Blog

Az autó egy regenerálás közben bedobta a sárga tengeralattjárót. Már lelkiekben készültem a DPF hibára, de kiolvasás után kiderült, hogy ismét a hűtőventi vezérlője vacakol. Kibontva látszott, hogy meg is volt égve. Ha már nekifogtunk, kicseréltük az EGR hőcserélő bypass szelepet és mivel szivárgás volt a termosztátház csonkján, azt is. Most nincs hibakód.

Km: 273260

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-12-03

Kicsit trükkös volt, de bejött amit kalkuláltam.
Pont 15.000-et mutatott az óra amikor beálltam a parkolóba.
A szerviz gyakorlatilag olaj- és szűrőcsere. Mást nem cseréltek.
Ki lett olvasva a comp, nincs hibaüzenet és nincs semmi frissítés az autóra.

Jeleztem hogy az első szenzorokkal valami lehet, mert állandóan sípol. Felvetettem hogy nem-e a rendszám lóg bele. Feljebb rakták vagy fél centivel (többet nem enged a keret), de úgy is jelzett. A számítógépre dugva jelezte a rendszer az érzékelő hibát. Megrendelték. Mondjuk azóta egyszer volt hibás jelzés, de már nem kapcsol ki magától. A garázsba már segített beállni.

Rákérdeztem a tükör automata becsukás opció kikapcsolására. A válasz kapásból a menüből kapcsolás volt. Kicsit örültem hogy a szerelő se találta meg a menüpontot. A gyári beállítások visszaállítása menüpont se segített.
Kaptam egy ígéretet hogy amíg megjön a radar érzékelő utána néznek a dolognak.

 
>> Szervizkreol32 // Alfa GT Kupé // 2019-09-28

Motorban váltóban az olaj cserélve, összes szűrő csere, stab szilent és az ablakmosó szivattyú szintén cserés.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v Veloce // 2020-02-17

Olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő csere
163 000 milages

Egyéb alkatrészek rozsdamentesítése és festése
Akku tálca, levegőmennyiségmérő rögzítők
Szélvédőtörlőlapát karok felújítása, festése

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-12-02

244 000 km környékén ki kellett cserélni a 4-es henger porlasztójának réztömítését. TZoli rendes volt, grátisz megtette, hála égnek nem volt berohadva. Egy ideje nem megy az ablakmosóm, most hogy ilyen takony idő lett, gondoltam jobb ha látok, kicseréltem a szivattyújàt. Újra remeg a jobbos féltengely, megzsíroztam megint de nem igazán segített, ebből új féltengely lesz. A 4-es porlasztónak a csatija el van törve, gyorskötözővel ráhúztuk, szintén cserés.

 
>> EgyébSanyi // Alfa Giulietta 1.6 JTDM-2 // 2019-12-02

Még mindig csak tankolni kell. :) Időközben flekerült a téli szett, és kapott ledes tolatólámpa "izzót", valamint led modult a rendszám világítás helyére. És kicseréltem az izzókat elöl (tompított, távolsági és ködlámpa), Tungsram Sportlight Extreme H7 és H1 + Osram Cool Blue Intense H3 került be. Sokkal jobb a fényük, de a 159-hez képest még mindig gyengének érzem a tompítottat.
És kapott egy Baba a fedélzeten matricát a hátsó üvegre. :)

Zsíroldóval lepucoltam a csuklókat és nekiálltam az összerakásnak. Az egyik hibátlan, csak a zsír kellett bele.(1-5 kép)
A másik ellenben elég durva berágódás nyomokat rejt. Ment a "kiszedett alkatrész" raktárba. (6-9 kép - telóval nem az igazi közelre fényképezni) Helyette a múltkor vásárolt csukló fog majd beköltözni.
Még egy gumiharangot kell venni.

 

Nekiálltam kipucolni a külső csuklókat.
Benzinben kimostam, majd WD40-el lefújtam hogy ne rozsdásodjon amíg belekerül a zsír.

 

Gyűrűzéskor a nívópálca hüvely kivételekor a tömítés egyszerűen két darabra tört, és kőkemény volt. Összerakásnál szilikongyűrűkkel fentről letömítettük, de ez csak ideiglenes megoldásnak indult. Apósom be is szerezte a szükséges tömítést, de az én lustaságom miatt, vagy inkább azért, mert nem eresztett a kókányolás sem, nem került cserére egészen mostanáig. Igazából a csere egyszerű volt, mert egy 15-s kulcsnyílású csavar fogja az egészet, a hüvelyt ki kellett húzni, szilikongyűrűt leszedni, kicsit megtakarítottam, aztán adtam a tömítés belsejének egy kis olajat, és már rá is lehetett húzni kényelmesen. Visszatenni kicsit nehezebb volt, mert a leömlők mögött kézzel egy picit rá kellett segíteni a tömítésre, hogy a helyére menjen rendesen, mert csak félig akart, de talán 2-3 perc alatt sikerült megoldani. Az egész csere cakk-pakk 15 perc volt. Nem is tudom, miért halogattam 5-6 hónapig.
Az első képen ott a cikkszám, a második maga a tömítés. Csere alatt nem készült fénykép.

