Blog

Az egyetlen kissé rozsdás hely az autón a hűtő alatti tartólemez volt, vettem 1 bontottat fémtisztítás után cinkspray majd fedőfesték.
Ma kicseréltem, csavarok grafit zsírozva.
Megjött a Wiechers toronymerevítő is megy majd a helyére.

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2019-12-21

A másfél éves Magnetti Marelli akksi elköszönt a továbbiaktól lemerült full mivel garis volt visszaküldtem, pénzt visszaadták és máris vettem helyben 1 még erősebb akkut a forgalmazó ajánlása alapján, nem volt még gond velük ezért hallgattam rá és ma beraktam a helyére majd 1 mosás és 10km-es bemelegítő kör és friss benzin után folytatja a pihenést a jó meleg garázsban.

 
>> SzervizBadAzz // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2019-12-22

166 V6TB termosztát került bele gtv termosztát hiányában.
Mint kiderült előtte is az volt benne.

 
>> SzervizJony85 // Alfa 156 Sw 2.4 jtdm 20v // 2019-12-21

Sajnos eljött amitől féltem. A turbó megadta magát. A nagy összegű javítás után, illetve az ünnepek előtt nem tehetem meg, hogy újat veszek. De még felújítottat sem. Sikerült szert tennem egy elég szép állapotú és kb 120ezer km-t futott 156 2.4 jtd 20v-ből való turbóra és még újabb gyártás isi. 50 ezer volt, meg persze a munkadíj. Szerencse a szerencsétlenségben.

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-12-21

Nagyon fontos dolog, hogy az ember jó előre beszerezze a hozzávalókat a tavaszi ültetéshez. :-) :-)

 
>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-12-20

Még a múltkor rendeltem Trencsikéktől. Most meg vettem néhány csavart, patentet, takarót. A képen láthatóak a spoilerhez tartoznak.

 
>> EseményPoló // Alfa 156 GTA // 2019-12-17

2019.12.17-én vettem át az autót Svédországban.

 
>> Szervizcsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2019-12-20

Megérkeztek időben még a műszaki elött az új Kléber téli gumik. Vizsga rendben , és költségmentesen letudva, de ha már le kell tenni egy napra akkor olaj + szűrők is lecserélve
186500 Km

 
>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2019-12-13

160.000 Km

Az első két 330 mm -es tárcsa már az autó vételekor is erősen lekopott volt, akkor mi csak betéteket cseréltünk, hogy halasszuk a dolgot. Azóta beleszaladt 30.000 Km az autóba, a tárcsák már biztosan a minimális vastagság alatt vannak, minimális rázás is érezhető illetve 140 km/h felett valami rezonancia is kifejlődött, elképzelhető az is a tárcsák miatt. Menniük kell ...! A két hátsó fék ránézésre még elment volna - gyanítom ott cseréltek a friccek néhány évvel ezelőtt - viszont ott meg a kézifék mechanika miatt aggódtam, a bal oldali tárcsak furcsán is nézett ki, mintha szakaszosan megégett volna és az autó egyik fékje egyébként is mintha picit fogna.

A tervezést rendelés követte: előre 330 mm Brembo 9365.20 bevonatolt tárcsák, hátra 278 mm Brembo 9364.20 bevonatolt tárcsák, betétek előre Brembo 23115, hátra Brembo 23109. Plusz egy felújítókészlet a biztonság kedvéért és fél kiló Tutela DOT4 a folyadék cseréhez.

Az első fékek nagyjából simán mentek, a rögzítő stift kiütése volt kicsit nehéz a bal oldalon. Viszont légtelenítéskor a nyereg egyik szelepét ki kellett cseréljük, mert nem engedett át semmit. A hátsó rész ínyencebb volt. A bal hátsó féken a munkahenger porvédő gumi (karmantyú) teljesen el volt csavarodva és szétszakadt. Persze a víz bejutott, a munkahenger összerohadt a nyereggel, nem mozgott. Ezt nehéz volt kioperálni, a munkahengert ki kellett cserélni, gumi elemekkel együtt, a kézifék visszatekerésével. Felújítás után jó lett, a kézifék szépen mozog, 5-6 kattanásra beállítottam.

Bonus #1 a téli-nyári kerékcsere is megtörtént. A nyári Bridgestone -okon nem látszik kopás, szépek. A téli szett alatt viszont sajnos a felni nem szép, arra is ráférhet majd egy felújítás ...

Bonus #2 a kiegyenlítő víztartályt is kicseréltük gyárira, nincs benne fém megerősítés, de jónak tűnik. Folyadék feltöltve MAX jel alá.

Bonus #3 pollenszűrő cserélve.

>> SzervizGregory // Alfa 159 Sw Ti // 2019-12-19

Elérkezettnek láttam a vezérlés cserét és pár apróságot cserélni az Alfán szervizkönyve szerint 95000kmnél volt utoljára vezérlés cserélve.
kmóra állás:151760km
cserélt alkatrészek: vezerlés szett gates
vizpumpa
hosszbordászíj,feszítő, 2vezető görgő
fagyálló feltöltve
hátsó ajtóteleszkopok monroe
ablaktörlő lapátok
szervíz alatt úgy döntöttem megnézzük az egrt és a szívósort is kiváncsi voltam hogy megvannak e még a flappek és hogy mennyire szűkűlt le keresztmetszett a koromtól.
meglepő módon sem az egrben sem a szivósorban nem volt drasztikus lerakódás.
azert kaptak egy tisztitást.
a bal első és hátsó ajtó határolók sajnos nem érkeztem meg az napra igy azok még hátra vannak.
Az autó továbbra is megy teszi a dolgát:)
Nincs szívem megválni tőle ..reménykedem hátha a mihamarabbi jövőben érkezik egy alfa SW ,szóval még marad a háznál. nem látok másik alternativát amire szívem szerint lecserélném.