Blog
Sikerült életem első defektjét összehozni. Bár nem hiányzott hétfő este sötétben és esőben kereket cserélni, de ez is pipa! Szerencsére jó állapotban volt a gyári mankókerék...


Mióta nem járok pestre napi szinten lasabban szaporodnak a kilóméterek.De azért csak el jött egy újabb olajcsere.Egyúttal az ablakmosó folyadékot is télire cseréltem.Meg kapott két új good year lapátot is.A noname nyekegése az őrületbe kergetett.Ez csendben teszi a dolgát
255000 km
4 órát beletettem ma. Túl kéne már esni ezen. Ugyanakkor jobb ha én csinálom az apró bizbaszok visszaépítését. Az előkészületek nem voltak feleslegesek. Helyére ment a sofőroldali cserélt zárszerkezet, javított zár, régi ablakok, régi kilincsek, jobboldalt elöl cseréltem az ablakemelőt is a régire és a jobboldali eredeti tükröt is visszakapta az autó. A csavarhalmazból a szebbeket válogattam, szépen helyére talált a sok pici lom. Az első ajtók működnek, már csak a kárpit híjja. Hátul az ablakok bent, kilincs szerkezetek a helyükön. Sokat haladtam, és amit haladtam, jó lett. Ez jó érzés.
Végre a szép ablakok vannak bent, végre szépen nyilik az ajtó a kilincsekkel, és nem ér bele a kilincs éle a friss fényezésbe. Fel le másznak az ablakok, és egy apró mütyűr sem veszett el. Holnap folyt. köv.




Ma rengeteg dolgom volt, de hogy, hogy nem... csak szakítottam egy órát a "projekt"-re. Épp a munkámba voltam mélyedve mikor dudált a "projekt" futár. Micsoda, honnan? Rendeltem? Jaa! Alexandro-tól az antenna. Mert nem bírtam ám ki, hogy ne legyen három antenna, amiből majd kikombinálom a megfelelő megoldást. Ami rajta volt, nem gyári. Amit vettem gyárit, az lengyel utángyártott kemény műanyagból. Amit Alexandro küldött az pedig egy korrekt eredeti darab, nyilván nem új, de normális anyagból van a talpa. És már be is szippantott a "projekt".
Pár perc múlva szétszedve, letisztítva hevertek az asztalon az antenna alkatrészek. Egy kis csiszolás, egy kis festés... de még nem tudom, hatalmas dilemma ez. Legyen a gyári antenna talp a jobb minőségű műanyagokkal és a "lengyel gyári" szár? Valahogy lesz, azért lefestettem amit Alexandro küldött. Bármelyik lesz, jó lesz.
És ahogy nézelődtem itt a műhelyemben itt is, ott is egy alkatrész. Nincs ez rendjén, valamit itthon fogok hagyni. Már a projekt gyomrában kavargok.
Átgondol, letisztít, becsomagol, csoportosít, ott legyen minden, hogy csak össze kelljen rakni. A kárpitban is gyorsan a törött patentokat ki kell cserélni, ezzel se ott menjen az idő. Inkább itt? Hát jó, inkább itt.
Nem tudom miért jó ez, de jó. Élvezem, kicsit kikapcsol, jó kicsit céltalan célra tartani. Vagy öncélú célra. Egyre jobban értem a veteránosokat. Igyekszem elmenekülni tőlük :-D Mielőtt beszippant mégegy "projekt". Pedig hát... egy régi Quattroporte IV-esben azért látnék fantáziát :-DDDD






Végre sikerült időt szánni az anyósülés ülésfűtésére is, másodjára már egyszerűbb volt.
Km állás: 178550km
Pollenszűrő, Levegőszűrő, Olajszűrő, Olajcsere
Leömlő repedt volt így ez is cserélve lett, valamint a kézifék bovden
Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.



