Blog

>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-16

Ha már kaptam egy jobb fejegységet akkor vettem egy jobb komponens szettet is hozzá. Használtan találtam egy Hertz k170-est. Fórumok szerint belépő szinten, főleg fejegységről hajtva ez az ajánlott kategóriába tartozik.
Sajnos az egyik magassugárzóról kb tőből levágták a kábelt a kondival együtt.

 
>> Tuning és extraricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2021-03-10

Lefóliáztam a hátsó lámpákat és az oldalsó indexeket enyhén füst színűre. Véleményem szerint jól áll neki!

 

Kétféle ablakemelővel gyártották a 916 GVT/Spider modelleket. A váltás a 2002-es facelifttel jött. Könnyű megkülönböztetni őket:
- A korábbiakkal az ajtó nyitásakor az üveg mozdulatlan marad. (Gyári szám: DS-71730232, SN-71730233)
- A fecliftes nyitáskor annyira lehúzza az ablakot hogy ne tudjon a gumikéderre tapadni. (Gyári szám: DS-60667936, SN-60667937)

A különbség:
- Az újban van egy mikrokapcsoló a szerkezetben, ami külön vezetéken csatlakozik az ajtó elektromos rendszerére,
- Az újban van még egy alu ütköző is, ami a mikrokapcsolót vezérli (2. képen mindkettő látható)
- Más az ablakemelő motor, illetve az áttétel. A régi szegecselve van a mechanikára az új csavarozva. Természetesen a két oldal különbözik egymástól. (3. kép: régebbi jobbos-balos)
Az újabb motor leszerelhető a műanyag áttételről, a régi nem. (4.kép: bal oldalon a régi, jobb oldalon az új) Innen következik hogy más a motor, bár a két oldali motor egyforma. A korábbi verziónál ezzel nem sokra megyünk mert szinte lehetetlen átcserélni, A két áttétel se csereszabatos egymással. (A jobb-bal oldal meg azért nem cserélhető át, mert az ajtóban nincs hely a másik oldalinak.)
- maga a mechanika egyformának tűnik. természetesen a jobbos-balos különbözik.

Tipikus hibák:

- Idővel a mechanikát összetartó tengely préselése kilazulhat (5.kép) vagy maga a tengely elkophat. Mindkét esetben a fogaskoszorút nem tudja "tekerni" a motor és ilyen-olyan zajok hallhatóak. A folyamat a tengely és az ablak megvezetésének zsírzásával lassítható. Maga a kopás egy egyszerű cserével javítható. Az ablakemelok.hu oldalon kapható javító tengely (6. kép) amit be lehet hegeszteni a az eredeti helyére. Csavarozás nem játszik, mert nem fér el.
- Maga a motor/áttétel megy tönkre. Célszerű a teljes áttétel cseréje. A facelifteshez sikerült pár alkatrészt találni (ablakemelőalkatrészek, ablakemelők.hu), de nem ezek mennek tönkre. Nálam a nagy műanyag fogaskerék fogazódott le, olyat nem találtam. A 159 fogaskereke nagyon hasonlít rá, de a külső átmérője nagyobb, be lehet tenni de szorulni fog. Egy ügyes esztergályossal meg lehet próbálni legyártani.

Gyári ablakemelő már nem kapható. Sajnos egyetlen más Alfában sincs ilyen. Aftermarketes emelő létezik (vagy itt), bő 50ezer Ft-tól indul az ára, bár ott se kapunk meg minden alkatrészt, pár dolgot át kell tenni a régiről. Magát a motor/áttétel párost külön nem találtam. Külön cikkszáma sincs, eredetileg is egy cikkszámon futott a teljes ablakemelő rendszer.
Nagy valószínűséggel az új komplett szerkezet berakható a régi helyett. ilyenkor a mikrokapcsolót célszerű leszedni mert nincs hová csatlakoztatni.
Fordítva már nem igaz, mert a mikrokapcsoló nélkül nem működik a vezérlés. Némi mókolással az újra a kapcsoló és az alu pöcök átrakható.
A régi motor némi fúrással felrakható az új szerkezetre. A motor bekötése stimmel, jó irányba fog forogni.

Végezetül a teljes történetem itt található: link

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2021-03-16

Sok fórumon olvastam, ez a csavar szűrővel ellátott érdemes cserélni.
A régiben már nem volt meg a szűrő, így akár maradhatott is volna, de ha már megvettem az ujjat kicséltem.

