Blog

>> Tuning és extraCoyote // Alfa 146 1,9 JTD 105LE // 2020-12-30

Sajnos a rádió nem igazán akarta rendesen venni a csatornákat így eddig csak az ajándék CD-t tudtuk hallgatni. A zenék jók voltak csak már kicsit unalmas volt (bocsi Jorjie :-) )
Sajnos csak AUX csati van a fejegységen így kellett valami kütyü ami összeköti a telefont a rádióval. Keresgéltem és találtam is egy egész jó kis USB-s AUX csatlakozót. Hétfőn meg rendeltem és ma meg is jött. Egyszerű kis eszköz, de nagyon praktikus. Csak össze kell párosítani a két dolgot és már mehet is a zenebona. Ráadásul még kihangosító ként is lehet használni, bár ezt a funkciót még nem próbáltam ki.
A lényeg, hogy szól a zene 😀

A kis átalakító 2000ft volt plusz a posta ami egy 1000-es volt.

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2020-12-08

Az egyik sikerült, de a másik kicsit túlszaladt... :)

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2020-12-21

Nem tervezetett beavatkozások: szervóolaj folyása a szervócsőből és hátsó rugótörés miatt.

- Szervócső (gyári)
- Spirálrugó, hátsó x 2 (Japanparts, gyári eredetiből TI rugó érkezett, ezért gyorsan lépni kellett)
- Lengéscsillapító porvédő+ütköző x 2 (Febi)
- Toronyszilent (Febi)
- Szállítási költség + Munkadíj

Az idén beszerzett Magnetti Marelli ablaktörlő lapátokat az elviselhetetlen hangja és rossz törlése miatt lecseréltem SWF-re.

Km óraállás: 143 894

>> Szervizpdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-12-30

Ismét egy kis autó alatt fetrengés, ezúttal most a kerékjáratok volt soron :)
Kiszedtem a dobbetéteket (igazi sz*pás volt..), utána alaposan kitisztítottam a kerékjáratokat, ahol pedig induló rozsdásodást láttam azt drótkoronggal eltávolítottam, majd rozsdaátalakítóval kezeltem, újabb tisztítás és végül alvázvédőzés. Ha 20 évig kibírta így csupaszon, akkor azt hiszem így már végképp nem lesz vele gond :))

 

A netes képeket nézegetve feltűnt hogy sok autó ablakemelő motorja hasonlít a Spiderére. (Mondjuk sok esetben a mechanika is hasonló.)
Az első két kép az enyémben lévő.
A harmadik egy véletlen találat folytán egy 2-es Magáné. Nagyon hasonlít. Főleg a középső fehér kerék.
Elkezdtem keresni Megane 2 emelőt...
... és láss csodát, van külön kerék !!!!! (4.kép)
Átmérő 59,6 mm, én kb ennyit mértem :-)
Az új rendszer árának töredéke, megrendeltem.
Ha mégse jó, akkor buktam 3.555 Ft-ot. Ennyit megér a buli.
Ha jó, akkor minden GTV/Spider tulaj nyer. Szurkoljatok!

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-27

A nyári szélvédőmosó folyadékból kiindulva, ellenőriztem a hűtőfolyadékot. Ez -30 fokra van beállítva. A fékfolyadékot, a szint maxon, és teszterrel mintha új lenne. A motorolaj MES szerint 62%-os, bár már a szervízkönyvet nézve 1.5 éves. A légszűrő vatelin huzatját levettem, mert az elég koszosnak tűnik, úgy is hamarosan cserélem. A pollenszűrő meglepően tiszta volt, és a helyén sem volt különösebben sok kosz. A km óra állás az ecu-val tároltal tűréshatáron bellül van, és az itt tárolt olajcserék száma is megegyezik a szervízkönyvével. Az ecu-ban 2 hiba volt tárolva, engedte törölni. Este még kapott egy karbantartó töltést az akku, másnapra a start/stop rendszer is magáhoztért, bár nekem úgy tűnik a xenon annyira nem szereti (indításnál egy alig észrevehetőt pislant).

