Blog

>> Tuning és extraBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2008-07-24

Az autóba beszereltem egy Nokia bluetooth-os kihangosítót. Nagyon jól működik, és végre szabályosan lehet autózás közben telefonálni.

Az ICS-ben van GSM modul, de sajna a kikódolás még nem jött össze, meg egyébként is a GSM modul használata elég macerás, ugyanis kellene hozzá egy autóskártya, amit csak előfizetéses telefonhoz adnak havi díjért (kb. 1500 Ft/hó). Ennyit szerintem meg nem ér, mert a kihangosító megvan 10 000 Ft-ból, és nincs havidíj, tehát kicsit több mint fél év, és megtérül az ára.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2008-07-24

Sikerült beszerezni minden alkatrészt és lecserélni a vezérműszíjat, valamint a bordásszíjat és a hozzájuk tartozó feszítő és vezető görgőket.
Emellett még szelephézagot is állítottunk, aminek hatására megszünt a csúnya kopogós hang.

A következő nagy munka a kuplung cseréje lesz.

 
>> Szerviz147Smz // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-07-24

Nos nem a V-power benya miatt nem csörgött a gép, hanem a jó minőségű balatoni utak és az autópálya miatt. Budapesten megint elkezdte, de kiderült, hogy a motorblokk falán lévő kipufogó felfogató miatt csinálja. Az ugyanis keresztben el van törve. Állítólag típushiba. Kau írt is az üzenőfalamra, hogy két ilyen felfogató szokott eltörni. Csörivel ki fogom cseréltetni minél hamarabb, csak neki is most rengeteg a munkája, úgyhogy lehet hosszú várólistára kerülök :-)
A két kis rögzítő cikkszáma: 60610581 és 60610582.

 
>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-07-23

Ma megjöttek az új nyugvócsapágyak, és a gyűrűkészlet. Így a főtengelyt sikerült is visszarakni a helyére. Imádok összeszerelni dolgokat! :DDDDD
A csapágycsészéket még nem húztam le, az legközelebbre marad.
Az első főtengely szimeringet kicseréltem a vezérmű fedélben, valamint fel is aggattam a helyére ideiglenesen. :)))

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-07-23

Ma megmérték a perselyeket.

Mind az egyik egyformán 0,005 kúpossággal, és 0,02 ovalitással rendelkezik.

Holnap jön a nyugvócsapág és a gyűrű készlet. :)))

A régi gyűrűk el voltak kopva rendesen. Különösen az olajlehúzók. Több mint 1 mm volt hézag mindegyiknél. Viszont a jó hír, hogy mindegyik pontosan ugyanolyan mértékben volt kopott.

>> Szerviz<Norberto> // Alfa 156 1.6 TS // 2008-07-23

Talpas és lengőkar cserék az idegesítő hang megszüntetése érdekében! Sikeres volt a műtét!! :)

 
>> SzervizJudas // Alfa 156 1.6 T.Spark 16V // 2008-06-16

Elkészült az autóm. Futómű mostmár csendes, motor leszervizelve.

 
>> EseményJudas // Alfa 156 1.6 T.Spark 16V // 2008-06-12

2008.06.12-én végre az enyém lett. Kotyogó futómű, kavicsfelverődéses szélvédő, olaj- és szíjak cseréje előtt álló motor jellemezte. Km állás:150526

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-07-17

Közeledvén a zöldkártya "frissítésének" ideje, úgy gondoltam kicserélem a gyertyákat meg a Lambda-szondát! Már pontosan nem tudom, hogy ezek a dolgok mikor lettek cserélve, de kb. 50.000 km-el ezelőtt lehetett, úgyhogy igen csak megértek a cserére! A gyertyákat seró-peró kicseréltem! A régi Bosch-ok helyére Brisk DOR12IR (3.500,- /db) típusúak kerültek! Ezek csereintervalluma 60.000 km! Sajna már nem gyártják a gyári gyertyákat, a Golden Lodge 25 HLD-t, pedig ilyet szerettem volna bele! Viszont a szondával szívtam egy sort! Nem csak azért, mert a katalizátorba van beépítve és le kellett venni az egészet a cseréjéhez, hanem azért is, mert ez egy univerzális Lambda-szonda (9.400,-) és a régiről rá kellett mókolni az újra a csatikat! Na de ez sem szegte kedvem, megcsináltam! A katalizátor visszarakásánál Liqui Moly tömítő pasztát (1.542,-) használtam! Utána meg kicseréltem még az egyik trafót (3.500,-) is, mert elkezdett néha rángatni az autó menet közben! Volt már ez a problémája korábban is, akkor is ez oldotta meg a hibát! Aztán zöldkártyán szembesülnöm kellett a puszta ténnyel, miszerint nem kompatibilis a Lambda-szonda az autómmal! :-( Rohadjon meg az univerzális szutyok, most vehetek bele Bosch-t plussz pénzért! Ezen a bolton most buktam, de lagalább nagy nehezen megkaptam a zöldkártyát (7.300,-)! :-))
Jah, a km óra állása 96665 mph, vagyis legközelebb 133947 mph óra állásnál kell a gyertyákat cserélni! ;-)

Aztán időközben megérkezett a Bosch Lambda-szonda (15083,-) is, úgyhogy már csak ki kell cserélnem! Aztán remélem, hogy jó is lesz! :-))


Bosch lambda-szonda száma: LSH15 - 0258003301

>> Szerviznothin // Alfa 156 1,6 // 2008-07-22

Csöri mester elvégezte a vezérműszij cserét + fékolaj csere.