Blog
Amikor vettem az autót már törött volt a bal első ködlámpa. Még az esős idők előtt vettem egy újat. Unix-ból.
205 208 KM Selenia 20 K + olajszűrő
Minden nap élmény! Talán ennyivel ki is lehet fejezni mit érzek minden nap. Mivel az idén szinte napi használatban van a kocsi egy kicsivel több km megy bele mint az előző években.
Pozitívan jelentem, hogy hibamentesen teszi a dolgát. Mint mondtam: Minden nap élmény :-)
km állás: 111.131km


Lecseréltem az olajat (10w40) + kapott egy uj lambdaszondát.
Valamint 1 pár csomagtér ajtó teleszkópot, mert mindkettő elfáradt.
137.000 Km-nél


Hát a szervó olaj is sikeresen tiszta lett. Kapott egy átmosást.
A szivattyúnál tölcsérbe töltöttem az olajat, a másik fele meg egy flakonban végződött, és így átmostam a szervó rendszerét. Volt segítségem aki tekergette a kormányt ide-oda :)
A hűtővíznél már mondhatni sima desztillált víz van csak többszöri átmosással és ugyan olyan módszerrel mint a szervó esetében, csak itt nem járt a motor. A beltérbe vezető vízcső lett megszakítva és innen onnan kapta a vízet, közben a hűtő alsó részénél le volt oldva az alsó vízcső ami egy gyűjtő edénybe végződött.
Közben már most az elmúlt időszak óta egyre jobban mutatkozik hogy hengerfejes szegény, mivel elkezdett enyhe kis pezsgőfürdő lenni a kiegyenlítő tartályban.
Úgy hogy még nincs vége a mókának :)
A váltó olaj szint ellenőrzés és a kipufogó csatlakozás össze hegesztése még így tolódik.



Nyaralásra készülve gondos autós átvizsgálja az autóját, hogy rendben legyen a hosszú úton...így is történt 8.16.án, aztán másnap még volt egy út Érdre majd haza a kutyával, már aznap reggel furán puha volt a kuplungpedál, délután hazafelé már egyre gyanúsabb lett. Gondoltam így nem állhatunk neki az odavissza 1800km-es útnak, mert bizonyos, hogy baj lesz vele. Benéztem alulról a főhengerhez, alaphelyzetben furán szabadon volt a nyomó rúdja, mintha szorulna a munkahenger a helyén, és nem térne vissza alaphelyzetbe. Gyorsan pánikba esés, de sebaj megyünk a Pug Partnerrel, neki is álltam bepakolni, de kiderült nem zár a csomagtartója valamiért, kitudja mióta, de legalább már tudjuk. Nah akkor reggel gyorsan kell egy főhenger, csere aztán nyomás az Alfával....persze égen földön nem volt, sem a bontós havernál lévő Kappában nem ilyen volt sem bárdi unix stb. Maradt a Partner belülről spaniferrel behúzott ajtóval-hogy nehogy illetéktelen válogassanak a csomagtartóból útközben. Mire hazaértünk, már megérkezett az új TRW főhenger, csere már a "szokott" módon. Szétszedtem a kiszerelt LPR-t, az alaphelyzetbe munkahengert visszanyomó rugó tört el, így nem állt vissza a helyére, ennek köszönhetően egyre inkább kezdett bent fogni a pedál. 20.000.km-t nem bírt ki a remek utángyártott alkatrész, pedig a tervek szerint ezzel már nem kívántam foglalkozni....



Csörivel nézegettük az első féket is a legutóbbi szerviznél, és mondta hogy legkésőbb tavasszal valószínűleg cserések lesznek.
Na sajnos előbb jött a dolog. A szerviz után kb. másnap elkezdett súrlódó hangot adni a jobb első fék, pont olyat mint amikor kavics megy alá. Mivel nem marad abba, leszereltem a kereket és benéztem a belső betéthez. Nem egyenletesen kopott el, a külsőn még volt kb. 3-4mm, a belsőn jóval kevesebb, és a betét "vasa" elérte a tárcsa minimális vállát. Innen jött a súrlódó hang. Gyorsan bejelentettem a KwikFit-hez, kapott ATE betéteket.
Múlthéten megviccelt egy újabb hibakóddal a jármű. "DPF szenzor hibás jel". Közben, mivel egy hétre itt hagytam a családnak városozni az autót (amíg külföldön volt dolgom), telis-tele volt a DPF. 105%-on állt a telítettség, és persze szenzor nélkül nem feltétlen indul el a regeneráció. Patt helyzet, az autót így nem lehetett használni.
Elsőre kimértem a szenzort, ami jónak is tűnt, kompresszorral adtam neki kalibrált nyomásokat, szépen jelezte MES-ben. Arra következtettem, hogy akkor a cső lyukas, mert más alkatrész itt nincs. Egy cső a kipufogóból bele a nyomásszenzorba.
Aknám nincs, úgyhogy elgurultam a közeli szerelőig, hogy cseréljen csövet. 3 nap alatt megjött az alkatrész, aknára állt, leszedte a régi csövet.... aminek semmi baja. Ó hogyaza....
Gyors döntés, rakja vissza a csövet, elhozom az autót, rendeljenek nekem egy szenzort. Másnapra meg is érkezett az alkatrész. Elgyalogoltam érte, hazahoztam, beépítettem és rá is jöttem, hogy mi baja volt a réginek. Az érzékenysége volt lecsökkenve! A régi is mérte a 100mBar és feletti értékeket stabilan és pontosan, de alapjáraton ennek 3-4mBar-t kell megmérnie. Na ezt nem tudta már a régi alkatrész.
Az ügy végül megoldódott, sok szerelés sem volt vele, csak várni kellett az alkatrészekre sokat.






