Blog
Üdv!
Sajnos a korábban hallott fura hang ismét előjött a motorból, így biztonság kedvéért vissza vittem az autót Csörihez.
Komolyabban bele nézett és meglett az igazi probléma, ami nagy szerencsémre nem lett "tragédia".
Valószínű ezért kellett állítania a vezérlésen.
A képek mindent elmondanak...
Azóta is szépen jár és a hangok is nagyszerűek!
A szervizzel teljesen elégedett vagyok.
Ezúton is köszönöm Csöri!!
Km: 132332





Enyhe szivárgással jelezte a gyári alsó kuplung munkahenger, hogy elköszönne a további használattól, elege lett.
Ma kicseréltem, por szárazság a munkaterületen:-)



Jövő héten lesz 5. Hónapja, hogy eladtam. Egy 2010-es 1.8 140 lovas 5 ajtós piros “ufó” Civic lett az utód.
A miértje amiért ezt ide írom: 100%-ig biztos vagyok benne, hogy vannak olyan tulajok akik ugyanazon őrlődnek mint én anno: “imádom, de most a szívem után az eszemre kell hallgassak”.
Rengeteg Pro és Kontra van mindkét autónál. Én nem vagyok és nem leszek “bérence egyetlen márkának sem” az Alfát mindig is csodálni fogom a kis 145- től a Giulia QV-ig.
De rövid az élet, én pedig még szeretnék birtokolni Subarut, Volvot, Lexust, Mazdát...stb...
Szóval megpróbálok objektív lenni amennyire csak lehetséges.
Először is az új szerzemény: szeretem, és nem bántam meg a váltást, ezt szögezzük le itt az elején, DE(!) amiért továbbra is ide írok annak oka, hogy nem vagyok szerelmes...az valahogy ez az “ezüst dög” kiváltsága maradt. Amúgy furcsa, hogy a Civic-kel az igazi élmény 4000felett indul :D nagyon fürge autó, ennek oka, hogy 400 kilóval könnyebb a 159sw-nél. Viszont ami szerintem az Alfa részéről egy hatalmas szégyen, az a helykihasználás!!! Emberek! A “kis hoki” civicbe bepakolok 4 db 225/45 R17 felnit gumistól úgy, hogy a csomagtartó üres, és csak a hátsó ülést hajtottam fel! (Magic seat! Tessék rákeresni) amúgy mindenhol tárolók, rengeteg hely, nagyon tágas.fogyasztás 6-9l éppen az aktuális kedvem befolyásolja, viszont pályán hiányzik a dízeles nyomaték. A motor amúgy betonstabil, a váltó pedig egyszerűen zseniális, ehhez a 159-é elég “bánatos”...
Mutimédia: gyárilag, jack illetve USB, és tökéletes hangminőség! Kedves Alfa: azt a blue&me “fost” sose kellett volna belerakni az autókba, becsületes fejegység, normál bemenetekkel, ennyi a titok!
Ez a civic egy tökéletes “mindennapos használatú autó” láncos motor, semmi turbó, részecskeszűrő és egyéb faszságok, amik miatt állandóan görcsben volt a gyomrom, ezt nem féltem állandóan, csak hajtom. És itt a baj is, valahogy csak egy tárgy, semmi több...
És a civices Kontrák: aki az Alfát szidni meri, üljön már be a nagy japán csodákba (oké tudom, teljesen más kategória a két autó, és a civic Brit gyártás) az elektronika egy kalap szar, a hangszigeteléssel és az elektronikával kézen fogva!...5 hónap alatt már 3X szétbombáztam a műszerfalat valami aktuális kis apró szarság miatt, főleg a forrasztások miatt, ahonnan sajnálták az ónt... ( az alfánál soha!) jah majdnem elfelejtettem...a gyári tolatóradar... lusta...lomha....a 159-cel dinamikusan beparkoltam, tolattam akárhová, csipogott pontosan, gyorsan, szépen...de itt: tolatok, es egyszer csak visít, hogy “baszki 10 centi!” Még szerencse, hogy nem hagyatkozom rá 100%ban...
Ha egyszer lesz alkalmatok megnézni egy 1.8-as ufó civicet közelebbről kérlek nézzétek meg a motortérben a hűtőfolyadék tágulási tartályát! Garantált a nevetés 😂hát csiga szemem van nekem? Sose tudom meg meddig van 😂😃csak a lökhárítót leszedve látszana...
Kellene egy olyan autó ami a kettő ötvözete, vagy kellene annyi pénz, hogy vehessek egy alfát hobbi autónak....
