Blog
Holnap indulunk Lengyelországba, a kocsit is fel kell készíteni:
-hűtőfolyadék csere
-akkumulátor csere
-akkusaru csere
-kis tisztogatás
A hűtővíz csere tréfás volt, még nem csináltam ezelőtt. Kicsi folyt a nyakamba is:)
A gyári adat szerint 7.3L kell bele. Nekem 6.5L ment bele. járattam is és utána sem kellett önteni pár decinél többet.
az akku meg már 4 és fél éves volt, végig utcán alvós autóban. Sokszor kellett tölteni is, inkább vettem egy újat (akciós 56Ah-s)
Nem melegedett a vizem rendesen, 50 fölött állt egy picivel a mutató általában. Kapott is egy új termosztátot, amit ma beszereltek.
Közben elszállt a jobb oldali xenon trafója, kicserélve, de az meg kattogott és kiégette az izzót. Ma leszaladtam Erhardhoz és kicserélte kompletten a jobb oldalt. Most ez jó, remélem nem adja meg magát könnyen.
Kapott egy fényszóró beállítást is az autó, mert már untam, hogy minden szembejövő villog rám.
Termosztát csere + fényszóró beállítás: Bosch szervíz, Batta
A téli görgők után elvittem futómű állításra.
Ma hívott II.Kárpitos László!
Kész van a belső összerakása.Ülések átbőrözve, övek, küszöbök felszerelve, kalaptartó átkárpitozva, tetőkárpit (köszönet magemant cartársnak) üvegszállal erősítve és kárpitozva, padlókárpitozás lecserélve, váltó,- és kézifékszoknya átbőrözve, oldalkárpit felújítva (I.Kárpitos Béla munkájának javítása) és átbőrözve.
Most jön a zöldkártya, vizsga.
Irány AC'09!
Két hete meglátogattam Csörit, aki egy nagyon alapos átvizsgálás után mára rendelte vissza a pácienst, azaz az autómat. Komplett vezérműszíj-szett csere volt, vízpumpával, hosszbordással, stb. Most először lett komolyabban szétszedve a vas, és igencsak meglepődtem rajta, amit Attila mondott: még a gyári gyertyák voltak benne, nem túl jó állapotban, így természetesen azok is cserélve lettek. Ja és pár hete volt egy kis kopogás jobb elölről, a stab. pálca fáradt el, abból is új került be (mindenből gyári alkatrész ment bele, remélem meghálálja a kicsike...:-)).
Ma átvettem... ennyi... happy vagyok...
A tegnapi rossz hírek után ma nekivágtam ismét a bütokrácia sűrű erdejének, kicsit sem derülátóan. A Kispesti Önkormányzat illetékes osztályán (a nevére már nem emlékszem) is beterjesztettem a kárigényemet. Bár az FKF Zrt-nél megígérték, hogy átküldik a kerületnek, de nagyjából sejtem, hogy így év vége táján mekkora elánnal dolgoznak a hivatalokban. A hivatalban átvették a kérelmemet, és megerősítették a sejtésemet a postázás gyorsaságáról, szóval nem hibáztam. Azt is megtudtam, hogy bár a kerület az Atlasz biztosítóval van leszerződve, azért elfogadják a tegnapi Allianzos szemlét is. Viszont, hogy annyira ne legyek nyugodt, arra is felhívták a figyelmemet, hogy mivel egy csatornafedél is szerept játszott a dologban a jogászaik dönthetnek úgy is, hogy a Csatornázási Művekre próbálják terhelni a felelősséget. Az lenne az igazán szomorú dolog, mert akkor valószínűleg az idők végezetéig várhatnám a pénzemet.
Viszont a jóhír, hogy Gerissimo és Alfater a gépkocsi elkészültének időpontját a két ünnep közötti napokra helyezték kilátásba.
Ma végre sikerült felemelni, illetve megkárszakértetni az autót. Lehangoló! Eltört az olajteknő, a váltóbak és a váltó is! Kicsikét kivagyok!