Blog

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-07-17

Egyik este megyek haza, és az utcámban, a garázstól kb 10 méterre leesett a kipuffom... ráadásul nem hátul, hanem elöl toltam magam előtt a csövet... hátramenetben beálltam a garázsba (előre így nem ment volna, leszakadt volna az egész...)... A leömlőből szakadt ki a cső...

Miután több szaki is azt mondta, így inkább ne guruljak vele sehová, Teddy segítségét kértem, ő vontatott el kipufogóshoz. Itt is köszönöm Neki! :)

Mint kiderült az elöl lévő flexibilis cső adta meg magát, ami miatt elkezdett lógni a cső első része, majd szépen leütöttem párszor, és egyszer csak kiszakadt.

A neten találtam egy éjjel-nappali szervizt, ahol kipufogókkal is foglalkoznak, az I. kerületben van a Mészáros utcában. Mivel nagyon korrektek voltak, íme a webcímük, ajánlom őket: http://pupakteam.sss.hu/

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2008-07-17

A hétvégén kicseréltem a kuplungtárcsát, a szerkezetet, és a kinyomócsapágyat, elég rendesen megszenvedtem vele mivel még soha nem csináltam. szétszedni egyedül, az összerakáshoz már segítség is kellett. a szétszedésnél sikeresen letörtem a km óra jeladóját :(

>> SzervizTrafikos // Alfa 156 1.6 TS // 2008-07-17

Beázás miatt elvittem Szamosihoz ahol kipucolták az esőcsatornákat és pollenszűrő csere.
Ezen kívül még rendbe hozták a kulcskód beolvasó „kütyüt” mert kontaktos volt.

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-07-16

Dob csere és flexi csövecske. Volt ott mindenkinek az anyukájának a szidása. :-) De én csak nevettem a havercsávót. :-DDDD
Jah, dob 5ezer. :-)

>> EgyébImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2008-07-16

- 4 db nyári gumi (a nevét nem írnám le:))
- futóműállítás

 
>> SzervizImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2008-07-16

- vezérműszíj
- belső feszítőgörgő
- pollenszűrő aktív szenes
- olajszűrő
- levegőszűrő
- olajcsere Selénia 20K 10W 40

: )
08'. 07.16

 
>> SzervizFalatka // Alfa 166 2,4 JTD // 2008-07-16

Pár dolgot még csináltattam az elmúlt időben. Jobb oldali központizár csere. Típus hiba nyugodt szívvel vettem róla tudomást :)
Hátul iszonyatosan nyikorgott amit a GL-szem cseréjével orvosolva lett. Közben a szerelők találtak egy logó első-felső lengőkart, amit azonnal cseréltettem is. Köszönet érte a hazai utaknak :)

 
>> Tuning és extraSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2008-07-16

Nos, nézegetem a MAK felnik utódját, bár idén a cserére nem kerül sor, de nézni ugye szabad:)

A cs.ch-n találtam is pár képet egyik kedvenc Novitec felnimmel szerelt klónvasról, így nem kell fotóboltolni, ilyen lenne vele pontyosan, mint a képeken.

Ravliknak írtam, hogy rögtön ajándékozza nekem az ő felnijeit (17"-osak, 18 szóba sem jön Andrásbácsi:P), de csak kocsicserével érdekelné a dolog:DD

Az első képen tehát Novitec N5, a harmadikon a számomra szimpatikus gyári 17es, a negyediken pedik a Barracuda (Blade oldaláról), ami szintén szimpátikus darab.

 
>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-07-16

Ma visszakaptam végre Lucreziát. Lassan kezd összeállni a vas, bár a mostani szerviz pár újabb bajt is feltárt. A legfájóbb önindító javításakor derült ki, ugyanis ehhez le kell venni a kupufogórendszert ~S. Valamelyik előző szerelő a leömlőnél a finom menetes tőcsavarra rossz anyát húzott, a menet tönkrement. Most még Ferike valahogy összerakta, de ha egyszer elkezd kifújni, akkor megoldáshoz ki kell venni a motort, csak úgy lehet hozzáférni. Egyelőre bízom a legjobbakban :) Cserélnem kell továbbá az első hengersor középső hengeréhez tartozó gyertyakábelt is, valamint a közeljövőben át kell nézetni a motortér kábelezését egy villanyásszal, elég sok kókányolásra lelt Ferike, hosszú távon nem özembiztos. Nem úszom meg az akksi cseréjét sem. Neverending story, Alfa Romeo, szerelem ... a fene egye meg, már megint szerelnem kell :)
A nagyszerviz végül beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a gyertyacsere segített a leglátványosabban, és most már nagy fordulaton nem szaggat be. Kíváncsi leszek, a Castrol Magnatec 5w40 olaj hogy válik majd be. Az olajosok most a hidegoldali dolgokban látják a helyzet kulcsát, és ehhez mostanra új olajok vannak a piacon. Azt hiszem, egyet kell értsek velük, ezért is az 5w, főleg, hogy csak versenykörülmények között kell a melegoldali 60-as, utcai használatnál nincs jelentős eltérés a kettő között.

Az alábbi dogok lettek javítva, cserélve:
- vezérműszíj, feszítő
- váltóolaj /Agip LSX 75w90/
- hűtőfolyadék /Prestone/
- szűrők /olaj, benzin, pollen/
- bordásszíjak
- generátor átnézve /nem kellett bántani/
- olajcsere /Castrol magnatec 5w40/
- balos lengőkar
- toronycsapágyak
- futóműbeállítás
- önindító felújítva
- gyertyacsere
- műszaki vizsga
- zöldkártya

Óraállás: 117300

>> SzervizGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2008-07-15

A hétvégén bejelentkeztem a Norauto-ba,klíma töltés-ellenőrzésre....valószinűleg már kevés volt benne a gáz,mert erősen szuszogott,amikor néha felkapta azt a kevés kis gázt ami a rendszerben volt....és hideg helyett csak enyhe hűvös levegőt fújt be.A rángatásról nem is beszélve....mikor az elektrokuplung ki-be kapcsolgatott...az autó össze-vissza rángatott...már azt hittem más baja van.
De ma végre....megtöltötték,megfestették.beillatosították....;-DDD...már nem szuszog,hideget fúj...és illatos. Ja és mindezt 8900ft-ért.