Blog

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2021-03-22

Végre megtaláltam a megfelelő fényezőt és megcsináltattam a sérülést, amit a garázsba való beállás közben követtem el, illetve még valaki nekitolt később egy bevásárló kocsit is.

A munka eredménye magáért beszél. Köszönöm a Dr. Fény csapatának.

A hengerfej leszerelő listám, ami az összeszerelésnél fordított sorrendben működött. Minden sorszám egy a szétszedéskor készített fényképet takar. Egy áttekintés a World fájlról az első képen.

001 - felemelés, bakolás (csak az eleje)
002 - műanyag motorburkolat
003 - kartervédő
004 - jobbos sárvédő burkolat
005 - kerékjárat burkolat
006 - kipuff hővédő
007 - Katalizátor leszedése
008 - a leömlő csavarjait letekerni
009 - nívópálca is kikerült és egy gumidugó ment a helyére
010 - szívócső lekerül, az LMM-et letakartam
011 - trafósor csatlakozóinak összejelölése, kiszerelése (A csavarjait sárga szigszalaggal ráragasztottam) A többi csavar bezacskózva, feliratozva
012 - vízcső tartó a motor elején
013 - Hosszbordás szíj + feszítő + görgő
014 - vezérműszíj burkolatok
015 - kipufogósor tömítése,
016/017 - összejelöltem a csatlakozókat, hogy könnyebb legyen mindent visszatenni
szívósor összes csatijának széthúzása
018/019 - benzincsövek széthúzása
020 - kartergáz elvezető cső leszedése
021 - hengerfej testvezeték oldása
022 - pillangószelep testvezeték oldása
023 - kábelköteg lecsatlakoztatása, lebontása
024 - van egy csati a szívócső alatt
025 - fojtószelep leszedés
026 - vákumcső kicsavarás
027 - még egy csati a fojtószelep alatt
028/029 - fékszervó tartály és a hozzá tartozó tartóvas leszedése (visszacsavarozva)
030 - szívósor alsó két tartócsavar kitekerése alulról, hosszú hajtószár kell
031 - motorolaj leeresztése
032 - Alsó cső lekötése a hűtőről, hűtőfolyadék leeresztése
033 - termosztát le
034 - Gyertyák ki
035 - szelepfedél le
036 - felső holtpontot 1-es hengernél beállítani
037 - vezérmű kerék mögötti két műanyag védőlap leszerelése
038 - balansztengelyek szíját leszed
039 - vezérlésrögzítőket felrak
040 - klímakompresszor leszedése (4 nagy csavar)
041 - klímakompresszor tartót leszedni, 5 nagy csavar tartja
042 - henger előtti vízvezeték bal oldali rögzítésének oldása – TÖMÍTÉS!
043 - kitekertem a hengerfej csavarokat (20+40+3*90fok)
044 - pár vezeték még rögzítve volt a szívócsőhöz, azokat ki kellett bontani
045 hengerfej le

 
>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2021-03-21

Már nem bírtam tovább. 😁 Igaz, hogy még csak 8-10fok volt kint, de szépen sütött a nap, nem volt vizes az aszfalt.
Ki kellett hogy hozzam a szörnyeteget a ketrecből.

 
>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2021-03-21

2021.03.06.-án Miskolcon voltam. Az utóbbi Covidos időszakba nem járok hosszabb utakon az Alfával, ezért ha rákerülök a négysávosra, igyekszem kiégetni belőle a kormot.
Hazaérve beálltam a garázsba, majd kb egy óra múlva indultam volna Felsőkelecsénybe és meglepődve láttam, hogy a járólapon áll a piros fagyálló!! A motorból a hűtő aljához csatlakozó cső engedett. Ez közel van a turbóhoz, itt meleg is van bőven, meg olaj is kerülhet rá. Elvittem a szerelőhöz, megrendelte a csövet ( az autót visszahoztam a garázsba) 03.20.-án szólt, hogy vihetem. Du. vissza is hozta, cső kicserélve. Km óra az kb 200km-rel több mint olajcserekor.

 
>> AutóápolásThe Xirall Blue Alfa // Alfa 159 1.9 JTDm Sedan // 2021-02-18

Középkonzol, ülések kiszedve.

Ülések és szőnyeg alatt volt 885 ft összesen.

Így is nyeli a pénzt :) ..

 
>> Tuning és extraThe Xirall Blue Alfa // Alfa 159 1.9 JTDm Sedan // 2021-03-21

LED - így nagyobb fénye van és jobban néz ki! :D

 
>> Tuning és extraThe Xirall Blue Alfa // Alfa 159 1.9 JTDm Sedan // 2021-03-21

Ebayről, erős ragasztós shark fin és hátsó spoiler

 
>> Tuning és extraThe Xirall Blue Alfa // Alfa 159 1.9 JTDm Sedan // 2021-02-18

A középkonzolon volt jó néhány kopás, betudható szerintem annak, hogy az előző tulaj gyűrűvel használta az autót.

Előző festéket eltüntettük, lecsiszoltuk, majd mehetett rá több rétegben a spray.

 
>> SzervizManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2021-03-19

Előző blogban írtam már ,hogy a flapok miatt a kompreszióval gond van , ezért Fatert megkértem csináljon nekem rá egy hengerfejet,

bővítve lett a szívó és kipu oldal, szelepszár szimerig csere , nyomáspróba , szelepek nagyon profin be csiszolva, és egy síkolás.

Hengerfejet le emelve ,sajnos 3 dugatyun látszanak a flap nyomai ,egyedül a 2es henger úszta meg valahogy, képeket mellékeltem.
Hengerfej felrakas után próbakör , melegítés, és kompreszió mérés ,

1es henger :19bar
2es henegr :20bar
3as henger :20bar
4es henger:19bar (15körül volt)

Kapot egy teljes motortér mosást is , olyan lett mint az új, szerelést ismért
Sárváron a RetroCar Service csinálta, köszönöm Bödő Gábornak és Jóna Krisztiánnak.

Km: 205.166

 
>> SzervizMateus // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDm // 2021-03-03

Rázott az autó gázadásra, és jobb oldalról éreztem, gondoltam féltengely.
Utána néztem mennyibe kerül egy gyári új automata jobbos féltengely, hát elakadt a szavam....
190 ezer forint, egy isteni szerencse folytán találtam a csoportban kettő darab 30 ezer km-t futott automata féltengelyt 45 ezer forintért.
A féltengelycserével egybekötve le lett cserélve a váltóban az olaj(Motul Multi ATF+), mivel 30 ezer km volt már benne, és ennek a váltónak ez a titka, mivel még csak szűrője sincs.
A csere után se szűnt meg a rázkódás, szóval folyt-köv........