Blog

>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2021-03-09

Ma hűtőfolyadék csere és kiegyenlítő tartály pucolás volt a menü :) A tartály belseje sajnos rettentő mocskos volt, és durva lerakódások voltak benne, így azt mindenképp ki akartam pucolni, de értelemszerűen akkor már friss hűtőfolyadékot is kapott az autó. Egyébként a tartály pucolása brigéciol+ víz + nyers tarhonya felhasználásával történt :D A tarhonya azért kell, hogy leszedje a lerakódásokat ahogy rázod a tartályban. Rizzsel javasolta korábban valaki de épp csak tarhonya volt itthon :))

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-03-11

03.09. Most már a felnik is megvannak a nyárra. (5x110_8J_R18_ET38)
A téliek adatai: (5x110_7.5J_R18_ET41)

03.10. Ma megejtettem a főpróbát a gumizás előtt, biztos ami biztos. ET41 helyett ET38, elvileg 3mm-el kilyebb lesz a kerék, és majdnem így is van. Mivel a felni szélessége is különböző, így annyiból változott, hogy a kölső széle a felninek 9mm lett kijebb, és a belső széle 3mm-el beljebb...

03.11 jöhet a nyár, gumik a felnikre felkerültek...

2020.09.27-én zártuk a tavalyi évet.
162 nap után PHuBi kigurult a garázsból.
82.868 km
Kapott 20 lityi E5-öt, lemostuk és visszaeresztettük a keréknyomást.
Tettünk egy 62 km-es kört, az utolsó 18-at nyitott tetővel. PHuBi mehetnékét igazolta az is hogy a tető hibátlanul nyílott és záródott.
Először csak óvatosan mentem, de miután beállt 88 fokra a víz már egy-egy előzés kedvéért belekóstoltunk a hatezres tartományba. A hang mindenért kárpótolt. Meg az is amikor 4.500-nál a vezérlés átvált :-)
A hidrotőkéknek semmi hangja.
Köszönet az időjárásnak!
Olaj- és olajszűrőcsere után a projektet lezárom.
82.930 km
A projekt:
- Összesen 202 nap (2020.08.18-án indult)
- 3.304 fénykép és vidófájl
- 89 elmentett fájl (csekklisták, katalógusok, szerelési utasítások, adatlapok, vásárlási listák, stb.)
- 35 tétel a beszerzési listán,
- 71,5 munkaóra a garázsban és legalább 200 a számítógép előtt.
- 49 blogbejegyzés
- 163.808 Ft anyagköltség + 34.200 Ft a gyertyaszett
- 73.581 Ft szerszámra és eszközökre + a Jézuska oszlopos fúrója.

Költségek jelenlegi állása:
- üzemanyag: 32,92 Ft/km
- vételár: 64,68 Ft/km
- szervizelés: 84,37 Ft/km
- összesen: 181,97 Ft/km


Indulhatunk az új kalandok felé. A nyárra egy 3.500 km-es túra tervezve, többek közt a Stelvio is...

A blogok:
-2020.08.18. Olajfogyasztás
-2020.09.02. Elindultunk a lejtőn…
-2020.09.09. Lefelé a lejtőn…gyakorló motor
-2020.12.10. Olajfogyasztás projekt - alkatrészek
-2020.12.17. Olajfogyasztás projekt - szerszámok
-2021.01.01. Az év is PHuBi-val kezdődik - Flexhone
-2021.01.28. FLEX-HONE
-2021.01.29. CF3-as dugattyú CF2 lesz - próba
-2021.01.31. Flex-Hone teszt
-2021.02.07. Olajfogyasztás projekt - 1. Start
-2021.02.08. Olajfogyasztás projekt - 2. rész
-2021.02.09. Olajfogyasztás projekt - 3. rész - Gyanúval élek
-2021.02.09. Olajfogyasztás projekt - 4. rész - szétszerelés
-2021.02.10. Olajfogyasztás projekt - 5. rész - Szívócső és társai
-2021.02.10. Olajfogyasztás projekt - 5. rész - Szívócső és társai - Part II.
-2021.02.10. Olajfogyasztás projekt - 6. rész - Új cuccok és vonzatuk
-2021.02.14. Olajfogyasztás projekt - 7. rész - Gyertyák
-2021.02.14. Olajfogyasztás projekt - 8. rész - Hengerfej lejön
-2021.02.14. Olajfogyasztás projekt - 9. rész - Hengerfej
-2021.02.15. Olajfogyasztás projekt - 10. rész - Rugóösszenyomó szerszám
-2021.02.16. Olajfogyasztás projekt - 11. rész - Szimering és hidrotőke
-2021.02.17. Olajfogyasztás projekt - 12. rész - Szimering és hidrotőke
-2021.02.18. Olajfogyasztás projekt - 13. rész - Szimering és hidrotőke
-2021.02.19. Olajfogyasztás projekt - 14. rész - Tisztogatás
-2021.02.20. Olajfogyasztás projekt - 15. rész - Dugattyúk kifelé!
-2021.02.20. Olajfogyasztás projekt - 16. rész - Hajtókar csapágyak
-2021.02.21. Olajfogyasztás projekt - 17. rész - Karter
-2021.02.21. Olajfogyasztás projekt - 18. rész - Dugattyúk
-2021.02.21. Olajfogyasztás projekt - 19. rész - NPR dugattyúgyűrűk
-2021.02.23. Olajfogyasztás projekt - 20. rész - Hézagmérő
-2021.02.23. Olajfogyasztás projekt - 21. rész - Hengerfurat mérés
-2021.02.24. Olajfogyasztás projekt - 22. rész - Dugattyúk
-2021.02.25. Olajfogyasztás projekt - 23. rész - Flexhone bevetésen
-2021.02.26. Olajfogyasztás projekt - 24. rész - Nyomatékkulcs
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 25. rész - Főtengelymérés
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 26. rész - Olajzófuvóka vissza
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 27. rész - Dugattyúk helyükre kerülnek
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 28. rész - Csapágyhézag
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 29. rész - Olajteknő
-2021.02.28. Olajfogyasztás projekt - 30. rész - Szívósor
-2021.02.28. Olajfogyasztás projekt - 31. rész - Hengerfej vissza
-2021.03.01. Olajfogyasztás projekt - 32. rész - Összeszerelés
-2021.03.02. Olajfogyasztás projekt - 33. rész - Gyertyaszett
-2021.03.03. Olajfogyasztás projekt - 34. rész - Összerakás
-2021.03.03. Olajfogyasztás projekt - 35. rész - Átforgatás
-2021.03.05. Olajfogyasztás projekt - 36. rész - Kompressziómérés
-2021.03.06. Olajfogyasztás projekt - 37. rész - Indítás
-2021.03.07. Olajfogyasztás projekt - 38. rész - Taplra PHuBi!
2021.03.07. Olajfogyasztás projekt - 38,5. rész - Segédlet
-2021.03.08. Olajfogyasztás projekt - 39. rész - Projektzárás

