Blog
Egyik reggel nem indult be...
Bebikáztuk, de kb 30 km után töltés hiányában megállt...
Generátor ház repedt volt, Vittorio megnézte szétszedték és a cserét javasolták.
Új generátort kapott és másnap kész is volt a verda :-)
Km: 260200
Köszi Vittorio!
Nah ez most egy igazi First World problem lesz. Szóval a szárazolás. Egy rendes mosás után egy nagy és egy közepes méretű mikroszálas autó törölközővel egész jó minőségben meg tudom oldani. Ilyen programra viszont csak ritkán érek rá, és nincs is mindig rá szükség. A köztes időben ha a helyzet úgy kívánja, egy lándzsás mosóban simán lehet hozni optikailag az előbbi 80%-át, viszont arról megoszlanak a vélemények, hogy ilyenkor szabad-e kendővel szárazolni, mert a felület ugye nem tökéletesen tiszta, ami karcolásveszélyt jelent. Sajnos nekem az ioncseréltnek hirdetett víz után is foltos marad az autó (3 mosót is próbáltam), a piros fényezésen ez elég szépen látszik is, tehát megúszni sem tudom a műveletet. A feladat tehát adott, érintésmentesen kell szárazolni.
Kezdetben a gyorshajtós módszert alkalmaztam, de sajnos a falcok és az autó hátulja ilyenkor vizes marad. Új megoldás gyanánt a napokban beszereztem egy Makita DUB182Z akkumulátoros lombfúvót. Nem túl nagy teljesítményű (2.6 m3/perc, viszont a szűk keresztmetszet miatt a levegő sebessége 288 km/h), cserébe könnyű vele bánni, mert a mérete és a tömege is kicsi. Fontos, hogy az autón legyen valamilyen hidrofób bevonat, mert csak erről fognak könnyen leszaladni a cseppek. Persze a jó eredmény így is csak némi pepecseléssel jön meg, főleg amikor nem csak egy lapos egybefüggő felületről kell látványosan lefújni a vizet, de azért ki lehet bírni - és cserébe biztosan nem fogják apró karcolások tépázni az autóbuzéria-sérült tulajdonos erre érzékeny lelkét. :)
Bónusz, hogy a poros autón is lehet vele valamennyit javítani, persze csodákat nem tesz, de arra pont elég, hogy a bentről nézve szürkébe hajló motorháztető újra pirosnak látsszon mosás nélkül is. Manapság, amikor minden sarkon van egy építkezés, ez jól tud jönni.

Az autót két hónapja adtam oda Robinak, a karosszériás mesternek. A képeken csak a lényeg nem látszik, azt már fedi az alvázvédő. A kívülről alig problémásnak kinéző autó elnyelt egy tábla lemezt végül. 2mm-es lemezből készült a belső küszöb, az oszlopok alja, az emelőpontok, ülés alatti tartók, a padló egy része és még sorolhatnám. A lemezt kézzel megkopogtatva is érződik, hogy ez igen masszívra sikerült.
Egy tankajtót szereznem kell, de mondhatni "több is veszett Mohácsnál" :-)
A hátsó lökös tartóján a jobboldalon még elkél egy kis igazítás (ez is újra lett építve), amúgy így festetlenül, nyersen is az a benyomásom, hogy az autó vonala szépen megmaradt, minden masszív és nagyon egyben van.
Innen még sok munka, az látszik, mire minden egyenes lesz, sima és zöld. Robira bíztam, hogy hol és mennyire fúj bele, jó kezekben van az öreg autó. A kaszni munka a teljes restaurálás szintjét súrolja.
Update: tankajtó már lett is, véletlenül pont zöld












Fél 8kor indulás ~11 körüli érkezés
Gyorsulás a többi alfással ami már hiányzott :)
Giulietta 8c Compentizione vörös szín, ami a kis JTD jövő évi fényezésében lesz szerepe, vagy nagyon hasonló árnyalatban.
Tombola kezdéséről majdnem lecsúsztunk, de még időben oda értünk és rá két percre már ki is húztak, amin nyertem egy Petronas ajándék csomagot. Ez már a második nyereményem tőlük :)
A csomag rengeteg minden jót tartalmaz 2 fő részére.
Itthon felfedeztük hogy az öv táska szintén tartalmaz ajándékokat. /utolsó kép :)
Nagyon jó nap volt és jövőre is mennünk kell! :)
Az ajándéknak nagyon örülünk és hasznát vesszük :)
Este fél6kor indulás haza, csak kajáltunk egyet még út közben :) Fél11re haza is értünk :)
KUL18'
KUL18'/2












Csakis Selenia WR Disel 5w40 + olajszűrő.
Km.260.000
Ideje volt megejteni az éves szervizlátogatást. Ezúttal is Alexhoz, az Alfaguruhoz vittem.
Szerencsére nem találtak semmi hibát. Elvégzett munkák, költségek:
- Olajcsere (Selenia) 18000 Ft
- Olajszűrő 2200 Ft
- Levegőszűrő 8900 Ft
- Pollenszűrő 5500 Ft
- Gyújtógyertyák cseréje (NKG) 32800 Ft
- Fékolajcsere 5700 Ft
- Munkadíj 20000 Ft
Plusz vettem egy ózonbombát (Loctite) és alaposan átjárattam a rendszeren. 3490 Ft


Sajnos 80 km -re otthonról bent maradt a kuplung pedál, mikor raktam volna a 4.-et, a tréler hozott haza...kuplung szett csere történt kinyomóval, az ajtóhatárolók már meg voltak rendelve így ezzel együtt az is cserélve lett.