 

Leginkább csak magamnak jegyzetelek, de így ti is láthatjátok, hogy mennyi baja van szegény Alfinak.

Utolsó szerelés alkalmával észrevettük:
-jobb első felső lengőkar szilentjei nagyon cefetül lógnak [*]
-első stabilizátor rúd szilentjei odavannak teljesen [*]
-jobb hátsó keresztlengőkar egyik szilentje nagyon lóg [*]
-bal hátsó stabilizátorkar szilentje lóg [*] (nem ez volt a baj)
-szervó szivattyú elég szorosan forgatható (valószínű ez adja azt a súrlódó hangot)
-klímakompresszor csapágyas
-első katalizátorban valami zörög, valószínű széthullott
-kézifék kötelek megérettek a cserére [*]

Korábbról fennálló problémák:
-A katalizátor utáni lambdaszonda nem működik (check engine) [*]
-Az egyik katalizátor előtti lambdaszonda 1-3V közti értéket mutat, ergo ez sem működik [*]
-hátsó lengéscsillapítókat már tavaly mondták műszakinál, hogy kuka [*]

Egyéb "apróságok":
-Hiányzik a a motornál a kipufogó hővédő lemeze
-Szervó olaj tartály rögzítőfüle törött
-Bal sárvédőnél a motortérben lévő takaró műanyag törött
-Akkutálca rögzítőpántja a fülnél szakadt
-Pozitív saru tetején lévő biztosítékdoboz teteje hiányzik
-Két ablakemelő gomb törött, egynek hiányzik a teteje
-Vezető felöli biztosíték tábla teteje facsavarral van felrakva (gányolás az előző tulaj részéről)
-Tolatólámpa csatlakozóról le van törve a fül
-Váltókulissza csavarjai lazák, meghúzni nem sikerült [*]
-Fordulatszámmérő és középkonzol óráinak háttérvilágítása elég gyenge a km óráéhoz képest, amiben a múltkor cseréltem. [*]
-Foghíjjas a kiegészítő féklámpa
-Légzsák átvezető gyűrűhöz csatlakozót beszerezni, kábelezést szebben megoldani
-Multikormány bal oldala nem működik (hiányoznak a gombok)
-Multikormány világítása nem működik (lehet hiányzik egy pozitív amit a dudától kapna az átvezető gyűrű 1es vagy 6os lábán. Majd kiderítem)
-Nem kapcsol alaphelyzetbe az irányjelző (FL kormánykapcsolót be kell szerezni)
-Első ajtók kilincsei beragadnak (22mmx2mm o-gyűrűket be kell szerezni) [*] - Talán
-Egy kulcs van az autóhoz
-Nincs kódkártya
-Utas oldali légzsák kapcsolóját nem lehet elfordítani
-Hátsó ablakokat alig tudja felhúzni a motor
-Fényszóró állást meg kell nézetni
-Törött a bal oldali prizma a lökhárítóban
-Volt bent egy váltózár, amit nem kaptunk meg, ennek a lyukját eltüntetni
-Törött a jobb első levegőbefúvó karimája
-Törött a km óra és fordulatszámmérő burkolata
-Kulcsház elég lestrapált, elemtartó nélküli, ezt is cserélni kell majd, mert az elem úgy van beragasztva
-Vezető felőli első ajtó csipogójának a rácsa meg van nyomódva
-Fa váltógomb van a már nem famintás belsőhöz

Nyomozást kíván:
-Gyűrűzés alkalmával a vezérlésmódosító felújító készlettel megcsinálva, de első perctől ugyan úgy diesel hang van hidegen is, melegen is. Szolenoid lehet nem működik. Ezt még ki kell deríteni.

A [*]-al jelölt dolgok a következő szerelés alkalmával kijavításra kerülnek

Ezek mag a tervek: (na ezek nem lesznek meg 5 éven belül xD)
-Tempomat
-Fehér v. szürke indexbúrák
-FL csomagtérajtó és hátsó lökhárító
-FL sárvédők, lökhárító, zárhíd és motorházttető. Ja meg a lámpák
-LED tolatólámpa, csak kell valami jó erős fényű led izzót találnom hozzá
-Kétzónás klíma (ehhez kell a kardánbox csere)
-Infocenter (ehhez kell a VDC [újabb olyan dolog, ami miatt mást is kell cserélni, pl.: ABS kocka] és a FL műszeregység)
-Tárolórekeszes könyöklőre cserélni a FL előtti simát