Blog

>> Egyébmate59 // Alfa Spider / GTV 3.0 v6 // 2020-10-28

Téliesítve lett egy időre

 
>> Szervizmate59 // Alfa Spider / GTV 3.0 v6 // 2020-10-16

Új első lengőkarok (TRW)
Km: 173.000

 
>> EseményManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2020-12-26

Auto1-en láttam meg ,már régebben akartam egy Q2őt , most jött el az ideje .
Minden adott , dízel , rozsdamentes olaszból. Sokat nem gondolkoztam.

dec17-én vizsgázott le , előtte kapott komplett új féket,stabrudat, lengőkarokat (TRW)
vizsga után máris meg kapta az állítható futóművet (MTS-Technik) és az új téli
gumival szerelt 17-es felniket

km: 202.731

Célom az autóval, minél több lóerő, pályanapok és pár gyorsulás.
Pár dolgot már be is szereztem képet mellékeltem.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-12-06

Immáron három 1750 GTV, sőt mindegyik első szériás, van tudtommal az országban forgalomban. A bordó ultra precíz restaurálása most lett kész. Tényleg gyönyörű az autó és tudom milyen háttérmunka/kutakodás és korábbi projektek tapasztalata van mögötte.A kék tavaly óta van itthon, a zöld 14 éve.Összegurultunk Örkényben egy kis körbenézegetésre. Azt kell mondjam, mindegyik gyári szín jól áll nekik! Nekem egyébként továbbra is az okkersárga a kedvencem ehhez az autóhoz.A bordó 1969 évvégi, a kék 1969 éveleji, a zöld 1968 éveleji gyártású. Eltérést a légszűrő helyzete adja, már 1969-től a légszűrő a karburátorokra került. Ezzel együtt a gyújtástrafó is vándorolt, valamint a motorszám is és pár apró részlet.Kívül 1969-től eltűnt a bal sárvédőről a 'Designo di Bertone' felirat. A korai autón elvileg nincs külső tükör és a dísztárcsának is a kéken levő nagygyűrűsnek kellene lennie. A felni abroncs kombó a zöldön a gyári, a hátsó rugó magassága a bordón és a zöldön, elöl a bordón a gyári méret.
Csodaszépek!

 
>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-12-25

Elugrottam Füredre. Úgy döntöttem legjobb, ha a 159-cel megyek. Ez egy sima út, nincs se idő se lehetőség csapatásra. Az időjárás is vacak volt, Soltig a vizes út, a Balatonnál erős köd akadályozta az élvezetes autózást.
Szerencsére a köztes kedvenc szakaszon száraz volt az útfelület és gyenge is volt a forgalom. Ott egy szokásosan tempós autózást tudtam hozni. Eszembe is jutott egy újabb vezetéstechnikai gyakorlat, amivel kicsit tudok készülni a következő szezonra: a ballábas fékezés, mint új lehetőség nemrég jutott eszembe. Most itt volt az alkalom, hogy gyakorolgassam. Mint gyakori fékbevasaló nem teljesen ismeretlen a dolog, de tempósan élesben azért más.
Egyelőre azt mondom megy, de amire ennél az autónál igazán használni lehetne, az nem lehetséges, a fékpedál lenyomása tiltja a motor gázadását, ráadásul, ha van átfedés, akkor tovább tart neki összeszedni magát, mint amúgy legyőzni a turbólyukat. Na mindegy, nem is ide kell ez a technika, csak treníroztam az idegpályákat. A v6 meg az öreg GTV nincs ilyen akadályozó technikákkal felvértezve.

Próbálgattam még a kuplungolás nélküli visszaváltást, tényleg nem lehetetlen, sikerült is mindannyiszor reccsenés nélkül 4-ből 3-ba visszaváltani, de ezt egyelőre pihentetem. Lehet inkább az asszony autója a megfelelő erre a gyakorlatra...míg nem vagyok rutinos.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2020-12-18

Szintén a külföldi fórumok szerint ez a futómű az egyik legjobb kompromisszum ésszerű kereteken belül a 156 alá.Csak az autó magassága állítható, az összenyomás és elengedés sebessége nem, de több tulaj véleménye szerint ez optimálisan van hangolva. Majd meglátjuk. :) Pályanap előtt beszerelem. Csak azt nem tudom honnan szerzek mérleget a magasságok beállításához.

500 EUR = 182.000 HUF

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2020-07-28

Ajánlott egy utcai felnit használni a kocsi alatt és a pályanapra való gumikat egy másikon tartani.
Szerencsére a nyáron mennem kellett Németországba, ott már nagyon olcsón lehet 5x98-as felniket akár gumival is kapni. Ezeket én 100 EUR-ért vettem kb 50%-os gumikkal. Egy öngyilkos őz elintézte a tulaj kocsiját, és már nem volt szüksége ezekre a kerekekre.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2020-12-24

A fórumok alapján a PFC fékbetét elég jó választásnak tűnik. Mivel ezt kb csak Angliából lehet rendelni értelmes áron, ezért még a Brexit hatásai előtt gyorsan megrendeltem az Autolussotól.

99 Font a betét és 36 a szállítás. KB 54.000 HUF

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2020-12-05

Ezzel el is érkezünk a mai naphoz. (2020.12.25) Az autó november eleje óta a festőnél van, sajnos ki kell várni a sorát, de remélem az eredmény kárpótol. Mivel az autó jégvert volt, ezért van mit javítgatni neki.

A két lökhárítón és a csomagtérajtón kívül mindent fest.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2020-11-03

Itt következett az igazi munka. Azt már mikor megvettem tudtam hogy jól el van rohadva az autó. De azért ennyire nem gondoltam volna....
Szerencsére ismerek egy lelkiismeretes karosszériást, aki megcsinálta nekem, de azt mondta ilyet többet nem vállal. Kb 1 hónapig csak az én autómon dolgozott. Mindent lepucolt, leszedte a rozsdát mindenhonnan (kivéve a motortér, mert még a motor benne van hogy mozgatni lehessen), kivágta a hibás részt, lealapozta....csinált nekem erősebb emelési pontokat, a kipufogót rozsdátlanította, festette....

Vennem kellett neki a munkadíjon kívül kb 70 ezerért kellékeket, 1 komplett első sárvédőt, egy pótkeréktartót és hátfalat, meg néhány apróságot.

A különbség már abban érezhető, hogy ha most elkezdem emelni az első emelési ponton akkor nagyon hamar emelkedik a hátsó fele is a kocsinak, míg előtte szinte kettéhajlott. :)

A teljes költség tartalmaz még egy szélvédőt, egy üregvédelmet, a belső tér szét- összerakását, a szélvédő kivágást, a szállítást a festőhöz és vissza, a rengeteg képet és a sok baráti beszélgetést :)

A képek csak egy kis ízelítő. Szinte mindenhez hozá kellett nyúlni. A nagy lemezeken kívül még az összes tartót, rögzítőt, fület, mindent újra kellett alkotni.