Blog
Fájó szívvel de meg kellett válnunk a 147- től. Hosszas keresgélés huzavona után rátaláltunk reményeink szerint a megfelelő autóra egy szép Alfa Romeo Giulliettára.Úgy érzem egy másik kategóriába lepünk ezzel az autóval.Az autó Németországból lett behozva. Az autó 2015/1 81000km-rel vettük meg.Mindennel együtt az autó 3094000 Ft volt
Gyors hazahozatal után egyből el is vittem a szerelőhöz ahol az összes olajat és szűrőket kicseréltettem.
Kapott egy gyári minőségű gumiszőnyeg szettet, persze méretpontosat, így már én is nyugodtabban használom majd vizes cipővel is a kocsit :)
CARCARPIT.HU
Mindig is gyengélkedett télen az az akksi, amivel a kocsit vettem. Az sem gyári volt már pedig. Most viszont 10 napot állt a kocsi és mikor be akartam indítani, akkor csak nyögött egyet és megadta magát. Pedig nem is voltak még igazán hidegek. Lehetne töltőzgetni, meg ilyesmik, de amikor már ennyire döglődik, feleslegesnek tartom a kockázatot. Vettem egy újat, öröm és boldogság.



Az elmúltak alapján gyaníthatóvá vált hogy nem okésak az injektorok állapota ennyi év után..
Közben olvastam itt amore-n hogy valaki egy V6-osban cserélt injektort EV1-ről EV6-ra. A gyári EV1 az 1 lyukon pisil, míg az EV6 az 4-en.
Ami jó nekem az a Bosch 0280155746, jelenleg annyira nem olcsó és egyszerű beszerezni újonnan, de találtam Ebayen egy eladót, aki használtakat, tisztítva válogatva ellenőrizve árul upgrade szetteket. 1700 visszajelzés és 0 negatív után úgy voltam vele hogy miért ne. (Ebay: “bavarianwerke” eladó)
A 0280155746 injektor szállított mennyiségben (~200cm3/min), ellenállásban (15.9 ohm) és méretben is kompatibilis a régiekkel, plug and play az egész történet. Még a védő gumi karikát is nagyjából rá tudtam húzni ami a boxereknél az injektoron van.
Lenne még a 0 280 155 823 -as injektor, ez BMW-ben volt gyárilag, az is jó lenne, olcsón beszerezhető, de az csak 14.5 ohmos. Szerintem el kellene azt is bírnia a motorvezérlőnek, de nem tudom milyenek a meghajtó tranzisztorok benne, ezért jobb a békesség alapon maradtam a 746-osnál.
Összehasonlítás? Sajnos nem tudok nyilatkozni arról hogy egy jó EV1 injektor és EV6 között milyen különbség van menet dinamikában, de az eddigi kétes állapotú EV1 és a jó EV6 között ég és föld a különbség.
Őszintén megmondva, megy mint a hülye most már, szépen beleforog a pirosba, egész jól veszi a lapot, az alapjárat is sokkal simább. Össze nem lehet hasonlítani azzal ami eddig volt annyira más a karakterisztikája a motornak, a hangja is elég állat. Most már kezdem érezni miért zeng néhány ember ódát ezekről a motorokról. :D Eddig nem voltam lenyűgözve.
Még meg kellene nézni mit lehet az alapjárati levegő csavarokkal kezdeni, mert pont alapjáratról még mindig mint ha torpanna egy picit, de fölötte nagyon szépen forog. Nem sok infót találtam még mit lehet ezekkel a motronic vezérlőkkel csinálni alapjárat környékén.





Vizsga On, újabb két évig szaladhat Bözsike! :)
267.977 km
Meglátogattam Csörit aki átnèzte az autót ès vègrehajtott egy kis szervizet.
Kicserèlte a termosztátot mert kb 70 fokon tartotta a vízhőfokot.
Motorolajcsere selènia Star 5 w 40 ,5 liter.
Váltó olaj csere tutela mátryx 2,6 liter.
Levegő ,olaj, pollenszűrő csere.
Akksi már a vègèt járta kicserèlte exide 62 AH-ra.
Következő alkalommal hátsó rugót ès a gyertyákat cserèli.
Km állás:
131.080 km (2019.11.25)
Idén nem volt poszt, mivel nem nagyon kellett hozzányúlni az autóhoz. Igazából 2db benzincsövet cseréltem ki a motortérben eddig rajta. Idén érkezett egy másik 155 is, így a kis piros már kevesebbet volt használva. Találkozókon jártam vele, illetve néhányszor kirándulásra volt használva. Új garázs is elkészült és végre otthon tudom tartani a többi vackommal együtt.
Jövőre elkészül az aknás garázs is, akkor viszont kap egy futómű-fék felújítást majd, illetve egy telifény is tervben van.