 
>> Tuning és extraGy.Attila // Alfa 159 SW // 2021-03-15

Valamikor kb egy evvel ezelott vettem szinten attol a cartarstol egy tempomat kart, mert nem votl az autoban. A kormny alatt meg volt a csatalkozo igy azt gondoltam gyerekjatek csak bekotom es annyi. Hat nem annyi volt. Osszecsataqlkoztattam de nem ment mert kellett aktivalni, viszon tnem volt dignosztikai cuccom igy csak huzodott a story. marciusban megelegeltem es kerestem valait aki tudja aktivalni. el is mentem hozza de neki sem sikerult, mert kiderult hogy a kedves olasz testverek csak a kesztyutarto alatt levo csatalkozoig huztak be a kabel, de mostmar elhataroztam megcsinalom. Bekotottem az ECU-ba 4 jel szalat es egy szal megy a pozitivra egy biztositekon keresztul. Be is kotottem. A kabelt a jobb oldali gumidugot megfurva vezettem at a tuzfalon. Sokat segitett mizoo leirasa. Az ECU-hoz a csatalkozokat ugyan attol a cartarstol kaptam akitol a pompat is vettem. En kertem 5 csatalkozot erre fel kaptam egy egesz kabelkoteget. Hat nagy pacsi neki ismet. A kabelkotegbol bontottam aztan pin-eket. Bekotes utan elsore nem ment a tempomat de elindultam az autoval es probalgattam majd egyszercsak elindult. Azota hibatlanul muklodik. Szupeer.

KM:137004
Ar: 150 kar es a kormany alatti burkolat
50 aktivalas

>> Autóápolásliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-03-15

Tavaly tavasszal a tető és a motorfedél kivételével küszöbig mindent átdolgoztam. Erős, közepes és hologram koronggal is. Aztán elegem lett belőle, hosszadalmas, fárasztóan zajos dolog ez. Most éreztem újra lendületet magamban (OT minősítés májusban) és nekiláttam, hogy egyenszilárdságú legyen a megjelenés. 2x2 órát szántam rá vasárnap és ma kora reggel. Beszereztem a krómokra is cuccokat, de lehet az már a télre marad.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-03-13

Szombat reggel felraktam a négy kereket az autóra. Kicsit tovább tartott, mert a felnin átlátszó részeket is lefestettem. Most valahogy a dísztárcsa nélkül jobban tetszik és így használom az autót. Pompás az összhatás. Egy új gumi a frissen festett felnikkel óriásit dob az autó vizuális állapotán.
Fellapoztam a korabeli dealer műhelykönyvet. A 2000-es szériát taglaló mellékletben csuda dolgokat találtam. Öt gumitípushoz adják meg a nyomásértékeket. Amire emlékszem: CEAT D2 e. 1,7, h 1.,9, Michelin XAS e. 1,5, h. 1.8, Kléber, PIrelli Cinturato e. 1,8, h. 2,0. Arra tippeltem, hogy a modern gumi oldalfala sokkal puhább mint a régieké (kisebb üzemanyag-fogyasztásra való törekvés miatt), így az e. 1,8, h. 2,0 kombó mellett maradtam.
Izsák felé elindultam, az első jobbos kanyarig, ahol előfordult már a na-jó-inkább-picit-óvatosabban élmény. Tetszik az új kerék, bársonyos, szépen fut, megnyugtatóbb volt a tempós kanyarvétel. Jó lesz, ígéretes.
Végső verdikt a Bükkben.

Képen a nullméteres gyári méretű Falken abroncs.

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-15

Ha már a garázsban voltam és mindkét kerék le volt véve gondoltam összehasonlítom a súlyokat.
TSW Imola 8x17 Fulda 235/40 R17 (ezek lesznek a pályázós felnik, a gumi kuka) 20kg
Gyári Alfa felni 7x17 Hankook 215/45 R17 (ezek lesznek az utcai felnik) kb 17,8kg

A pályanapos Michelin Pilot Sport Cup2 215/45 R17 gumi 8kg

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-15

Egyik kedves barátom adott nekem egy jó ideje nem használt pioneer deh-p6700mp rádiót. Ebben az a különleges hogy 10 színben állítható a kijelző és a gombsor is külön-külön. Ráadásul van rajta ip-bus csatlakozó, ami aux-al összeköthető. De ha aux-ot tud, akkor lehet rendelni hozzá bluetooth adaptert is.

Nem utolsó sorban a hangminősége ég és föld a gyári blaupunkthoz képest.

 
>> EgyébRobi75 // Alfa 147 2,0 , 150 Le // 2021-03-15

Tudtam hogy eljön a pillanat előbb vagy utóbb mikor felkerült eladásra az autó használtautóra... De mégis majd belehaltam ( na jó ez túlzás) mikor kigurult az új tulajdonossal az udvarról. De ennek az autónak nem szabad állni az udvaron és 3 hetente kicsit megjáratni...az ilyen autónak menni kell. Egy olyan tulajdonosa lett akit szerettem volna. Fiatal srác aki majd elolvadt attól mikor meghallotta a hangját, aki próbakör után már másra sem tudott gondolni hogy az övé legyen. A műszaki átvizsgálás megerősítette őt is engem is, hogy nagyon rendben van az autó. Remélem sok örömet okoz a gazdájának.

Ciao kis 147!!!