Blog
Egyik este megyek haza, és az utcámban, a garázstól kb 10 méterre leesett a kipuffom... ráadásul nem hátul, hanem elöl toltam magam előtt a csövet... hátramenetben beálltam a garázsba (előre így nem ment volna, leszakadt volna az egész...)... A leömlőből szakadt ki a cső...
Miután több szaki is azt mondta, így inkább ne guruljak vele sehová, Teddy segítségét kértem, ő vontatott el kipufogóshoz. Itt is köszönöm Neki! :)
Mint kiderült az elöl lévő flexibilis cső adta meg magát, ami miatt elkezdett lógni a cső első része, majd szépen leütöttem párszor, és egyszer csak kiszakadt.
A neten találtam egy éjjel-nappali szervizt, ahol kipufogókkal is foglalkoznak, az I. kerületben van a Mészáros utcában. Mivel nagyon korrektek voltak, íme a webcímük, ajánlom őket: http://pupakteam.sss.hu/
A hétvégén kicseréltem a kuplungtárcsát, a szerkezetet, és a kinyomócsapágyat, elég rendesen megszenvedtem vele mivel még soha nem csináltam. szétszedni egyedül, az összerakáshoz már segítség is kellett. a szétszedésnél sikeresen letörtem a km óra jeladóját :(
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018996t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018997t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018998t.jpg)
Beázás miatt elvittem Szamosihoz ahol kipucolták az esőcsatornákat és pollenszűrő csere.
Ezen kívül még rendbe hozták a kulcskód beolvasó „kütyüt” mert kontaktos volt.
Dob csere és flexi csövecske. Volt ott mindenkinek az anyukájának a szidása. :-) De én csak nevettem a havercsávót. :-DDDD
Jah, dob 5ezer. :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018988t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018989t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018990t.jpg)
- 4 db nyári gumi (a nevét nem írnám le:))
- futóműállítás
- vezérműszíj
- belső feszítőgörgő
- pollenszűrő aktív szenes
- olajszűrő
- levegőszűrő
- olajcsere Selénia 20K 10W 40
: )
08'. 07.16
Pár dolgot még csináltattam az elmúlt időben. Jobb oldali központizár csere. Típus hiba nyugodt szívvel vettem róla tudomást :)
Hátul iszonyatosan nyikorgott amit a GL-szem cseréjével orvosolva lett. Közben a szerelők találtak egy logó első-felső lengőkart, amit azonnal cseréltettem is. Köszönet érte a hazai utaknak :)
Nos, nézegetem a MAK felnik utódját, bár idén a cserére nem kerül sor, de nézni ugye szabad:)
A cs.ch-n találtam is pár képet egyik kedvenc Novitec felnimmel szerelt klónvasról, így nem kell fotóboltolni, ilyen lenne vele pontyosan, mint a képeken.
Ravliknak írtam, hogy rögtön ajándékozza nekem az ő felnijeit (17"-osak, 18 szóba sem jön Andrásbácsi:P), de csak kocsicserével érdekelné a dolog:DD
Az első képen tehát Novitec N5, a harmadikon a számomra szimpatikus gyári 17es, a negyediken pedik a Barracuda (Blade oldaláról), ami szintén szimpátikus darab.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018968t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018969t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018970t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000018/0000018971t.jpg)
Ma visszakaptam végre Lucreziát. Lassan kezd összeállni a vas, bár a mostani szerviz pár újabb bajt is feltárt. A legfájóbb önindító javításakor derült ki, ugyanis ehhez le kell venni a kupufogórendszert ~S. Valamelyik előző szerelő a leömlőnél a finom menetes tőcsavarra rossz anyát húzott, a menet tönkrement. Most még Ferike valahogy összerakta, de ha egyszer elkezd kifújni, akkor megoldáshoz ki kell venni a motort, csak úgy lehet hozzáférni. Egyelőre bízom a legjobbakban :) Cserélnem kell továbbá az első hengersor középső hengeréhez tartozó gyertyakábelt is, valamint a közeljövőben át kell nézetni a motortér kábelezését egy villanyásszal, elég sok kókányolásra lelt Ferike, hosszú távon nem özembiztos. Nem úszom meg az akksi cseréjét sem. Neverending story, Alfa Romeo, szerelem ... a fene egye meg, már megint szerelnem kell :)
A nagyszerviz végül beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a gyertyacsere segített a leglátványosabban, és most már nagy fordulaton nem szaggat be. Kíváncsi leszek, a Castrol Magnatec 5w40 olaj hogy válik majd be. Az olajosok most a hidegoldali dolgokban látják a helyzet kulcsát, és ehhez mostanra új olajok vannak a piacon. Azt hiszem, egyet kell értsek velük, ezért is az 5w, főleg, hogy csak versenykörülmények között kell a melegoldali 60-as, utcai használatnál nincs jelentős eltérés a kettő között.
Az alábbi dogok lettek javítva, cserélve:
- vezérműszíj, feszítő
- váltóolaj /Agip LSX 75w90/
- hűtőfolyadék /Prestone/
- szűrők /olaj, benzin, pollen/
- bordásszíjak
- generátor átnézve /nem kellett bántani/
- olajcsere /Castrol magnatec 5w40/
- balos lengőkar
- toronycsapágyak
- futóműbeállítás
- önindító felújítva
- gyertyacsere
- műszaki vizsga
- zöldkártya
Óraállás: 117300
A hétvégén bejelentkeztem a Norauto-ba,klíma töltés-ellenőrzésre....valószinűleg már kevés volt benne a gáz,mert erősen szuszogott,amikor néha felkapta azt a kevés kis gázt ami a rendszerben volt....és hideg helyett csak enyhe hűvös levegőt fújt be.A rángatásról nem is beszélve....mikor az elektrokuplung ki-be kapcsolgatott...az autó össze-vissza rángatott...már azt hittem más baja van.
De ma végre....megtöltötték,megfestették.beillatosították....;-DDD...már nem szuszog,hideget fúj...és illatos. Ja és mindezt 8900ft-ért.