Blog

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-02

Délelőtt (0502) hívtam Zolit, hogy küldtem neki mailt még tegnap - egy lecsupasztott első ülés vázról és a szívászajcsökkentő hiány egy megoldásáról, amit Liquid cartársnál láttam - és hogy megkapta-e, mert nemrégen még rossz volt a gépe. Azt mondta megkapta, csak nem válaszolt. Azt is mondta, hogy sikerült vennie egy autót, mert nemrég a sajátját eladta - na nem egy alfa romeot.., de nagyon jól megy. Kérdeztem, hogy az enyém mikor fog már menni? Erre: a hétvégén. Ezután következett a cinikus kérdés: Melyik hétvégén?! Azt mondta, hogy ezen és hétfőn már csak a futóműveshez akarja elvinni és kész. Elég komolyan hangzott ahogy mondta, de nem akarom elhinni, hogy a hét első felében már nálam lesz az autó újra.. Vasárnap megyek megnézem, hogy áll, aztán majd kiderül lesz-e belőle hétfőn futóműves, vagy sem.

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2008-05-02

- zárhíd sikálás
- hűtő sikálás
- maszk-puzzle

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-05-02

114981 km
Mivel az olajcserénél nem cserélték ki, újra bejelentkeztem. A srác szerint a gázolajszűrőt és a pollenszűrőt tényleg nem kell, viszont a levegőszűrőt valóban illik cserélni.

Csak úgy mellékesen megjegyezték, hogy az autó katasztrofálisan rezonál - amit Csöri és Szamosi nem tudtam előhívni, hát itt bizony az összes hiba előjött. Végre valaki, aki nem gondolja, hogy találgatok.

A márkaszerviz persze hű maradt a hírnevéhez, a LMM csatlakozója leesett és a Sistem avaria felirat elkezdett világítani. Érdekes módon az autó ugyanúgy vagy még jobban működött, mint LMM-el, ennek ellenére visszadugtam, egyszer majd beméretem.

A szűrő 635 Sk volt (4900 Ft), a csere 506 Sk (3900). Ha ezt előre mondják, inkább magam csinálom... 8800 Ft plusz 2 út...

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-05-02

2008. április 12.
Nyolcadik alkalommal is eljöttünk, bár majdnem nem értünk ide. Az úton ugyanis mindenhol Alfába botlottunk, ahányszor megálltunk pisilni, rögtön ott termett valaki, hogy ismerkedjen. Kértem az Évát, hogy bírja ki Esztergomig, de a végén én se bírtam és addig bújkáltam, míg végül mindenki elvégezhette, amit akart.

Ami nem nagyon jött be nekem, az az előfizetéses dolog volt. Jobbat mondjuk nehéz kitalálni, de Szlovákiából befizetni a 2400 Ft-ot majd 8 ezresembe került (inkább nem számolom össze), utalás nélkül persze nincs parkoló. Reggel 9-re gond nélkül odaértünk, viszont jó fél órát vártunk a sorban, nem lehetett parkolni. Cserébe viszont kiírták a nevem :-PPP

Ami így egy hónap múltán még megmaradt bennem:

