Blog
Tudtam, hogy ez a nap is egyszer el fog jönni :-(
Nem hittem, hogy ennyire hozzá tudok nőni egy autóhoz. Viszont egy dolog vigasztal. Úgy érzem jó kezekbe került az új tulajnál.
Majdnem 4 évet és majdnem 12eKm-t töltöttünk együtt. Minden nap és minden km öröm volt.
km állás: 113.887km




CSere megtörtént.
Km. állás: 275765km
Észrevettem mikor a feleségem használta az autót akkor kívülről látszott hogy enyhén füstöl azért a kis TD. Persze vezetésnél tükörből semmi.
Még régebben kicsit feljebb lett 'állítva' hogy jobban menjen, bár úgy hogy nem sokat értettem az adagolóhoz, meg most se igazán mivel nem volt gond vele. Kértem tanácsot hogy hol kell állítani rajta.
Úgy hogy lett rajt tekerve, persze nem sok, de igazából nem volt túl célszerű. A képen a bekarikázott helyen.
Aztán még a napokban úgy voltam hogy módosítom az LDA tüskén hogy magasabb fordulaton jobban húzzon mint ahogy, és ezen pedig amit régebben eltekertem, vissza teszem az eredeti pozícióba. Az eredeti helyét én anno megjelöltem.
Most hogy vissza lett állítva, szebben is indul, bár ez majd reggel derül ki igazán, és most nem látni azt a füstöt sem egyáltalán. Jobb az alapjárati hangja is, mondjuk így a fordulat is vissza esett egy 100ast. Eddig kicsit talán magas volt. Erőben most sincs hiány, úgy hogy az LDA valószínűleg marad az eredeti. Majd egy városon kívülin kiderül hogy mennyi erő lesz benne, bár nem akarok én száguldozni és mindenkit is meg előzni. Arra ott a TS :D normál körülmények között.
Egy másik dolog. Az olaj betöltő sapka tömítése kilapult mára, eresztett. Kapott újat.
+ kipróbáltam a Bluetooth-os lejátszót telefonról, nagyon király. Nekem még ez újdonság egy ilyen idős autóban :))
Az LDA tüskével kapcsolatba köszönöm WarbiRunnernek a honlap linkjét, ahonnan lehetett okosodni.

Egy kis takarítással kezdődött.
A vezető ülés alsó részén a gyári varrás elengedte magát, kB 5-7 cm hosszúságban. Úgy hogy ülés ki, húzat félig le és össze varrva.
Az ülés szett kapott bőr tisztítót majd bőrápolót.
A két első gyári gumi szőnyeghez lett kettő darab gyári hátra is. Így már teljes a szett ;-)
Öv párnák is kerültek hátra, elől már volt korábban is.
A pótkerék kicserélve Special Edition verziósra. Ha felkerül a "ti" fékek előre akkor talán ez rámegy ha szükség lenne rá. Bár nem kizárt hogy a gyári piros mankó is elférne.
Most hogy teljes tisztaság lett még nagyobb öröm beülni és egyet autózni ;-)












A hirdetések közt bukkantam rá.
15 hete hirdetik 300-ért.
Sokkal több km van benne mint az ára.
Ráadásul már az alufelnik is eltűntek róla...
Vele kezdődött minden.






Az autót visszahelyeztem a forgalomba, és elvittem szervízre
Cserélve lett:
Olaj (Total racing 10w50)
Olajszűrő Filtron
Elötte motoröblítő
Karter csere, javítás, új csavar új tömítés (A régit rosszul hegesztették meg és folyatott)
Hajtókarcsapágyak (Glyco)
Szelepfedéltömítés (Elring)
Vezérműszíj szett vízpumpával (Gyári Original Ricambi)
Balansszíj, és annak a csapágya (dayco)
Kopogásérzékelő mivel törött volt, így cserélték (Bosch)
Kipuffogó Y tömítés
J.E. féltengely gumiharang
G12 fagyálló
Váltóolaj (Tutela ZC75) 2L
Vezérműtengely jeladó (attól függetlenül a hibakód továbbra is fentáll :( viszont az autón semmit nem kehet észre venni)
Ezzel kapcsolatban tippet elfogadok hátha találkozott ilyennel valaki...
+Munkadíj
KM állás 159.100







Bal első alsó lengőkar csere 59000
Olaj + minden szűrő csere 30000
Munkadíj 15000
245.752 km
Eljött a jobb idő, így itt volt az ideje az elkopott emblémák lecserélésének. Ezúton is szeretném megköszönni Bálint András Cartársnak. Nagyon feldobja az autót ez az apró "felújítás" :D






Megjött a matrica és fel is ragasztottam egyből. Már nagyon várom, hiszen ez lesz az első AlfaCity-m :D Biztos vagyok benne, hogy egy felejthetetlen élmény lesz.

Egy hónapot sikerült élveznem az autót és a szervószivattyú meg is adta magát :(
Két hét után el is jutottunk a szerelőhöz. Ha már ott jártunk akkor egyből egy vezérlés és összes olaj + szűrő cserét is beiktattam. A szétszedés után kiderült, hogy a főtengely szíjtárcsa is elég ramaty állapotban van, úgyhogy azt is cseréltük. A szűrőkön kívül mindenből gyárit kapott, szivattyúból pedig egy bontott gyári darab került bele. Öt napott töltött a szerelőnél, de nekem már minden bajom volt, hogy nem ülhetek bele és vezethetem :D
Cserélt dolgok:
-vezérlés vízpumpával
-főtengely szíjtárcsa
-motorolaj
-váltó olaj
-difi olaj
-gázolajszűrő
-légszűrő
-pollenszűrő
-szervószivattyú
-szervó olaj tartály
-szervó olaj
Ha esetleg kimaradt valami a listából, azt majd pótolom :)