Blog

Egyik esős nap ülök be reggel az autómba, és az A-oszlop vizes volt. Az még nem baj , de belülről. Örülök, neki, csinálhatom meg. Megyek Dunakeszi felé dolgozni, közben folyamatosan törölgettem egy ronggyal az oszlopot. Az még nem lett volna baj de a Megyeri Csárda magasságában bedöglött az ablaktörlő. A J1 előtti még elkezdett visszejönni, az emyém meg megállt. Ettől végleg betelt a pohár. A maradék kilométereket beázó tetővel, rossz ablaktörlővel és fűtés nélkül tettem meg.
Munka után beálltam a főnököm garázsába és szétszedtem a mechanikát. Szerencsére csak leesett az ablaktörlő tengelyéről a mozgatókar. Sikerűlt egy kis hefteléssel összegyógyítani.
A tetőablak viszont rendesen el volt tömődve. Lentről egy darab erős kábellel és tüdőkapacítással sikerűlt kipiszkálni egy rakás sarat, egy műagyag golyót (kéket) és egy kicsi fém tengelyt.
Most minden működik rendesen. Persze fűtésem még nincs.

 
>> Szervizsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2007-09-08

Megvolt. Vettem a bátorságot meg a szűrőt és megcsináltam. Facelift előtti verzió. Jobb oldali műanyag kicsavaroz "felhajlít", cucc ki, majd új be. ennyi.

Szerencsém volt mert az auóoboltos egy könyvből nézte, hogy ez milyen fajta és ott lépésről lépésre meg volt rajzolva, hogy hogyan kell cserélni. :)

 

Kuplung csere,24000.-km-nél! Valeora cseréltem,anyagár 47000.-ft

>> SzervizBadAzz // Alfa 145 1.6 TS EdizioneLimitata // 2007-09-08

Eljött az ideje az elsö fékek felujításának. Érezhetöen kezdett csökkenni a fékhatás aminek a jelei a müszerfalon is mutatkoztak. Megvettem hozzá az elsöbetéteket (Textar) majd kiderült hogy tárcsát is kell cserélni ami Brembo lett.

 
>> Egyébpityke // Alfa Alfetta 1.6 // 2007-09-08

Talán ha minden igaz a festö neki áll a vasnak a napokban,mondtam neki hogy ráér, de azt nem hogy ennyire.......

 
>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2007-09-07

Nyitott ajtóval, és vakuval is látható az eredmény. Nem mondom hogy a világ legszebbje, de tartós lesz remélem, ha megfelelően lekezelem. Sajnos van viszont egy baloldali küszöb is. :) Az utolsó kép alapján nem tudom eldönteni ezt az oldalt is cseréljem -e, holnap megnézzük közelebbről, elég lesz -e csak egy folt vagy belevágunk. A jobboldali százszor rosszabb állapotban volt. Itt ez a rozsdás fekete lyuk, nem biztos hogy elég indok egy akkora melóra, mint a jobb oldal volt. Lássuk csak, költségek:
Perforált lemezek: 2400 HUF (eddig fele beépítve)
Pótküszöbök: 8600 HUF (eddig fele beépítve)
Zárszelvény: 1480 HUF (fele beépítve)
A megmaradt dolgokkal megvárom, amíg szükségeltetnek majd a vezetőoldalra.
Munkadíj baráti áron: 8000 HUF (még duplázódhat)
Ami megvolt már: alapozó, lemezek a sárvédőfoltozáshoz
Így összességében véve a jobb oldal 1200+4300+740+8000 = 14240 HUF-ba került.
Alapozva lesz hamarosan, fényezést halogatom majd, mert gyanítom nem lesz olcsó.
A fenti összeg kb. egyezik az átlagos havi ráköltésemmel az eddigiek folyamán, tehát nem rontja, nem is javítja az átlagot. De a küszöb remélem több évnek szól majd.
Tanulságok: Legjobb, ha magam csinálom a kényes részeket. Hegeszteni nem is nehéz, csak drága a szerkó. Ha mégsem magam csinálom, csak olyan autót szabad csináltatni amit az ember nem sajnál (az alfa nem tartozik ebbe a körbe). Egy javítás után sosem lesz olyan egy autó mint a gyári. Az elfogadható állapotot is véres verítékkel lehet megközelíteni. A kasztnisok hülyének nézik a megrendelőt, pedig ez fordítva lenne jogos. Aki korrekt munkavégzésről papol hülyeséggel támasztja alá és felesleges munkákat is kiszámlázna, függetlenül attól megcsinálná -e valójában. A részeges szakember olcsón, elfogadhatóan, de lassan dolgozik.
Dohányosok a munkaidejük felét nem munkával töltik. A karosszérialakatosok nem autószerelők, és általában nem is közelítik meg a szintjüket, ha mégis, ennek tudatában drágán dolgoznak. "Nagy" cég, mint pl. a bocskay veszprémben, nagy összegért (80e Ft) semmivel nem végez korrektebb munkát, mint bárki a feléért, csak azért magasabbak az árai, mert minőséget biztosít, környezetet véd, speciális szerszámokat használ. A szakemberek szerint az nem is szakember, akire nem kell egy hetet várni. Csak én vagyok akkora barom, hogy egy javítást azonnal elvégzek, ha lehetséges (igaz ez számítógépes terület). Magyarországon kevés a karosszérialakatos, vagy ügyesen rejtőznek.

