Blog

10.500 km-t futott a nyári ebben a szezonban.

 
>> Eseménysparco // Alfa 145 1.6 TS // 2018-11-15

A Puntorol maradt 4db jó állapotú téligumim.
Vettem 4 gyári 14” felnit és felrakattam őket.

Km: 139.000 km

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-11-15

Kiégett a bal első tompított izzóm. Még volt otthon egy pár emelt fényű Osram H7-es izzóm, amit a 156-hoz vettem, de abba nem került bele, mert nem kellett. A csere elég egyszerű a 166-on, gyorsan ment. Szebb a fénye, mint az előzőnek és valóban erősebb.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-11-14

Tegnap felraktam a téli kerekeket.
Ma pedig elvittem az autót futómű átvizsgálásra és beállításra. A futóműnél minden feszes, minden rendben, egy pici állítást igényelt csak...
A Nokian gumikban 31699km van ezek kerültek most előre. A Laufen gumik 0km-ek.
Az autóban 313817km van.

Felraktuk a téli kerekeket.
137.255 km
A nyáriak 114.440-nél kerültek fel. Nyáron 22.815 km-t mentek.
A téliekben 20.370 van, ehhez képest jól tartják magukat :-)

 
>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2018-11-14

Engem is utolért a kilincs törés (1. kép). Talán a képen nem látszik, de bal oldalon elengedte magát. Szerencsére nem esett le az egész! Marek nem tudott szombaton adni kilincset, interneten néztem utánuk. Kiderült, hogy Trencsikéknél van Tatabányán bontott, de javító készlet Alfa 147 facelifteshez (2. kép) 4500-ért! Nem is rossz vétel, ha eBay-ről rendeled szállítással és vársz rá egy hetet, akkor sem biztos, hogy olcsóbb (amúgy ~ 2000) itt a rendeléshez a link! Volt egy fél óra mezsgyém, hogy zárásig leérjek a pályán. Leértem, megvettem, láttam, hogy jó lesz. (2006 előtti GT-khez nem jó, azokon egyenes a csavar nútja (3. kép)) Következett az ajtóban a kilincs felújítása. Különböző videókat láttam, elgondolkoztam, hogy valóban ennyire szét kell-e szedni és arra gondoltam, megúszható nagy szerelés nélkül is. Egyébként igen! Meg is mutatom, csak előtte emlékeztetem magam, hogy az ablakemelő alatt van még egy csavar, csak hogy ne szívassam legközelebb magam a kiemeléskor :) (4. kép)
Az ajtókárpit levétele után elegendő a vízzárót lehajtani addig, hogy egy 10-es villáskulccsal beférjen a kezünk az üveg mögé (5. kép). Másoknak a szikét javaslom, akkor nem szakad be a fólia. Ha lejött a 10-es anya, akkor a T30-as torx csavart az ajtó éléből kell kicsavarni, ami a kilincset tartja, majd alámaszkolás után az egész szerkezetet hüvelykujjal előre tolva megbillenthető a kilincs annyira, hogy egy racsnissal ki lehet tekerni a lemezcsavart (6. kép), ami a törött zsanért tartja, majd helyére tenni az újat. (7. kép) mutatja a törött eredeti és az utángyártott Alfa 147-es meg Fiat 500-as biszbaszt.

Ha már leszereltem az ajtópanelt, a fogantyút is kiszereltem, hogy felújítsam, ehhez a panel belső felén található gyűrűt lapos csavarhúzóval fellazítva le lehet húzni és kifordítható a kallantyú (8. kép) nem kell csavargatni, mert levakarja a hangszigetelő szivacsos részt! Kiszerelés után desztillált szeszel letisztítottam a ragacsos "cápabőrt" (9. kép), majd 3 réteg matt fekete akrillal lefestettem. (10. kép) A hőpisztollyal vigyázni, mert hőre lágyuló a műanyag. Fél óra után már vissza lehetett szerelni. A gyűrűt felhelyezés után lapos csavarhúzóval feszítsétek vissza! Utolsó képen már beszerelve, a kilincs projekt kívül-belül megújítva! :)

Megjegyzés: a kilincs zsanér egy gumiházban lakozik, azt kitakarítottam, a kilincs szerkezetet kifújtam sűrített levegős palackkal, mind a két felénél. Az új zsanért még beszerelés előtt műszerolajjal átitattam, hogy védje a korrodálástól és hogy könnyebben nyíljon. Célszerű időnként kifújni levegővel, majd WD40-nel, vagy műszerolajjal megküldeni, akkor tartósabb lesz!

