Blog
Az "első" olajcsere a kiegészítőkkel '08.05.07. 141000 km meg volt.
Amikor megvettem az autót az összes felnin volt valamilyen sérülés és ütöttek is.
Ráadásul elöl és hátul más-más gumikkal.
Szóval a kerekeket levettem és elvittem javíttatni (köszönöm szépen Ollah-nak a kölcsön kerekeket).Közben vásároltam 2 db DUNLOP SP SPORT 01 gumit.Így már 4 egyforma gumim van:)
A felniken is megtörtént az esztétikai javítás,így végre újra gyönyörűek.
Beújítottunk egy bogároldós szélvédőmosót is (0510) a nyárra, remélem nemsokára már beönthetem az autómba.. Jól fog jönni az még a nyáron.
A norauto-ban pedig lebeszéltek a bandpass ládáról sedan autóba, úgyhogy az előző blogbejegyzés nagyon gyorsan meg is hiúsult. Kereshetek egy normális zárt ládát. És már inkább 4 csatornás erősítőben gondolkodok - Piritu cartárs ajánlására. Úgyhogy teljes a tanácstalanság egyelőre melyik ládát és melyik erölködőt válasszam. Pedig már-már biztos voltam a dologban. Azt hiszem körülnézek Alpine-éknál. Ha minden kötél szakad, akkor pedig marad a jóöreg Blaupunkt GTB 1200-as zárt láda vagy egy mac..
- olajhűtő csövek cseréje
- olajhűtő festés
- indítómotor be
- kompresszortartóidom be
- olajszenzorok be
- teljes klímaberendezés kiirtása a motortérből (csövek, stb...)
Lassan megint egy kis bütykölés következik: hengerfej felújítás, mert az egyik hengerben 33%-os a veszteség a szívószelepnél, meg kicsit egyenetlen a motor járása, plusz úgy csattog mint egy v6:) Ja és eszi az olajat gátlástalanul.
Ha már szét lesz kapva a motor, akkor olajnyomás jeladó csere/javítás lesz, hogy ne járjak "olajnyomás nélkül". Meg a holtponti jeladó 3 helyen szigszalaggal kendácsolt kábelét is tervezem kicserélni.
Jobb elöl valami iszonyatosan nyiszorog, feltehetőleg az alsó gömbfej->csere. Meg állapot függvényében a felső is. A bal első kerékcsapágynak jó nagy holtjátéka van, úgyhogy az is cserélve lesz, meg akkor már a jobb oldali is.
A váltó rudazatra is ráférne egy kis törődés, hátul a váltónál nem akarom megbontani még, de az első csuklónál cserés lesz a kis hüvely, meg benézek a váltószoknya alá is, mintha ott is kotyogna kicsit. Ezen felül még apró szépítgetéseket tervezek amíg áll a kocsi.
Tehát mégegyszer összefoglalva:
-hengerfej le, felújít. szelephézag beállít
-olajnyomás jeladó
-holtponti jeladó
-váltó rudazat elöl, felül
-első kerékcsapágyak
-jobb első alsó (felső)gömbfej
több mint két hónapot vártam a felnikre,de asszem megérte!!!:D dotz shuriken 7x17-es 205/40-es kumho ecsta supra gumikkal!
Köszönet a Franke családnak :) és persze a férjemnek, be lettek kötve a ködlámpák, világíthatok!!!! :)
Az alábbi képeken láthatóak az új kiszemelt áldozatok. Egy JBL bandpass mélyláda és JBL GTO erősítő. Szép darabok. Remélem megfelelnek majd az elvárásoknak, és nemsokára be is ugorhatnak az autóm hátuljába..
Ma (0509) sikerült beszerezni végre egy pohártartót is a Bottari félék közül (származási hely: Olaszország, www.bottari.it), mert az sajnos hiányzik a gyári 156-osból. De megvan ez is, már csak egy autó kéne hozzá. Remélem ha holnap nem is, de kedden már újra pörög a sportos szív.
A mai napon az esedékessé vált szervíz megejtettük Pécsett az Ábel Autóháznál. Csak az esedékes olajcsere és az ilyenkor szükséges átvizsgálást ejtették meg.
A bal első féltengely belső gumiharangját és a hátsó futómű két szilentje vár cserére az alkatrészek megérkezését követően.
olaj SELENIA WR 5W-40 került a motorba, anyag ktg: 17700 Ft
olajszűrő: 2520 Ft
munkadíj 9600 Ft
km óra állás: 105.630