- átkozottul jó kávét árultak, a tavalyi nem volt ilyen jó, bár az ingyen volt
- nem volt tájékozódási verseny (egy szerencse, hogy Tommi figyelmeztetett, ha később tudom meg, garantáltan nem élem túl)
- egy srácnak elromlott a 33-a, a hangosbemondó is bemondta, mégse segített neki senki. Mondom megnézem én, mert olyan szerencsétlenül állt ott, elvégre egyszer már láttam boxert képen. Neki is fogtunk, a srác magyarázott én meg szaporán imádkoztam. Az elosztóhoz mondtam 2 imát, a karbihoz csak egyet. Aztán még sokat bólogattam és lám az autó pöccre beindult. Ilyen is van. Cserébe nem nyertem a tombolán, elvégre ott fenn nem figyelhetnek rám egész nap. Minden esetre a napi szatiszfakcio megvolt :)
- picit Jason feeling kerülgetett, mikor megláttam a gumicsizmás figurát a szerszámmal, de ezúttal nem a motorfűrészes gyilkos epizód jött, hanem egy MiTo-t faragott ki jégből. Jó poén volt, bár a beharangozás után sokan igazi autót vártak.
- felmentünk a toronyba, egész jó idő volt, csak sokat kellett sorakozni
- a veterán szekció megint olyan nyomokat hagyott bennem, amit soha nem fogok kiheverni. A 2600 Sprint valami fenomenális volt, míg a többség a felfele nyíló 156 ajtóra pisilte le a lábát, addig én csendesen simogattam a bordó szépséget. Erre mondja a klasszikus, hogy izlések és pofonok...
- Attie, Tommi, Cacho, Piritu, George. Remek srácok, jó volt velük dumálni. George megmutatta az autójában a Transporter című filmet. Úgy tetszett, hogy eldöntöttem, nekem is kell. Mivel 156-om van, az Audiovoxra nincs pénzem, megvettem a Transporter mindkét részét, legalább az legyen meg :)
- estére a Tescoban összefutotta Bg-vel, nem láttam vagy 2 éve. Kicsi a világ
- este egy átkozottul jó étteremben voltunk, rózsaszín pisztrángot ettünk, hát ezek aztán tudnak főzni. Igaz, nem a legolcsóbb, de aki megengedheti magának, ne hagyja ki. http://www.jeseter.sk/index_e.shtml. Ami vicces volt, hogy az étterem előtt ott parkolt a fehér GT, ami mellett 3 órával és 200 km-el arrébb Esztergomban összefutottam. Kicsi a világ part II.

 
>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2008-05-01

A jeladó cserék után nem sokkal haveromat vittem a géppel, aki megjegyezte, hogy milyen halkan jár. Mondtam ilyen ez mióta "beidomítottam"...aztán mégis igaza lett. Autópályán 140 körüli tempónál figyeltem fel én is, hogy nincs hangja a motornak. Már a kezeim alatt amúgy is sokat javult, a Spuritól is halkult, de most eddig ez a csúcspont asszem. Fogyasztásom a 140-es tempóhoz 6.5l volt. Szerintem ez sem rossz.

 
>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-05-01

Munkával ünnepeltem május elsejét: olajcsere (Selénia WRD 5W-40), összes szűrő csere, termosztát csere (végre 90 fokos a vizem!), EGR szelep takarítás (ocsmányul nézett ki). A vezérléshez is megvolt minden cucc de azt inkább rábíztam egy tapasztalt kollégára! Gyári vezérműszíj + görgők + vízpumpa cserélve! Km óra állás: 103000.

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2008-05-01

- Rendszámtábla helyének eltávolítása a jobb légáramlás érdekében

 
>> Tuning és extraTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2008-05-01

Pirelli p zero nero + 2 fehér oldalindex

 
>> Szervizzerge // Alfa 145 2.0 twin spark // 2008-05-01

tavaly nyár óta nem volt anyósülésem,úgy nézett ki az alfa mint egy egyterű!!nagy bonyodalmak árán most végre bekerült az ülés ,Hunkey cartárs jóvóltából!! thx mégegyszer

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-05-01

Az olasz kirándulás megtette a magáét, ideje olajat cserélni.
114298 km, 2008. 4. 10.

A márkaszervizbe vittem - www.autoimpex.sk.
Érdekes módon a levegőszűrőt nem cserélték ki, se a gázolajszűrőt.
Az olajat én vittem, az olajszűrő 386 Sk volt (2895 Ft)
A munkadíj 1011 Sk (7583 Ft)

Ebben az árban benne van a számítógépes ellenőrzés, ami semmilyen hibát nem jelzett. A gázolajnyomás 4.3 bar, a reális töltőnyomás 976 mBar.

A lengéscsillapítók eredménye katasztrofális

Bal első 59% (40 Mm)
Jobb első 54% (45 Mm)
Bal hátsó 64% (47 Mm)
Jobb hátsó 66% (45 Mm)

60% alatt már gyengének számít a lengéscsillapító.

Az autó súlya a gép szerint 1403 kg (eleje 872, hátulja 531 kg)

A fékek:

Bal első 3,98 kN
Jobb első 4,28 kN
a különbség 7%

Bal hátsó 2,21 kN
Jobb hátsó 2,07 kN
a különbség 6%

Kézifék bal - 1,9 kN
Kézifék jobb - 1,38 kN
a különbség 27%

Fékek összegzése: 91%
Kézifék: 24%

Ezen kívül cserélni kell a felső lengőkarokat, kutyacsontot, stabilizátor rudat, keresztlegőkart kb. 30000 Sk értékben, ami több, mint 200e Ft.