Blog
Ééés igen, felkerültek! 😍
Öröm, boldogság van. Annyi, hogy az egyik gumi szálszakadt, ezt ma viszem is vissza cserére, egyébként brutál nagyot mutat alatta a 17-es kerék, meg a 225-ös gumi. Kapaszkodik is szépen. 😁
Mégjobban megnézik, "de ez a cicababa kriminál". 😄
Történt, hogy egy ideje az indítás nem volt mindig zökkenőmentes. Hidegben (5fok alatt) simább, ennél melegebben hidegindításkor rúgott a motor, néha fájóan nagyot.
Önindító volt a verdikt. Ideje volt már, az utolsó láncszem, ami esedékes, hogy váratlanul felmondja a szolgálatot így 300000 km környékén, az meg nagy szívás az út szélén. Már ott volt a listán, de mindig csúsztattam a dolgot. Emellett az olajfogyasztás is megnőtt és a légsűrítő nyomott oldalán olajpermet jelent meg. Rá kellett már nézni. Rekord másfél éve nem volt szerelőnél az autó.
Kapott egy csere Bosch indítót, meg egy felújított turbót. Ez utóbbi rosszul esett, mert öt éve ez már egyszer papíron lement. Gyanítom papíron, mert 50000-60000 alatt talán nem kellene csapágyasnak lennie egy rendesen megcsinált turbónak egy karbantartott motorban. Akkoriban a geometria változtató behajtásánál fújt ki, azt kellett volna csak orvosolni, helyette kaptam egy felújítottat (?). Na mindegy, rég volt vagy nem volt. Ezzel együtt most még került bele új olaj, légszűrő, amit megkíván az új turbó a siker érdekében.
Az eredmény örömében beszereltem a bontóban kukázott törésmentes(!) 2.0Jtdm motor hangszigetelést.
Végére értem a klasszikus meghibásodási lehetőségek sorának. (szívósor tisztítás, ellenőrzés, EGR szelep, fedele, generátor, olajpumpa tömítés, kettőstömegű, tengelykapcsoló, rugótörések stb.) Ja, még egy DPF tisztítás/csere simán beeshet.
Talán még eljár egy ideig. A 159-ek is fogynak már. Szép fehérben.
302214km
Ma sikeres műszaki vizsgát tett az autó. Semmi javítanivalót vagy hibát nem találtak.
A vizsga elött még megejtettünk egy ózonos klímatisztítást is, hogy frissen vágjunk neki a nyárnak. :)
Km óra állás: 172.180 km
Gyorsan elröppent ez a 4 év így eljött a műszaki vizsga ideje. Nem találtak fogást rajta inkább kicsit örültek hogy átnézik. Tetszett a technika a mestereknek, szerintem kicsit kerültek is vele😉. Kilométer állása 33710, kettö év múlva újra megyünk.
Reggel beülök, kulcs be, START-gomb megnyom és pöcc-röff helyett:
-se tekerés
-se kép
-se hang
k*va jó nap lesz.... mentem is be buszjegyért...
Szerencsére csak az akku halt meg. Előfordul idősebb akkunál hogy a hideg beálltával egyszer csak nem működnek. (2018 januárban volt ez új).
Napközben rendeltem újat, és másnapra már ott is volt a boltban 38 görbeorrú mátyásért cserébe egy 77Ah EXIDE Premium EA770
Már csak el kell menni érte... Kocsi nélkül... Nehéz dög volt hazacipelni kézben..
Régi ki, új be és a sztori vége happy-end.
Romlik a szemem, meg amúgy is ha már mindenki leddel vakít, akkor én is (se)...
A fényszórók kaptak egy kis upgradet az alábbiak szerint:
A tompított halogén helyére: Osram LEDriving HL Intense +350% H7 21W LED 6000K
A távolsági helyére: Osram LEDriving HL EASY H7 / H18 16W LED 6000K
És csak hogy stimmeljenek a színek, a helyzetjelző helyett pedig:
Osram LEDriving SL T10 W5W LED 6000K
Érdekesség hogy egy 42 Forintos 100 Ohmos ellenállás is simán megolja hogy ne adjon CAN-busz hibát a helyzetjelző miatt (a tompított és a táviolsági alapból tudja).
De azért a webshop megpróbál rámsózni 3200 forintos CAN-busz ellenállást...
Hahaha...
Végre látok és látszódok rendesen :)
Újabb éves szerviz:
Bal oldalon a futóműben kopogott már valami, ami mint kiderült a felső lengőkar megfáradása okozott. -> Csere
Ezen kívül kapott új:
-fékfolyadékot
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőket
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.
Ma vezethettem utoljára. Több mint 10 év alatt szinte családtaggá vált, nagyon szerettük és élveztük minden egyes megtett km-t.
Mától új gazdánál, de úgy érzem ugyanolyan jó kezekben van és lesz, mint nálunk volt.
Köszönöm a sok sok közös élményt, és még nagyon sok balesetmentes km-t kívánok az új családdal.