>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2007-09-07

Ezután lecsiszoltuk a pontokat, és az első sárvédőt is kénytelenek voltunk megfoltozni. Erre nem fordítottunk túlzott gondot, előbb utőbb úgyis le fogom cserélni, de pár évig ez is örökös lesz szerintem. Pótlásra került az emelőbak is, zártszelvény után stílusosan két egymásba tolt vascső darab 3 cm-es szeletben összeheggesztve. Azt hiszem tartósabb a gyárinál, és a víz sem áll meg benne :)

>> SzervizHakuna // Alfa 33 1,4 - 1990 // 2007-09-07

Hol is hagytam abba? Ja igen, itt:

Ma felkerült végre a perforált lemez (sajnos ezt elfelejtettem fotózni), és az új küszöb, legalábbis az alsó része. Ponthegesztésekkel fúr lyukakon át az alsó élnél, illetve lyukak nélkül a csatlakozási pontnál. Így nézett ki mikor készen lett a hegesztés.

>> Szerviz☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2007-09-07

A hátsó után most következik az első futómű, ami egy kissé macerásabb meló. A jobb oldalon el volt törve a rugó legalsó része amiről nem is tudtam, ez egy jó meglepi volt. De a lényeg az hogy a verda futőműve 100%-os lesz. Az eleje kapott :2db.belső kormányösszekötő rudat
2db.külső gombfejet
2db.stabilizátor kart
6db.alsó lengőkar szilentet
4db.felső lengőkar szilentet
4db.porvédőt
a lengéscsillapítók fel lettek újítva + kaptak új porvédőt és ütközőt
az alsó és a felső lengőkar gömbfejek szintén fel lettek újítva
ja és egy új rugó.

>> Tuning és extraingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2007-09-07

Nem is tudom pontosan ez szervíz-e vagy tuning, de tekintve, hogy teljesítményfokozó célzattal került beszerzésre, ezért tuning címszóval kerül be a blogba.

Múlt héten tettem szert egy 3.0 V6-os motorra egy törött 164-ből.
Azaz nem csak a motora, hanem a komplett elejére segédkerettel, váltóval, futóművel. A bontós úriember olyan baráti összeget kért érte, hogy nem hagyhattam ki.:-)

A szállítás múlt hét pénteken történt Ráckevéről Gödöllőre egy Citroen Jumperrel.
A bontoban a monstrumot targonca rakta be a dobozba, de a leszedésnék már csak izomerő volt kéznél. :-O Öten ráncigáltuk le és állítotuk sikeresen a garázsba. Ma pedig lebontottam a motort a váltóról.

Első blikkre gyönyörű, olajfolyásmentes darabról van szó, amit nem is értek...