Költségem 90 km utazással, festékkel együtt, kb. egy 10-es lehetett. Ja meg egy nyugtató Bomba! :)

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-11-14

A cím egyik értelmezése az, hogy egy bő éve alig megy az autó. Az áprilisi gumicsere óta nem egészen 8000 km jött össze. Az nem sok. A másik az, hogy a téligumikon H jel van, vagyis csak 210-ig használhatók. Gyász.

A Könyves Kálmán körúti Marsoponton Pilot Sport le, TS860 fel. Az árban benne van a nyári garnitúra tárolása is. Mondjuk azzal együtt is sokallom...

Kilométeróra állása: 197 315

 
>> SzervizBaricz156 // Alfa 156 sportwagon // 2018-11-14

Elhoztam a kék színű 156 2,4 20V-T Kehidakustányról ,hazafele már éreztem hogy a hátsófékek kevésbé dolgoznak hatásosan , az autót osztrák papírokkal vettem , mondom ez így nem lesz jó buli vizsgán. Másnapra "alfásfiatos" olasz autó szerelmes Nagy János barátunkkal meg is beszéltük hogy megnézzük , Vasárnap le értünk Kórósra neki ugrottunk mint Tóth a pin*nak csomagtartóban egy halom alkatrésszel mint pl: Felső motortartóbak ,alsó motortartóbak ,és hátsóbak , két féktárcsa hátra, fékbetétek ,olaj ,olajszűrő, levegőszűrő , gázolaj és pollen szűrő. Ahogy szedtük szét nem kívánt állapotokra bukkantunk jöttek a berohadt csavarok ,és minden ilyen finomság. Kész az autó fékrendszere ,mondom KIRLYSÁG ,jöhet a vizsga , na azért még a bakon nézzünk rá a fékre , Kézifék nem fogta a jobb oldalt , ne szarozzunk nyereg csere és akkor már kerékcsapágy(agy) is(agy). Holnapra hoz az Unix ,nagyon fasza jöhet a vizsga , csak hogy az unix 3 fajta kerékcsapágyat hozott a 175 Le.ra , magyar módon legolcsóbb! Kicsi, még egy nap még egy csapágy ,felment nem tudtam leirni az érzést hogy jöhet a papírozás. Tehát így kezdődött az Alfa szerelem számomra ! Nem blogoltam még soha ,bocsi a fogalmazatlanságért , de most így adta ki :-)

 
>> SzervizGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2018-11-07

Ellátogattam Várpalotára egy kis átvizsgálásra valamint szervo olaj és háttér világítás cserére ugyanis kiégett a vízhőfok mutató világítása. Az autóval minden rendben volt Csöri észrevett egy apró hibát amit hamar orvosolt is. A légszűrőház szívó oldalára a műanyag levegőcső a bilincsnél kissé meg volt nyomorgatva és úgy volt felhelyezve a légszűrőházra . A megnyomorgatott csövet kimelegítette így visszanyerte eredeti formáját majd kimerevítette, hogy meg is tartsa azt.

 
>> EgyébGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2018-11-02

Régóta szerettem volna egy OBD II csatlakozót amivel meg tudom nézni az esetlegesen felmerülő hibakódokat vagy csak simán élőadatokat olvasgatni. Rászántam magam kicsit utána olvastam a témában,amiben nagy segítség volt az Amore diagos blogbejegyzései. Végül egy VAG-COM kábel mellett döntöttem ami kapcsolóval van ellátva így olvasható vele motor,abs légzsák is. A MES ingyenes verzióját töltöttem le ami a mezei felhasználónak tökéletes. Telepítettem a kábelhez tartozó drivert majd pillanatok alatt csatlakozott az ECU-hoz. Szerencsére semmi kompromittálót nem találtam minden rendben volt. Később lehet beszerzek egy bluetooth.os csatlakozót meg valami telefonos programot