 
>> EgyébAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2021-03-08

Megajándékoztam “magunkat”!

 
>> SzervizLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2021-03-08

Még tavaly mikor felrakattam a nyári gumikat, akkor mondta a szaki, hogy a 2 első felnim ráz valamennyit, majd görgőztetni kell. Most jutottam el odáig, hogy meg tudjam csináltatni, ma hoztam el őket készen, így majd a szezonra már az összes felnim 100%-os lesz :)

Szerelő : felniklinika.hu (Budapest)

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-07

Ma bekötöttem a rádiót. A gyújtás vezeték nem azon a helyen volt ahol a rádió várta ezért azt átkötöttem. Az aux bemenetet elfelejtettem de ezt majd pótolom.
Az első ajtóban van 1-1 magassugárzó és a mélyközép helyén egy blaupunkt 2x2 ohmos mélysugárzó 4 ohmra kötve. Hát nem szól jól, mert középhangok nem nagyon vannak. Majd keresek valami normális mélyközepet a helyére. A hifi ebben az autóban nem fontos, csak minimálisan szóljon valami.

 

Első lépésként le kell fúrni a tegnapi szerzeményről a motort. Három csap tartja.
Már van egy pár "régi" hajtóművem (7.kép)
A múltkor már két lyukat felfúrtam a javított tartómba, most felfúrtam a harmadik csavar helyét is. Az új csavarok feje pont elfér a fogasívtől. A hosszuk meg befér az ajtó domborításába úgyhogy nem kellett levágni a csavarokból.
Visszakerült a rugó és a mikrokapcsolót működtető alu idom is.
Az egész vissza az ajtóba. Külső akkuról működtetve fincsin jár le és fel.
Holnap összerakom az ajtót, akkor talán vége lesz a szeptember 20-óta tartó projektnek :-)

 

Ahogy tegnap este kitaláltam, ma újra levettem a szelepfedelet hogy utána nézzek a hidróknak.
Nos, egyformán "puhák" voltak. Szóval még egyik se tellett fel teljesen.
Hogy a mai napra is meglegyen a sz@pás, a negyedik képen a bal oldali (középső ujjam mutat rá) csőről leesett a bilincs. Hosszas keresés után már újra le akartam venni a fedelet - hogy nem esett-e oda - amikor megtaláltam a lambda csatlakozója alatt.
Motorindítás - kb. fél perc alatt elhallgattak a tőkék :-)))))))))
Motorburkolat, sárvédőburkolat, dobbetét visszakerült.
Már csak újra talpra kellett állítani.
Február 7-én, pont egy hónapja emeltem fel.
70,5 órát töltöttünk el egymás társaságában a garázsban.
Szeptember 27-óta nem mozdult, holnap - ha sikerül rendbe hoznom az ablakemelőt - újra gurulhat.
50-100 km-es etapot kell menni, utána olajcsere.
Utána jöhet a napi használat :-)

 
>> Tuning és extraBazsi // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 // 2021-03-07

Eljött ez a pillanat is, 6 hét várakozás után megjött Olaszországból a Supersprint hátsó dob + középcső + szűkítő. Tipikus olasz rendelés/szállítás volt, véletlenül Race dobott küldtek a Sport helyett... :)
Miután jeleztük a tévedést, scusi, scusi után másnap elindították a megfelelő Sport dobot is. 2 nappal később már mehettem is a műhelybe, ahol a szerelés kb. 2 órát vett igénybe. Végre a teljesítményhez méltó orgánuma van az autónak.