Blog
A futómű lebontás részét képezte a kipufogórendszer leszerelése is, és ekkor észre is vettem, hogy van pár függesztő gumi ami erősen csere érett. Szokás szerint kezdtem az unix, bárdi vonalon a keresést, sajnos nem jártam sikerrel. Aztán jött az ebay, ott megtaláltam a hosszúkás gumit ami leginkább csereérett volt, de postázással együtt kb. 7-8e Ft lett volna csak az az egy, kicsit soknak tartottam. Aztán eszembe jutott a titkos tipp, ZS+U :) És bingó, náluk volt készleten egy komplett kipufogó szerelék készlet, amiben benne van az összes függesztő gumi, gyűrűk a kipufogó csatlakozásba, és új összefogó csavarok anyával együtt. És mindez összesen 5582 Ft, nem volt kérdés, hogy már rendelem is :)))


Valentin napi csomag
5W 40 Selenia WR olaj és Filtron olajszűrő csere, diesel szűrő csere valamint levegőszűrő is(pollen és levegő megvolt)
191 000 miles

A sofőr oldali fűtőpanel, nagy valószínűséggel már újkora óta nem működhetett, mert odacsípték a fütőszalat a rögzítő bilinccsel, és letestelt. Ezt forrasztással lehetett javítani. Nem értem garanciába miért nem javítatták meg. Itt még a kapcsolót is javítani kellett, de itt csak igazgatni kellett egy kicsit az érintkezőkön, és már működik is. Az anyós oldalon csak kapcsoló baja volt, de sajnos itt már nem tudtam javítani a kapcsolót, de újat se nagyon volt kedvem venni, legalábbis gyárit. Egy 760ft-os kapcsólót raktam a helyére. Funkcióját teljesen jól ellátja.




Kapott az autó egy Pierburg vákuumszivattyút, mert a régi eléggé összeolajozta a környékét, ha jól tudom ez a gyári márka, ilyen is volt benne.
Km: 161600


Beszereztem egy mélyládát, mivel a vásárláskor a benne lévőt vissza kérte Jorjie. Így mostanáig csak fél gőzzel ment a muzsika. A disznóvágás után vasárnap el mentünk, meg vettük és be is szereltük 🙂 Most egy darabig még csak finoman adagolom a powert, hogy kicsit szokja a láda aztán ha minden rendben akkor mehet a max power.
Negyed gőzzel is nagyon finoman szól, kiváncsi leszek mi lesz ha már rendesen használhatom. 😁

Beépítettem egy visszafolyás gátlót a hátsó ablakmosó körbe, mert nem volt ami megtartsa a folyadékot a rendszerben.


Mivel az autóm korábban már megkapta a B-tech verzió fényes fekete pajzsát és tükörházait, egyre furábban mutatott rajta az ablakok krómkerete. Mivel gyárilag kicserélni a kereteket ajtónként nagyságrendileg 50 ezer forint lett volna (+munkadíj), így a fóliázást választottam.
A fóliázást a tatabányai Zámbó fóliánál csináltattam. Innen is üdv, Tibi! Köszönöm a munkát!







Novemberben kezdődött a dolog. A kézifékkötelem nehezen járt már mióta nálam van az autó, de mivel szinte soha nem használom nem is zavart túlságosan a dolog. Viszont egyszer csak úgy hozta a sors, hogy elég meredek helyen kellett parkolni. Behúztam a kézit, egy laza csattanással jelezte hogy az egyik oldal már nem akarja ezt. Na itt már zavart a dolog, és gondoltam ezt a műveletet összekötöm egy olajcserével is (már így is kicsit túlszaladtam az intervallumon).
Lebeszéltem D.Z.-vel, hogy pár nap múlva vihetem is autót. Nehéz jó időpontot találni, mert akkor minden nap kellett az autó. A pár nap alatt amíg az időpontomra "vártam", arra lettem figyelmes, hogy 6.-ban elkezdett visítani a váltó. Fasza. Vittem az autót, és abban maradtunk, hogy érdemes megelőzni a bajt. Váltófelújítás. Mindig jó érzéssel tölt el amikor menő új alkatrészek kerülnek az autóba :-) Ez a mutatvány kicsit meghosszabbította a szerviz időtartamot, viszont erre az időre kaptam egy pompás 916 Spidert csereautónak. Hát ez egy elképesztően vagány kis autó. Értem már, hogy miért szeretik :-). Sajnáltam visszaadni amikor elkészült az enyém.
A váltó szuper lett, csendben teszi a dolgát. Egy doboznyi alkatrészt kellett cserélni benne. Azt vettem észre hogy javult az autó menetdinamikája.
Km: ~345000

Mai napon megvettem ezt a csodálatos szörnyet. Remélem sok boldog kilométert fogunk.tudni együtt tölteni. 😁
Amíg várom, hogy elkészüljön a leadott alkatrészek szinterezése, és nem nagyon tudok mással haladni, csinálom azt amit tudok :) Össze szedtem minden kiszedett csavart, bilincset, konzolt..ezek mennek majd horganyozásra, elvégre nem rakunk vissza csúnya koszos, rozsdás csavart a szép új alkatrészekbe :D
Előtte természetesen dokumentáltam, hogy hova milyen csavar tartozik, később nagy segítség lesz, mert a horganyozás után sajnos ömlesztve fognak visszajönni a csavarok..