Váltó fent a helyén + a bölcső meg lett takarítva a felületi rozsdától és kapott egy festést mert könnyebb volt hozzá férni amíg nem volt útban a váltó. Még egy két dolgot vissza kell csatlakoztatni: váltó rudazat, kuplung munkahenger + egy két elektromos kábel és ez a része is meg van ;-)








Miután lélekben felkészítettem magamat az első komolyabb költségű szervízre ezen a dieselen végiggondoltam, h igazából eddig egyszer hagyott cserben(féltengely törés Visegrádon)és igazából mindene hibátlan vagy mert én felújítottam, vagy mert előző tulaja cserélte. Kicsit mérlegeltem, hogy vajon mennyi pénzt öntöttem a kocsiba. Ehhez a matekhoz jó alapot nyújtott az Amore illetve, h csak összesen 3 webshoptól illetve alkatrészüzlettől vettem hozzá minden alkatrészt.... Elöljáróban annyit, h mindig mindenből gyári új(vagy azzal megegyező minőségű)alkatrészt vettem, tehát nem a legolcsóbbakat, viszont 90%ukat magam cseréltem, tehát ha vki ezeket szerelővel cserélteti még az utángyártott cuccokkal is többe kerül neki... A matekban minden szerepet kapott nem csak a szervizek, hanem pl a felnik amiket vettem hozzá. Üzemanyaggal, mosással, tisztítással tehát úgymond szépségápolással illetve a nyállal nem foglalkoztam ez minden autó mozgatásához szükséges...
Szinte kerek egy év és 32.000 km alatt 1.108.000 Ft-ot költöttem az egy éve pont ennyiért vásárolt gépemre... A fényképen lesz a táblázat. Talán később majd szétszedem, h mi volt olyan szervíz ami szükséges volt, mi az ami csak a lelkem megnyugtatására(örvénycsappantyúk) illetve mik voltak olyan extrák amik a lelkemnek kellettek... 😀 így számszerűsírve durva, h szinte semmi baja nem volt a kocsinak mégis 1 év alatt megvettem mégegyszer, ráadásul hála a diesel mutyinak jövőre ha esetleg el akarom majd adni max 800at ha kapok érte... Ha nem lenne már most 3 47esem két főre úgy, h jövőre biztos jön egy 4. Biztos nem adnám el, viszont a 4.nek mindenképpen meg kell érkeznie, h a 47es álom beteljesüljön így viszont lesz legalább 1 de inkább 2 felesleges autóm amit ha nem akarok a kertben elrohasztani gombokért kell majd eladnom...
Tanúság: Nem szabad megvenni egy autót csak azért mert jó állapotú, ha közben van egy olyan amire régóta vágysz... Mert csak "feleslegesen" beledurrantod a pénzed amit nem látsz soha többé... 😀


Egyik nap szólt az autó, hogy nyitva maradt a csomagtartó. Megálltam, megnéztem, de zárva volt. Hurrá, valamelyik típushiba utolért. Vagy mikrokapcsoló, vagy kábelköteg. Elsőre kivettem a zárat, leforrasztottam és szétszedtem a mikrokapcsolót. Láthatóan semmi baja nem volt, és leforrasztva is 'trunk open' jelzés volt, vagyis valahol a két vezeték összeér.
De össze ám! Számomra hihetetlen és érthetetlen, hogy egy 7 éves autón hogy nézhet ki az a kábelköteg így. Nem vagyok lenyűgözve. Ott a város másik végén épül a véleményem tárgyi kifejezése. Nem mondom, hogy régen minden jobb volt, de kevésbé volt spórolós az autóipar. Ott hever a műhelyem közepén két 146 ajtóba való kábelkorbács. Nem nehéz azonnal megállapítani, hogy melyik a tartósabb anyag. És melyikben vastagabbak a vezetékek, jobb anyagúak a szigetelések.
A teljes kábelköteget nem volt időm csatlakozótól csatlakozóig újrahúzni, úgyhogy kivágtam a kritikus szakaszt és kicseréltem a vezetékeket. Csoda hogy bármi működött ott hátul. Lámpák, csomagtérnyitás, nem is értem...
Mondjuk gyanús volt, villogott a km számláló , ami CAN bus bolondságot jelez. Volt rá oka.











