Blog
Kevés kavics segítségével, kitakarítottam a kiegyenlítő tartályt. Nem lett tökéletes, de így legalább már tisztán látszik a szint. A tartályt összesen egy csavar tartotta az alján, meg a rácsatlakozó csövek. Allul még a roppantós gyári bilincs volt, ezt cseréltem hagyományos aba bilincsre, és pótoltam a felső két lemezcsavart.
Voltam még alatta igazítani a kipufogón, mert tegnap nem sikerült tökéletesre az összerakás, és felfedeztem két extra alkatrészt a hátsó stabilizátor rúdon. Gondolom az lehet a szerepük, hogy ne csúszkáljon el jobbra-ballra a rúd...
Mint már írtam a felső lemförder lengőkarokat sajnáltem még lekukázni.A szilentek viszont már oda voltak bennük.Így ezeket cseréltem meyle szilentekre.A szilenteket jó vastagon megkentem szilikonzsírral.A gömbfejek is kaptak egy kis karbantartást.Vastagon adtam nekik grafitos zsírt.A porvédők is jó állapotban vannak.Nincsenek kirepedezve elöregedve.Elöl síri csend lett.Semmi nyiszogás vagy kopogás.
342000 km.
Bal első fényszóró hol világított, hol nem. Nekiálltam nyomozni, és két eloxidálódott tűzősaru volt az izzón , szigszalaggal betekerve. A saru érintésre porladt szét. Javítani 5 perc -lenne- , de a vezetékhez nem lehet hozzáférni a fényszóró kivétele nélkül.
Tehát , kerék, dobbetét le, a nagyon sok éve nem mozgatott lökhárító csavarok közül 2 nagy nehezen kijött, harmadik dr. flex vette kezelésbe. Cserélve átmenő csavarra.
2 lökös tartó a 4ből rozsdás volt, levettem, homokszórtam, lefestettem. Ha már ott matattam…
Lámpa kint, javítás 5 perc :) Lökhárító szereléssel 1.5 óra.
Ha már a dobbetétbe bújtam kivettem a kürtöt, mert nem szólt. Biztoítékját egy ideje ellenőriztem. Az egyik saru oxidos volt, illetve mikor vettem ki szétesett így akkor már a belseje is ki lett pucolva, , réz kommutátor felcsiszolva. Összeraktam, működik :)
Az feltűnt, hogy nagyon racing piros, és kicsit toyota yarisosan bénán kürtöl, valszeg nem gyári már :D
Valamelyik nap észerevettem, hogy a bal hátsó lámpa nem világít.
Sejtettem, hogy a hiba az átvezető kötegben lesz.
Igazam lett, 2 szál el volt szakadva, jópár szálnak a szigetelése már öregszik. A 2 szálat újra forrasztottam, zsugorcsöveztem. El ne felejtsem, a kötegbe gányolt plusz vezetéket is kiszedtem a francba, valószínű innen kapta a Jedit a “remek” ledes tolató fény amit pár postal elöbb szórtam ki az autóból.
A sérült szigetelések szigszalaggal voltak szigetelve, ezeket én is csak újra tekertem, mert már el volt rajtuk öregedve. Egy helyzetjelző is ki volt égve, és a dupaszálas helyzetjelzője is, mindkettőből kapott újat.
Elöl-hátul megfelelő a világítás az autón. :) És mostmár tudok dudálva szitkozódni 😆
A középdob esett áldozatul a javításnak. Leszerelés után derült ki, hogy nem csak a cső szita, hanem a másik oldalán a becsatlakozás is majden teljesen körbe volt repedva a varrat mellett. Itt körbe varrtam, a cső pedig kapott foltot. Már hegesztettem körbe, mikor kiderült, hogy kicsi lett a folt, így kapott még egy kiegészítést. Nem mondanám, hogy büszke vagyok erre a foltozásra, de célnak megfelel...
Rámpán álláűsról is készítettem képet :)
Ma a jobb oldalon is sor került a g-szem cseréjére. Sokkal gyorsabban ment. Kapásból kinyomtam a közepét, és befűrészeltem két helyen, és könnyedén ki is jött. Bepréselés a satuban. A gyári g-szem közepét csak egy irányba lehet kinyomni, a tedgum-nak, viszont úgy néz ki, hogy mind két irányból peremezve van a háza, így bármelyik irányba távozna belőle a közepe, ha meg lenne nyomva...
Műtét sikerült, egyik oldalnon sem kottyan a kerék...
A gumik is ki lettek cserélve. Az egyik kerék szelepéből nem jött ki a szeleptű, így nekiálltak kicserélni a szelepet, de nem bírtak vele a gumisnál. Azzal riogattak, hogy hagyjam ott és holnapra megcsinálják. Én meg fogtam hazahoztam a felniket. Megfújtam kis csavarlazítóval, és próbáltam ütvecsavarozóval megindítani, de sajnos így nem ment. Így kifúrtam belőlük a szelepet, és irány vissza, hogy felrakják az új gumikat. Kapott új fém szelepeket is. Ezek már acél szelepek, nem bántam volna ha megmaradnak az eredeti alu szelepek...
Míg szerelés alatt volt, bal hátra a 147 Biohazard kerekét raktam fel, ez is jól állna neki :)
Az volt a terv mára, hogy kicserélem a g-szemeket, és elviszem a két hátsó kereket a gumishoz. Ebből az teljesült, hogy a bal hátsó g-szemet kicseréltem. Über szo.ás, ha az embernek nincsen normális présgépe. Nekiálltam, ahogy a normál szilenteknél szoktam, menetes szár, meg megfelelő méretű krovafejek. Amibe kifele próbáltam nyomni, 42-es, és amivel ki az 30-as. Ez volt picivel 40mm átmérő alatt. Picit megindult, de nem igazán akart jönni kifele. Közben már apukám is jött segíteni (innen is köszönet érte :) ) A vége az lett, hogy a közepét kinyomtam, 17-es fejjel, és két helyen be lett fűrészelve, így a meggyengítés után már aránylag könnyen kijött... Visszafelé se volt leányálom, próbáltuk hűteni fagyasztó szprével a g-szemet, és melegíteni a lengőkart, de így is brutál nyomás kellett a bepréseléséhez "satuban". A visszaszerelés már nem olyan bonyolult, csak akna nélkül, kicsit körülményes tehermentesítés alatt lehúzni a csavarjait...
Közben felfedesztem, hogy a két hátsó kipufogó dob között, a cső olyan mint a szita...
Nyári gumi vissza
180.500km