Blog
Ott kezdődött, hogy a vas elkáromkodta magát: 0238
Ezzel egyidőben vészüzem.
Mivel volt már róla szó, hogy ki kellene pucolni a geometriát, keresve se találhattam volna jobb alkalmat, hogy levegyem a turbót. Ha már lent volt, kapott egy új középrészt is, mert eléggé gatya volt már az is.
Plusz kiderült, hogy a fojtószelepnél kifúj a turbócső. Ezt műanyagos orvosolta, mivel műanyag :-)
Majd egy nagy félnapos legózás következett.
Most olyan, mint amilyennek lennie kell.





Lassan 2 éve volt az utolsó blog. Azóta túl vagyunk egy generálon (tehát még egy motor ki-be), meg elég sok minden cseréjén/felújításán, több mint fél évet állt is az autó, nem sok kedvem volt pötyögni róla. Majd egyszer rászánom az időt, aztán leírom. Lényeg hogy generál óta 15ezer km elment, szóval bejárattuk a gépet, a továbbiakat meglátjuk, egyelőre bizakodom.
Hètvègèn egy kis kètnapos tùràt terveztünk jò idő ès hàzassàgi èvfordulò alkalmàbòl.Ùtvonal:Tinnye az üvegtigris forgatàsi helyszìne, Balatonakarattya, Balatonfüred, Tihany, Badacsonytomaj , tàv hossza 520 km. Alfi hibàtlanul tette a dolgàt.Az utazàs elötti szemrevètelezès soràn èszrevettem, hogy a hàtsò kipufogò tartò gumi fèlig szakadt , ìgy azt cserèlnem kell a teljes elszakadàs elött.




Újra összeállt a motor. Be indítás után járt egy 20 percig és a buborékok nem jelentkeztek. Még pár dolog van amit megcsinálok és újra az utakon ;-)







Szegény autó mit sem sejtve álldogált a házunkkal szemben lévő parkolóba, amikor egy kb. 50 méterről elszabadúlt grande punto nekigurúlt a bal hátuljának. Ajtó/sárvédő/lökhárító:-(. A puntó gazdája fiat szervízbe dolgozik, ott a karosszériás megnézegette és azt mondta 2 hét múlva tudja csinálni, addig kicsit horpadt az autó.

Ott tartottunk hogy a magas olajfogyás miatt a Racing helyett kipróbáltuk a Motul-t.
Nagyon úgy néz ki hogy nem az olajon múlik a dolog.
Az elmúlt 2ezer km-en kb. 8-8,5 deci fogyott ebből is. Ráadásul autópályán nem is mentem tehát kiesik a tartós magas fordulatszám is mint ok.
Az innen-onnan szerzett infók alapján nagyon úgy néz ki hogy a dugattyú gyűrűket kell kicserélni. Pontosabban az olajlehúzót. Egyes vélemények szerint a 32310-es motorokba kicsit gyenge lehúzók kerültek.
Egy biztos, akármi is az oka szét kell kapni a motort...
...akkor meg már bármi is lehet belőle.
Megejtettük a vásárlás utáni első nagy szervizt:
Amik cserélve lettek:
Olajszűrő: Mann (W 714/3)
Légszűrő: Mann (C 1589/3)
Pollen szűrő: Bosch (1 987 432 360)
Gyertyák: NGK (4853)
Hosszbordás szíj és feszítő görgők: SKF (VKM 32082)
Vezérműszíj készlet + vízpumpa: SKF (VKMC 02540)
Motorolaj: Selénia Racing 10w60
Váltó olaj: Tutela ZC 75
Hidraulika olaj: Tutela GI/A
Fékfolyadék: Tutela dot4
Hűtőfolyadék: Selénia paraflu
Így most már nyugodtan használhatom.
A szervízt egy helyi alfa guru (Rumen) végezte, meg vagyok vele elégedve. Összeírt még egy kis listát, leginkább a futóműben kell ezt-azt cserélni és egy felső motortartó bakot. Egyébként azt mondta rendben van a a kocsi.
Következő a klíma töltés és a gumik cseréje lesz.



A jobb hátsó gumiba kaptam egy szeget :(. A gumis rakott bele egy hernyot, de sajnos nem segített, másnapra ismét lapos lett a jobb hátsó. Egy kicsit félre volt kopva már mind a 2 hátsó gumi, ugyhogy a cseréjük mellett döntöttem.
Km óra állása: 249116 km
Gumi méret és típus: 215/40R17 Ling Long




Úgy alakult az életem, hogy az elmúlt évek cégautós napjainak vége lett. Gyorsan kellett autót vennem, és döntenem. GT vagy 159? Attól függ, hogy mit találok jó minőségben. Ha 159, akkor 2.4 JTD automata, ha GT akkor benzines. Néztem ezt is, azt is. Kérdezősködtem, milyen a JTS. Ijesztegettek is, bíztattak is. Halesz azt mondta, hogy sok év GT-zés után megutálta a dízelt, mert spotkocsiba az nem való. Megnéztem egy GT Q2-t, de amikor beindítottam behánytam a dízel fílingtől. Megértettem amiről Halesz beszélt, és amúgy sem vágytam dízelre.
Végül rátaláltam erre a leinformálható, jó állapotú 2.0 JTS-re, tetszett és megvettem.