörs).
Ma nap is sikerült valami tuti dolgot találni egy itteni tunyig boltban találta slim spoilert (leg kisseb ) a csomagtartora csak ez hinyzott ahoz hogy teljes legyen az optika upgrade! Remélem hamar meg jön olszból jön egyenesen a Lester gyárból :-)( A kép ilusztráció!)

Kicsit gyengének éreztem már a fékeket, ezért kicseréltettem a betéteket.
157035 km
Sikerült a műszaki! A xenont tegnap kikötöttem, ma be lett állítva a futómű is. Az első fékek eltérése a határon volt, ezt majd meg kell nézni. A többi dolog rendben van.
Végre 3 év álmodozás, tervezgetés után eljött a várva várt upgrade, a kipufogó ideje. Egy roppant előnyös vétel során hozzájutottam egy Ragazzon dupla OO DTM 70-es rendszerhez és ezekkel együtt egy új első dobhoz is, amiket ma sikerült felszerelni. A különbség ég és föld. Fantasztikus az új hang. Nagyon tetszik, mind optikailag, mind pedig akusztikailag.








pollenszűrő (alco)
gyújtókábel-készlet (brecav)
termosztát (QH)
első fékbetétek (textar)
izzók, biztosítékok
Ma hangot adtam a kocsimnak :D.... Végre több hónapnyi szájlensz után kézhezkaptam a Pioneer Deh 4000UB fejegységemet, amit be is toltam a neki megfelelő helyre... Gyerekek a Pionner az egyik legjobb nagyon szépen szóól... Csak ajánlani tudom... Hátra van még a mélyládám beszerelése, az erősítője már fel van csavarozva a csomiba...