Folytattam az online és az offline kutatást motor ügyben.
Offline:
A szerkezetet szétszedve egyértelmű hogy a fogaskeréknek annyi. A közepéből ki lehet szedni az átalakítót a fém fogaskerékhez, ez sértetlen. A kettő között egy érdekes alakú gumibetét van csillapításként, ez is ok. Marad egy egyszerű műanyag fogaskerék, amit akár le is lehetne gyártatni - ennek a lehetőségnek utána nézek.
A másik lehetőség egy másik motorból kiszedni. Eddig arra gondoltam hogy egy jobbost veszek bontva és abból, de ma más gondolatom támadt.

Online:
- ebay-en van új (általában nem gyári hanem valami utángyártott) szerkezet 220-250 Euro + posta,
- online boltban találtam már 149+22 Euroért is, de általában ott is az ebay-es árak mennek (pl. )
- ebay használt (jobbos) már 70 Euro körül is van,
- itthon eddig 75.000 Ft-os ajánlatom van, de van ígéret olcsóbbra is,
- bontott nem nagyon van, mert elkapkodják. Ráadásul a bontókban se nagyon van friss kocsi a karantén miatt,
- a motornak megtaláltam a cikkszámát: Fiat 46831640, elvileg a Stiloban van ilyen. Viszont 30ezer felett lenne a neten,
- csak fogaskereket nem találtam a neten.

Szóval lehetőség tengernyi.
Egyenlőre várok a magyar bolti új ajánlatra.

u.i.
Azt hiszem kezd elkapni az alkatrészkutatási láz. Nem is az eredmény (54ezerért lenne új cserealkatrész pár napon belül) hanem a kutatás, keresés kezd lenni a lényeg.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2020-12-26

Némi morajló hangot hallottam az autó bal elejéről. Csapágyra gyanakodtam, de úgy néz ki a féltengely hallatta magát. A belső oldalon szét csapta magából a zsírt. A gumiharang ép, viszont a bilincs hiányzott. Amennyire tudtam megtömtem grafitos zsírral, és gyorskötözővel rögzítettem a gumiharangot. Hiányzott egy kerékcsavar a bal első keréknél, végül is nem olyan nagy para, úgy is akartam kerékőrt rakni, így ezzel pótoltam.
Víszont azt felfedeztem, hogy a szélvédő mosó nem azért nem megy mert nincsen benne folyadék, hanem azért mert ennek a helyreállítását elsumákolták. Azért, hogy ne folyjon el a folyadék, összekötötte a két csöücsöt a szivattyún. A többit meg ott szabadon hagyták. Gondoltam márcsak annyira bekötőm, hogy legalább a szélvédőket tudjam mosni. Persze ahhoz, hogy a hátsó szélvédő tömlőjét rá tudjam kötni, majd fél méter tömlőt kellett betoldani. Az első szélvédőjé is csak épp, hogy elért a szivattyúig. Kötözgetés után teszt, a szivattyú felzúg, de sanos folyadékot nem szállít. Sem az egyik, sem a másik irányba. Igy most azt sem tudom, hogy egyáltalán jó helyre dugtam-e rá a tömlőket. A lámpamosó tömlőjét meg nincs is hova kötni, mert nem is lámpamosós tartály van beépítve. Ja és nyári szélvédőmosó folyadék volt a tartályban...
A lámpák, párátlanítás után, másnap délelőtt újra elkezdtek párásodni. A refi mögül levettem a takaró fedelet, hogy tudjon szellőzni. Este volt kiadós esső, amiben autóztunk, gondoltam na most rendesen tele lesz vízzel, de semmi, és azóta párának nyoma sincs. A kupakokat ezért nem is raktam vissza... (majd megpróbálok valami olyat gyártani oda aminél megmarad a szellőzés, és nem is megy tele porral.)