Blog

>> Tuning és extraFangio // Alfa 75 TS // 2018-08-24

A képek talán magukért beszélnek, csak azt a sok munkát, ami bennük van nem tudják elmondani :)

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v Veloce // 2018-08-23

Feltengelycsuklok Metelli job es bal
Hosszbordas feszito INA es szijcsere Bosch

 
>> EseményKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2018-08-23

Hát ez a nap is eljött. A nagy vágyálom valósággá vált. Lett egy Busso V6 om,és hamár lúd legyen kövér, így a 3.2. Hosszas agyalás után hogy kell e ez nekem belevágtam. Egynyolc civicnek indult ez lett belőle. :) Úgy döntöttem felreteszek minden racionalitást ami jellemző rám és valami nagyon irracionalisat teszek. Kell egy kocsi ami csak az autózásrol szol. Hát tessék itt van. Egy 3 ajtós gyönyörű kék színben pompázó aszfaltra hasaló hubogó valami. Beülsz, vezeted, mormog élvezed, vidaman szippantja be a majd horpado tankbol a benzint ha a jobbos pedalt megsimogatod, semmi értelme és mégis van, mert ad valamit a benzingőzös fejednek és ennyi elég. 10 év dízel pusztitás után először emeltem le a benzines pisztolyt a kútfejről ami epp egy Agip kút volt es Ciao felirat koszontott a bejaratnal hogy rendezzem a számlát.talalkozni fogunk meg parszor gondoltam...
Remelem sokszor es gond nélküli utak közben, végén...
Hát hajrá 3.2 V6

 
>> Szervizmate59 // Alfa 159 SW // 2018-08-23

Falken azenis fk510 XL

 
>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2018-08-23

Tegnap észrevettem, hogy majd egy hónapja lejárt a kétéves műszaki...gyorsan kaptam időpontot ma kilencre. Köszönet a gyors segítségért!
156ot el ne felejtsem októberben...

Eljött az ideje, hogy befejezzem a maradék vákumcsövek cseréjét. Illetve sort kerítettem a kartergáz szűrő és olajleválasztót is kipucoltam 1 flakon féktisztítóval. Ellenőriztem a mapot és az egr-t, vezérmű tengely jeladót, de 20000km után rongyal kitöröltem és tiszta volt. Csatolok egy képet is érdekesség gyanánt. Nemrég csináltam egy full olajcserét, xado motormosóval kb 400km-t mentem majd engedtem le az olajjal, mann szűrőkkel, motul 5w40et használok és kénytelen voltam képet csinálni a gázolajszűrőről mert még nem láttam ennyire tisztán(20.000km-t futott, 70%város 30%pálya). Csak omw maxxmotiont tankolok, minden szenzor patyolat. Átlagba városi 6.4literes fogyasztast mérek telitanktól telitankig.

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-22

Minden napra jut egy blog...

Elmentem Veszprémbe ,hogy a kipuffogónak csináljanak valami hangot, mert nagyon béna volt,hogy tök csöndben van. Kivetettem a katalizátor utáni középdobot, úgysem volt túl rózsás állapotban. A nagy középdob új, azt nem bántottuk, a hátsó dobon volt egy kis lyuk, meg az sem volt már új, így az lett a másik áldozat.
Eredmény egy 2-3ezer között nagyon jól szóló, de 5000 fölött lada hang, ami írtó béna, de lényegében 2-3ezer között használom. Gondolkozom valami sport dobon, majd... valamikor. Egyelőre marad, nem rossz, de nem egészen így képzeltem.
A képek készültekor a hegesztési varratok nem voltak kezelve még.

A másik móka mára az akkumulátor saruk cseréje, mert konkrétan szétporladtak az idők során, ki kellett támasztani ,hogy legyen kontakt. Így nem maradhatott ,és mivel elég spéci a saru (Bele voltak préselve a kábelek) ,és egy átlagossal nem lehetett összehozni ,így rendeltem hifi sarukat, azzal párosítottam. Elvoltam vele vagy 1.5órát a hőségben ,de így perfect!

Kipuff 17800
Saruk 3800

 
>> SzervizRolee46 // Alfa 155 1.8 8v Super // 2018-08-22

Ma letudtuk a műszaki vizsgát is😊.December 15-ig még érvényes volt,de nem tudom még hogy mikorra lesz kész a karosszéria javítása igy inkább letudtam most. Decemberben csak karácsonyra jövünk haza igy akkor már késő lenne😏.Megemlìtették a rozsda foltokat,de megìgértem nekik,hogy nem sokáig lesz ott😉.Még egy szilentblokk gyengélkedik az alsó lengőkarba az cserélve lesz.

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-21

Valami történt a múltkor fejegység beszerelés közben, először minden rendben volt, majd mikor vissza helyeztem volna (átraktam ideiglenesen a cabrioba a fejegységet) akkor egy pillanatra kapcsolt csak be, az elektromos antennát fel-le húzogatta, a duda nem szólt, és fékezéskor felkapcsolódtak a lábtér világítások. Gondoltam ,hogy hátul a kábeleket megnyomhattad, megnéztem, ami szigszalagozva volt vissza bontottam ,de hibát nem találtam. Pihentettem egy hetet, de ma nem hagyott nyugodni.
Kiderül,hogy egy rossz biztosíték okozta az egészet. Első körben kizártam ,hisz valamennyi áramot kapott, mert megvillant a fejegység. Úgy gondoltam vagy átmegy az áram ,vagy nem. Hát ezek szerint rosszul gondoltam . :D Központi zár piktogram volt a biztosíték mögött, hát ezt végkép nem értem, pláne,hogy a központi zár működött.

Lényeg a lényeg, fejegység működik, elektromos antenna remek, duda is, és nem ég a lábtér világítás fékezésre.


Térjünk át a zörgésre, tegnap ugye a bal ajtóval kínlódtam ,ma jött a jobb, mert lehúzott ablaknál úgy zörgött az ajtó ,hogy ciki volt becsukni, mintha egy konzervdobozt vágtam volna földhöz...
Szétbontottam, megnéztem. Csavarokra mindenhol ráhúztam, de nem lett jó. Ütögetvén az ajtót úgy gondoltam az ajtó lemez belső borítása zörög, így felkutattam a fél tábla soudaband hangszigetelő lapokat amik még hifis időkből maradtak vagy 7éve.
Beragasztgattam, merevebb lett ,de még mindig zörög... Nyulkálva az ismeretlenbe felfedeztem egy bowden szerű "valamit" és az zörgőtt. Ablakot mozgatván arra lettem figyelmes, hogy az ég világon semmi funkciót nem tölt be. Mivel semmit nem lehet látni ,kitapintani is csak a véletlennek hála sikerült ezért még most sem tudom mi az. Hangszigetelővel leragasztottam, most hangtalan az ajtó záródás. Király!


Embléma csere. Ugye mindenki ismeri a kínai emblémákat, nekem is van minden féle színű, de ugye GTV-n még réz karikás van. Megoldható a házasítás, viszont van egy V6-os 156-om aminek még nem tudom mi lesz a sorsa, azon szinte egy teljesen új, gyári embléma volt. Leszereltem, azért lelakkoztam 3 rétegben ,és vissza ragasztottam a GTV-re. Pazar!

A rendszám nagyon buta így ,de fényezés elött nem áll módomban felragasztani.

 
>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2018-08-21

Csere ideje: 2018.08.18. - 205829 km.
A csere oka, hogy az autó lassan érte el az ideális üzemi hőmérsékletet (~90°C).

- Vernet termosztát
- fagyálló
- deszt.víz