És a 159: valahogy mindig egy kicsit másnak éreztem magam benne, mint a forgalom többi résztvevője. Erről 99%ban a design tehetett, amivel soha, de soha nem fogok tudni betelni. Nem egy “tucat német design, amit a vw csoport erőltetl”, nem ésszerű, sehol sem :D minek az a kurva nagy első túlnyúlás? Amúgy is mindenhol minden kis szar úthibánál lekoppan az orra, miért nincs benne hely ha már “kombi”? (tudom, tudom SportWagon) , miért van különálló első fényszórója? Miért csak a sofőr láthatja az órák egy részét?
Egyszerű ezekre a válasz: mert Így Gyönyörű, így különleges, így domborodik mindenhol az autó, mint egy igazi csupa nagybetűs NŐ!
Amúgy szerettem a motorját is, szerintem a 2.0 170 ló az egyik legjobb diesel! Amit 3 milla alatt megvehet az ember ezt be kell látni... a legújabb dieselekhez, más márkákkal sajnos nincs személyes tapasztalatom.
Ész érv soha, de soha nem fog szólni emellett az autó mellett, el kell engedni ezt a dolgot.
Le lehet cserélni, ahogy én is tettem, de az ember egy kis része bánni fogja mindig ezt a döntést.
A két közösség: maradjatok ilyenek kérlek! Sok sok autós csoportban jelen vagyok, de ilyen sehol sincs! A facebookos civic8gen csoport....fuhh...sok sok elvakult, szinte semmit sem segítő emberek, max beleállnak egymásba, beszélgetni senkivel sem lehet értelmesen... persze vannak kivételek, de nagyon ritka... nagyon más mentalitású emberek vannak ott...szóval csak “read only”-ban nyomom a hondás online világot...
Zárásképpen remélem valamit tudtam segíteni annak aki hasonlóan rágódik, mint én anno.
Annyi szerencsém mondjuk volt a történetben, hogy tényleg jó helyre került a drágám, úgy érzem ott sokkal több szakértelem társul az imádathoz! Sok olyan dolgot megoldott amit én csak szerettem volna. Remélem még sok-sok évig falja majd a kilómétereket! 😉
Vigyázzatok a gépeitekre Alfások! ;)
Mégegy gyöngyszem. Már az első próbaúton megjegyeztem a kereskedőnek, hogy nekem egyáltalán nem tűnik túl érzékenynek, mondta is hogy látta rajtam hogy fekszik nekem az kormány, de nincs ezzel mindenki így (mondjuk nyilván nem azt fogja mondani hogy maga elég szarul vezet nem kéne erőltetni ezt az Alfát :). Azt meg amit az egyik (egyébként jó) német Veloce teszt mond, hogy autópályán nem lehet vele egyenesen menni, folyamatosan igazgatni kell, nettó hülyeségnek tartom, vagy egyszerűen csak a faszi karizmai máshogy működnek... (Egyébként német létére csupa jókat mond a Veloceről - bár azt nem értem miért dízeles Velocét tesztelt https://www.youtube.com/watch?v=Mvzqdgu4SKY&t=182s )
Nekem nagyon bejön az, hogy könnyű és közvetlen a kormány és ez is csak akkor tűnik fel ha a Giu után beülök egy másik autóba. Engem az egész autó (kivéve a váltó de erről majd később) egy Segwayre emlékeztet, ami a legkisebb mozdulatból, gondolatból kitalálja mit is akarsz csinálni és nagy kedvvel bele is veti magát.
A fogása, mérete fantasztikus, más autóba átülve az ember hirtelen egy furgonban érzi magát. A váltófülek engem speciel nem zavarnak, hamar meg lehet szokni, hogy pár miliméterrel hátrébb van az index és az ablaktörlő (tény hogy nekem relatíve hosszúak az ujjaim).
-égő csere
-fényszóró beállítás
-szűrők cseréje
-olaj csere Selenia Racing 10/60
kilométeróra állás : 128421 Km
Megcsinálták a horpadást a bal oldalán. Az ellenfél biztosítója fizette, úgyhogy a legdrágább módszert választották, kicserélték a sárhányót és az ajtót (!) is. Amúgy szép munkát végeztek, még úgy is, hogy elsőre Luiginek sikerült rossz ajtótömítést szállítani, így majd' két hét volt a manőver. Az értékcsökkenést még be kell hajtanom a biztosítón, de a főnök (egy olasz egyébként) odaadta a formanyomtatványt, egy kacsintással, hogy nem tőle kaptam, mert tulajdonképpen ezt nem díjazzák a biztosítók..
Meg vagyok velük elégedve, úgyhogy aki NRW-ben jár tudom őket ajánlani: Autohaus Breit

Tegnap hívtak, úgyhogy ma elgurultunk a Veszprémbe az Alutigris2007-hez a felnikért.
Csodaszépek lettek. Ráadásul a felni kerékagyra felfekvő része tiszta maradt, így tökéletesen illeszkedik majd a kerékagyra.
Ajánlom őket.







Az ötletem az volt, hogy kiöntöm a levágott gumi részek helyett poliuretánnal a bakot. Ehhez egy Vytaflex nevű anyagot használtam, ami egy kétkomponensű, különböző keménységekben kapható folyékony uretán. Utánaolvastam, hogy a bakokat Alfáéknál általában 40-50 Shore keménységű gumiból készítik, aminek a szakítószilárdsága kb. 6 MPa. Ehhez választottam a Vytaflex-ből megfelelő anyagot, a 60-as keménységű adja ezt a szilárdságot. Ennek a hátránya, hogy a keményebb anyag elvileg több rezgést, motorhangot juttathat az utastérbe, de így utólag értékelve egyáltalán nem jelentős ez a V6-nál.
Alapos tisztítás után lefestettem a fém részeket, és egy kollégám faragott nekem az én rögzítésemhez szükséges rozsdamentes csövet. Ezután hobbiagyagot használva elzártam / tömítettem azokat a részeket, ahova nem akartam hogy folyjon a poliuretán. Ez nem elnagyolandó dolog, mert iszonyúan viszkózus a cucc, mindenhova bekúszik, a középső csapból a tájoláshoz használt filcet csak kifúrni tudtam, mert nem volt tökéletes a zárás. Az előkészületek után következett a kiöntés – a két komponenst összekeverve lassan, hogy a légbuborékokat elkerüljem, beöntöttem az uretánt, a cső tetejéig. A 24h kötési idő után még 3-4 óráig sütöttem 65°C-on, ami a leírás szerint további szilárdságot ad neki. A képeken látható kis hurkapálca egy vízlevezető furat célját szolgálta, ami az eredeti darabon is rajta volt, de nem igazán akart kijönni, pedig még olajjal is bekentem, úgyhogy ki kellett fúrnom a végén. Az agyag szépen lejött a poliuretánról, vízzel teljesen el lehetett távolítani.
A beépítéskor a nagyobbik tárcsát alul, a kisebbiket pedig felül használtam (ahogy eredetileg is volt, erről nem készült sajnos kép, de az utolsó előtti érzékelteti, hogy hova került a kicsi) de a V6 eredeti csavarjával. Már ekkor egyből éreztem, hogy ez jó lesz, semmit nem lógott a motor, és 2 év után a tapasztalatok abszolút pozitívak! Biztonság kedvéért utánhúztam a rögzítő csavart 50km után. A motor stabil nem leng minden nagyobb bukkanó, keresztborda után, a sportpack rugókkal kiegészítve szerintem tökéletes, végre tudom igazán élvezni az Alfázást a V6-tal!









A jobb oldali motortartó bakom lógott, bukkanókon állandóan úgy éreztem, hogy mocorog a motor, leng a kaszniban, a felső nyomatéktámasz is szakadt volt. Cserélni akartam, a gond viszont csak az, hogy nemhogy újat nem kaptam sem itthon, se Németországban, se Angliában, se Olaszországban de még bontottat sem voltam képes felkutatni a V6-hoz… Külföldi fórumokon utánaolvasva, ez egy évek óta létező probléma, az Alfa kifuttatta ezt a cikkszámot (OE: 60655868), utángyártott pedig nincs (Birth 50380, OCAP 1225607, Malò 70492, Original imperium 28275). Ez érinti az összes 156, 147, GT V6-ot, és ha jól tudom, még a GTV-t (916) is.
Nem volt más választásom, megoldást kellett produkáljak magam (felújíttatni lehetett volna talán, de addig nem akartam kiadni a kezemből, és kivenni a kocsiból, amíg nincs valami más megoldásom – végül olyan jól sikerült, hogy fel se újítottam, nem kellett).
Sikerült szereznem egy bontott bakot, ami a felfogatást illetően azonosnak tűnt, sajnos nem tudom mibe való, még a bontós sem emlékezett rá, miből szedte ki. Ennek álltam neki, először lefeszítettem az alsó tárcsát, majd az amúgy szakadt gumit megfurkáltam, és kiszabadítottam a közepét. A felső tárcsát egy flex segítségével bontottam le a csavarról (a csavar fejét vágtam le). Kivágtam a gumi közepét, a nagyolás sniccerrel, a finomítás, és a mélyebbre vágás Gillette-tel készült.







